تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
با شیوه کنونی واردات نمی‌توان ارابه‌های مرگ را کنار گذاشت

شاوردیان: واردات انحصاری خودرو تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند

آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید که واردات انحصاری خودرو تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند و با شیوه کنونی واردات نمی‌توان ارابه‌های مرگ را کنار گذاشت.

کد خبر: ۱۴۲۰۵۸
۱۰:۰۶ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱

شاوردیان: واردات انحصاری خودرو تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شیوه کنونی واردات نمی‌تواند پاسخگوی نیاز قشر متوسط و روبه پایین جامعه برای داشتن یک خودروی استاندارد با قیمت مناسب باشد بلکه باز هم خودرو‌های وارداتی متعلق به یک قشر خاص است.

آرا شاوردیان، با اشاره به وضعیت بازار خودرو و افزایش قیمت‌ها در این بازار، بیان کرد: کاهش قیمت خودرو نیازمند چند مولفه است؛ یکی از این مولفه‌ها حمایت از خودروسازان داخلی است، امروز برخی از خودروسازان داخلی از طریق دولت حمایت می‌شوند، اما این حمایت نه تنها بر روی قیمت‌ها تاثیری نگذاشته از سوی دیگر شاهد سوءاستفاده نیز هستیم. کیفیت خودرو‌های داخلی نیز پایین است. از طرف دیگر زمانی که ما با تولید کنندگان قطعات خودرو صحبت می‌کنیم و از آن‌ها می‌پرسیم چرا قطعات با کیفیت پایین در اختیار خودروسازان قرار می‌دهید در پاسخ می‌گویند خود خودروسازان تمایل دارند با این کیفیت قطعه تحویل بگیرند.

ما توان ساخت قطعات با کیفیت خودرو را داریم اما...

وی در ادامه با بیان اینکه مواد اولیه‌ای که در اختیار قطعه سازان قرار می‌گیرد با کیفیت نیست، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که قطعات باکیفیت تری در داخل کشور تولید شود و ما این توانایی را داریم. بنده در بازدید‌هایی که از چندین شرکت قطعه سازی خودرو داشتم دیدم که هم ما دستگاه‌های لازم برای تولید قطعات با کیفیت را داریم و هم متخصصان کافی نیز در این حوزه وجود دارد، اما زمانی که مواد اولیه با کیفیت پایین از سوی خودروسازان تامین می‌شود یا اینکه با قیمتی که به قطعه سازان اعلام می‌شود مجبور هستند مواد اولیه درجه چندم تهیه کنند، بالتبع قطعه با کیفیت پایین تولید می‌شود و در مجموع خودروی تولیدی نیز دارای کیفیت پایین و قیمت بالا است.

واردات انحصاری خودرو تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند

نماینده مردم مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز حتی قیمت اعلامی که در بورس برای فروش خودرو‌ها اعلام می‌شود انتظار مردم را برآورده نمی‌کند.

وی گفت: از چندی پیش صحبت از واردات خودرو به میان آمد که به نوبه خود اقدام خوبی است، اما اگر انحصاری باشد تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند. ما حدود دو الی سه سال پیش نیز واردات خودرو را انجام دادیم، اما یکسری افراد خاص به صورت انحصاری خودرو را با قیمت بالا واراد کشور کردند.

با شیوه کنونی واردات نمی‌توان ارابه‌های مرگ را کنار گذاشت

شاوردیان در ادامه تاکید کرد: اگر دغدغه ما این است که کیفیت خودرو‌های تولید داخل پایین و قیمت آن‌ها بالاست و باید برای قشر متوسط و روبه پایین جامعه خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب تامین کنیم، باید بگویم با شیوه واردات فعلی نمی‌توانیم به این دغدغه پاسخ دهیم. با این روش از واردات ما نمی‌توانیم ارابه‌های مرگ را کنار گذاشته و خودرو‌های استاندارد وارد کنیم. خودرو‌هایی که امروز قرار است وارد شود بازهم متعلق به یک قشر خاص است و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز قشر متوسط و متوسط روبه پایین جامعه باشد.

ما می‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم، اما نمی‌خواهیم

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز از نظر بنده واردات خودرو به این شیوه در این مقطع زمانی به صلاح کشور نیست چراکه سبب خروج ارز از کشور در این شرایط بحران اقتصادی می‌شود. هیچ کمکی نیز به خانواده‌های با درآمد متوسط و روبه پایین نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: از نظر بنده باید به خودروسازان داخلی فشار بیاوریم که هم قیمت خودرو کاهش یابد و هم کیفیت خودرو‌ها بالا برده شود. ما می‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم، اما نمی‌دانم چرا در این عرصه ورود جدی نداریم. زمانی که ما در صنعت هوافضا و نظامی خودکفا هستیم و حرفی برای گفتن داریم قطعا می‌توانیم در صنعت خودرو نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما «می‌توانیم»، اما در این صنعت اراده نکرده ایم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی