تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نتانیاهو یک گام به تشکیل راست‌گراترین دولت تاریخ اسرائیل نزدیک شد

بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در اسرائیل با دستیابی به توافق با حزب سنت‌گرای شاس یک گام به تشکیل دولت ائتلافی آینده در این رژیم نزدیک شد.

کد خبر: ۱۴۱۶۵۹
۱۱:۳۷ - ۱۸ آذر ۱۴۰۱

نتانیاهو یک گام به تشکیل راست‌گراترین دولت تاریخ اسرائیل نزدیک شد

دیدارنیوز: نخست‌وزیر پیشین اسرائیل که مامور تشکیل دولت جدید شده است پیش از این با سه جریان راست افراطی به توافق دست یافته بود. به این ترتیب انتظار می‌رود دولت آینده اسرائیل مذهبی‌ترین و دست‌راستی‌ترین ائتلافی باشد که تاکنون قدرت را به دست گرفته است.

گسترش شهرک‌سازی‌های در کرانه باختری، مجازات‌های سنگین‌تر برای عاملان فلسطینی حملات به اسرائیلی‌ها و ایجاد محدودیت برای حقوق دگرباشان جنسی از جمله مهمترین خواسته‌های راست افراطی است.

حزب سنت‌گرای شاس نیز به امور مذهبی و اجتماعی توجه نشان می‌دهد و هیچ‌کدام از نمایندگان آن در کنست (پارلمان اسرائیل) زن نیستند.

بنا به توافق به دست آمده قرار است حزب شاس کنترل امور مذهبی، اجتماعی، آموزشی و داخلی را در دولت آینده در دست باشد. بر همین اساس اریه درعی، رهبر حزب شاس نیمی از دوره دولت ائتلافی آینده را به عنوان وزیر بهداشت و کشور فعالیت خواهد کرد و سپس در راس وزارت دارایی قرار خواهد گرفت.

رهبر حزب شاس همچنین قرار است در دولت آینده سمت معاون نخست‌وزیر را در اختیار داشته باشد.

حزب لیکود به همراه احزاب راست افراطی و ارتدکس‌های تندرو در انتخابات پارلمانی روز اول نوامبر اکثریت کرسی‌های کنست را به دست آورد.

فرصت بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت آینده اسرائیل نیمه‌شب دوشنبه به پایان می‌رسد، اما حزب لیکود روز پنجشنبه اعلام کرد که طبق قانون درخواست تمدید این مهلت به مدت دو هفته را به رئیس‌جمهوری ارائه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی