تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آخرین فرصت «طارمی»!

باید دید در زمستان پیش رو و در واقعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ این آخرین فرصت مهدی طارمی برای ترانسفر شدن به لیگی درجه یک مثل لیگ برتر فوتبال انگلیس است. جایی که خیلی‌ها آرزوی حضور در آن را دارند. البته که هیچ‌وقت این لیگ برای بازیکنان ایرانی خوش‌یمن نبوده، اما این بازیکن بوشهری می‌تواند شکننده‌ این طلسم باشد.

کد خبر: ۱۴۱۸۲۸
۱۱:۴۴ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

آخرین فرصت «طارمی»!

دیدارنیوز: طبق گفته رسانه‌های خارجی «مهدی طارمی» مورد توجه باشگاه‌های شناخته‌شده انگلیسی قرار دارد.

یا حالا یا هیچوقت. این گزاره چکیده ماجرایی است که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت. مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتوی پرتغال در ۳۰ سالگی شرایطی را تجربه می‌کند که ممکن است به زودی با یک انتقال بزرگ روبرو شود.

فصل به بهترین شکل ممکن برای مهدی آغاز شد. با رفتن چند ستاره دیگر، او در پورتو نقشی مهم‌تر و محوری‌تر به خود گرفت و نمایش فوق‌العاده‌اش در لیگ پرتغال و همچنین لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا نگاه‌های بیشتری به سمت‌اش خیره شود. ۶ گل و ۵ پاس گل در لیگ و ۵ گل و ۲ پاس گل در چمپیونزلیگ چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد. سپس نوبت به جام جهانی رسید تا مهدی توانایی‌اش را به صورت بین‌المللی‌تر به منصه‌ی ظهور بگذارد. ۲ گل به انگلیس زد و یک پاس گل مقابل ولز ارسال کرد تا ردپایش روی ۷۵ درصد گل‌های ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ هویدا باشد و او را به موثرترین بازیکن آسیایی در جام بیست‌ودوم تبدیل کند.

حالا چند تیم شناخته‌شده‌ی اروپایی در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌اند و باید مهاجم استخدام کنند. طارمی در اوج آمادگی است و از طرفی قیمت خیلی بالایی ندارد و می‌تواند به زبان ساده کارشان را راه بیندازد. ۱۸ ماه از قرارداد مهدی با پورتو باقی مانده و باشگاه پرتغالی هم بدش نمی‌آید مهاجم خود را در آستانه‌ی ۳۱ سالگی با مبلغی خوب به فروش برساند و پول خوبی از انتقال او به جیب بزند. ارزش طارمی در سایت ترانسفرمارکت حدود ۲۰ میلیون یورو تخمین زده شده است و بعید است تیمی بخواهد بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی او را فعال کند. بدون شک شما هم نام تیم‌هایی که طارمی به آن‌ها لینک شده را شنیده‌اید، اما آیا واقعا آن‌ها به شماره ۹ اژد‌های پرتغال نیاز دارند؟

آرسنال: جایگزین ژسوس
صدرنشین لیگ برتر فوتبال انگلیس شدیدا در پی جذب یک مهاجم است. میکل آرتتا بعد از مصدومیت شدیدی که برای گابریل ژسوس به‌وجود آمد و باعث شد او حدود ۳ ماه از میادین دور باشد، میل‌اش برای جذب یک فوروارد نوک بیش از پیش شد. توپچی‌ها در این فصل با آرایش ۳-۳-۴ یا ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کنند و در نبود ژسوس، ادی اِتکتیاه ۲۳ ساله در حال حاضر تنها گزینه‌ی تیم لندنی به‌حساب می‌آید. البته اگر مارکینیوش، مهاجم ۱۹ ساله این تیم را در نظر نگیریم که در جام اتحادیه برای‌شان بازی کرد. طارمی می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌آل برای آرسنال باشد و خیلی زود به ترکیب اصلی وارد شود تا نقش شماره‌ی ۹ را بازی کند.

منچستریونایتد: به جای کریستیانوی بزرگ
دیگر تیمی که شایعه شده به جذب طارمی بی‌علاقه نیست، باشگاه منچستریونایتد است. چند روز قبل بود که مشخص شد مدیربرنامه‌های مهاجم تیم ملی ایران با شرکت ریو فردیناند، ستاره‌ی اسبق شیاطین سرخ قرارداد دارد و به نوعی فردیناند، ایجنت بازیکن بوشهری پورتو است و شاید این مساله هم بتواند در انتقال مدنظر نقش یک کاتالیزور را بازی کند.

یونایتد در این فصل با اریک تنهاخ با آرایش ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کند. جدایی کریستیانو رونالدو باعث شده تا در نوک خط حمله، تیم قرمزپوش شهر منچستر نیاز جدی به بازیکن داشته باشد. در حال حاضر آنتونی مارسیال مهاجم اصلی تیم به‌حساب می‌آید و آلخاندرو گارناچو هم به همراه مارکوس رشفورد توانایی بازی در این پست را دارند. جذب مهدی می‌تواند دست سرمربی هلندی را در ایجاد تغییر در خط حمله بیشتر از قبل باز بگذارد.

چلسی: رقیب اوبا
یکی ۲ روز قبل بود که چلسی در دیداری دوستانه به مصاف استون‌ویلا رفت و در نیمه اول آن دیدار آرماندو برویا، مهاجم این تیم دچار مصدومیت شدیدی شد که مشکوک به رباط صلیبی بود. این بدترین خبر برای شیر‌های لندن بود که به گوش گراهام پاتر رسید. او حالا در نوک خط حمله فقط پیر امریک اوبامیانگ را دارد و کای هاورتز هم می‌تواند در این پست غیرتخصصی به میدان برود. عدم آمادگی اوبا پیش از این هم چلسی را بر آن داشته بود تا در زمستان مهاجم بخرد و حالا با مصدومیت برویا، این خرید باید با جدیت بیشتری انجام و نهایی شود. طارمی در تابستانی که گذشت هم مورد پسند چلسی بود، اما نهایتا بازیکن گابنی از بارسلونا به خدمت گرفته شد. حال باید دید طارمی قرار است به سومین شاگرد ایرانی پاتر بعد از سامان قدوس و علیرضا جهانبخش تبدیل شود یا خیر.

در کنار این سه تیم که به صورت جدی خواهان به خدمت گرفتن مهدی طارمی در زمستان هستند و دست بر قضا نیاز شدیدی هم به جذب مهاجم دارند، از تیم‌های دیگری هم به عنوان مشتریان احتمالی ستاره پورتو و تیم ملی ایران یاد می‌شود. به طور مثال اینترمیلان قصد دارد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در تابستان آینده برای جذب او اقدام کند. نراتزوری در حال حاضر چهار مهاجم در ترکیب خود دارد و طارمی در فصل آینده می‌تواند گزینه‌ای جایگزین برای ادین ژکوی مسن باشد.

تاتنهام، رم و حتی فنرباغچه ترکیه دیگر تیم‌هایی هستند که نه به صورت جدی بلکه در حد یک شایعه در صف مشتریان احتمالی مهدی طارمی قرار گرفته‌اند. باید دید در زمستان پیش رو و در واقعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد. این آخرین فرصت مهدی برای ترانسفر شدن به لیگی درجه یک مثل لیگ برتر فوتبال انگلیس است. جایی که خیلی‌ها آرزوی حضور در آن را دارند. البته که هیچ‌وقت این لیگ برای بازیکنان ایرانی خوش‌یمن نبوده، اما این بازیکن بوشهری می‌تواند شکننده‌ طلسم مذکور باشد. آمار ۱۵ گل و ۹ پاس گل او در این فصل نشان می‌دهد که توانایی انجام دادن چنین کاری را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی