تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
مدیرکل استاندارد فارس خبر داد:

توقیف ایزوگام‌های غیراستاندارد در فارس

مدیرکل استاندارد استان فارس با بیان اینکه نظارت بر تولید و توزیع مصالح ساختمانی منجمله عایق‌های رطوبتی (ایزوگام) به شکل مستمر ادامه دارد، از توقیف مقادیری ایزوگام غیراستاندارد طی بازدید کارشناسان و ارجاع پرونده به مراجع قضایی خبر داد.

کد خبر: ۱۴۱۷۵۸
۱۱:۰۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱

توقیف ایزوگام‌های غیراستاندارد در فارس

 

دیدارنیوز: محمدمهدی رزمجو با بیان اینکه عایق‌های رطوبتی یکی از محصولاتی است که مشمول استاندارد اجباری بوده و هرگونه تولید، توزیع و عرضه آن بدون داشتن نشان استاندارد غیر قانونی است، افزود: از آنجاییکه عایق‌های رطوبتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده لذا تولید و توزیع و عرضه آن بدون علامت استاندارد و با کیفیت نامناسب ممنوع و تخلف محسوب می‌شود.

به نقل از استاندارد فارس، رزمجو عنوان کرد: در حال حاضر در استان تعداد ۹ واحد تولیدی فعال در زمینه تولید محصولات عایق رطوبتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد برای انواع عایق‌های رطوبتی است که تحت نظارت مستمر کارشناسان اداره کل استاندارد کالای خود را به بازار عرضه می‌گ‌کنند و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی از خطوط تولید در ۸ ماهه گذشته ۱۴ نمونه اتفاقی از خط تولید کارخانجات نمونه برداری و مورد آزمون قرار داده تا از استمرار کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنند.

به گفته مدیرکل استاندارد استان فارس، از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان از تعداد۳۹ مرکز عرضه عایق رطوبتی به همراه انجمن مربوطه بازدید و نمونه برداری انجام و مقدار ۵۲۱۰ مترعایق غیر استاندارد توقیف و به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیرکل استاندارد افزود: متاسفانه برخی افراد سود جو عایق‌های رطوبتی غیر استاندارد را در انبار‌های مخفی نگهداری کرده و با قیمت فریبنده به مشتریان عرضه می‌کنند که این موضوع هوشیاری عموم مردم را می‌طلبد که و صورت توجه به چند نکته می‌توانند بادرصد اطمینان نسبتا بالایی اجناس با کیفیت را از نوع تقلبی آن تشخیص دهند و خود نسبت به انتخاب عایق رطوبتی اقدام کنند.

رزمجو ادامه داد: اکیدا توصیه می‌شود که صرف ارزان بودن عایق رطوبتی مد نظر قرار نگیرد، چون پس از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر پیدا کرده و بدلیل نیاز به رفع آسیب دیدگی ضرر و زیان بیشتری متوجه مصرف کننده می‌شود..

مدیرکل استاندارد فارس افزود: مشتریان و مصرف کنندگان با آگاهی از این موضوع می‌توانند از طریق مراجعه به اداره استاندارد نسبت به ارائه شکایت و دریافت حق و حقوق خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی