تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مخالفت سوئد با استرداد یک روزنامه‌نگار به ترکیه

دادگاه عالی سوئد روز دوشنبه ۱۹ دسامبر (۲۸ آبان) اعلام کرد که استرداد «بولنت کَنِش» روزنامه‌نگار ترک‌تبار به ترکیه را متوقف کرده است.

کد خبر: ۱۴۲۲۱۷
۱۹:۰۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱

مخالفت سوئد با استرداد یک روزنامه‌نگار به ترکیه

دیدارنیوز: رسانه‌ها از مخالفت دادگاه عالی سوئد با استرداد یک روزنامه‌نگار ترک‌تبار به ترکیه خبر می‌دهند.

به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، دادگاه عالی سوئد امروز دوشنبه با استرداد یک روزنامه نگار ترک‌تبار به ترکیه مخالفت کرد.

ترکیه «بولنت کنِش» را که پس از کودتای نافرجام در این کشور در سال ۲۰۱۶ از سوئد پناهندگی گرفته بود، به مشارکت در این کودتا و عضویت در جنبش فتح الله گولن که آن را یک سازمان تروریستی می‌نامد، متهم کرده است.

این در حالیست که «بولنت کنِش» ارتکاب هرگونه جُرمی در این ارتباط را رد کرده است. ۱۲ آذر ماه سال جاری، سوئد برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو اولین گام را در مسیر جلب رضایت ترکیه برداشت.

دولت سوئد پیرو پیش شرط قبلی ترکیه برای موافقت با پیوستن این کشور به ناتو، اولین مظنون تروریستی عضو گروهک پ ک ک را تحویل ترکیه داد.

این اقدام در راستای اجرای تفاهم نامه عضویت سوئد در پیمان نظامی ناتو صورت گرفته بود.

گفتنی است در ماه می‌سال ۲۰۲۲ سوئد و فنلاند در پی تحولات اوکراین، خواستار عضویت در ناتو شدند، اما ترکیه تاکنون مانع پیوستن آن‌ها به این پیمان بین المللی شده است.

ترکیه از این دو کشور خواسته است گروه‌های کُرد فعال در کشور‌های خود را تروریستی اعلام کرده و افراد متهم به اقدامات تروریستی و عاملان دخیل در کودتای سال ۲۰۱۶ علیه اردوغان را تحویل آنکارا دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی