تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

قطعنامه حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تصویب شد

قطعنامه حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

کد خبر: ۱۴۱۹۹۸
۲۰:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱

قطعنامه حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تصویب شد

دیدارنیوز: عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل لغو شد.

در نشست امروز کمیسیون مقام زن سازمان ملل، قطعنامه حذف جمهوری اسلامی از این کمیسیون با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

در حالی که نماینده روسیه مخالفت خود را با لغو عضویت جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن نشان داد، نماینده کانادا اعلام کرد که "ایران با فاحش‌ترین موارد نقض حقوق بشر" مواجه است.

نماینده برزیل وضعیت زنان و دختران در ایران را موضوعی مورد توجه جامعه بین‌الملل خواند، اما گفت اخراج یک کشور از چنین کمیسیونی سابقه ندارد و در طرح پیشنهادی آمریکا هم مشخص نیست که اخراج ایران چه طور کمکی به بهبود وضعیت می‌کند.

نماینده ونزوئلا در جلسه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل هم با لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن مخالفت کرد و گفت این کار، به «سنتی خطرناک» تبدیل خواهد شد. او گفت که چنین کاری، به تضعیف نهاد‌های بین‌المللی منجر خواهد شد.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در دفاع از حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اعلام کرد: «کار کمیسیون مقام زن مبارزه با تبعیض علیه زنان است. عضویت ایران در این کمیسیون، لکه ننگی برای این نهاد است.»

نماینده اسرائیل هم با حمایت از حذف ایران از کمیسیون مقام زن مدعی شد هر کشوری که به قطعنامه حذف ایران از این نهاد رای مثبت ندهد، "شریک جرم ایران" محسوب خواهد شد.

کشور‌های بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند. در مقابل آرژانتین، اتریش، بلژیک، بنین، بلغارستان، کانادا، شیلی، کلمبیا، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، گواتمالا، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیبریا، لیبی، مونته‌نگرو، نیوزیلند، پاناما، پرو، پرتغال، کره جنوبی، بریتانیا و آمریکا به این قطعنامه رای مثبت دادند.

کشور‌های بنگلادش، کنگو، ساحل عاج، گابن، هند، اندونزی، مکزیک، موریتانی، تایلند، جزایر سلیمان، تونس و تانزانیا از جمله کشور‌هایی بودند که به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

قطعنامه حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تصویب شد

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی