تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پوتین: جنگ در اوکراین ممکن است طولانی شود و احتمال آغاز یک جنگ‌هسته‌ای هم در حال افزایش است

رئیس‌جمهوری روسیه از افزایش احتمال یک جنگ هسته‌ای سخن گفت، ولی تاکید کرد که ارتش روسیه «بی‌گدار» تهدید به استفاده از چنین سلاح‌هایی نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۱۶۳۷
۱۱:۳۲ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

پوتین: جنگ در اوکراین ممکن است طولانی شود و احتمال آغاز یک جنگ‌هسته‌ای هم در حال افزایش است

 

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین ضمن اذعان بر این واقعیت که ارتش روسیه ممکن است مجبور باشد برای مدتی طولانی در جبهه اوکراین بجنگد می‌گوید در حال حاضر لزومی بر فراخواندن مجدد سربازان ذخیره نمی‌بیند. رئیس‌جمهوری روسیه در همین حال از افزایش احتمال یک جنگ هسته‌ای سخن گفت، ولی تاکید کرد که ارتش روسیه «بی‌گدار» تهدید به استفاده از چنین سلاح‌هایی نخواهد کرد.

ولادیمیر پوتین که به‌ندرت در باره مدت زمان این جنگ که بیش از ۹ ماه پیش به‌دستور مستقیم او آغاز شده نظر داده، روز چهارشنبه و در جریان یک سخنرانی که به‌طور زنده از تلویزیون روسیه پخش می‌شد، بر احتمال طولانی‌شدن آن اذعان کرد.

مردشماره یک کرملین در ادامه تصریح کرد: «ما دیوانه نشده‌ایم و می‌دانیم معنی سلاح هسته‌ای چیست. تسلیحات هسته‌ای که ما در اختیار داریم از هر کشور دیگری پیشرفته‌تر و مدرن‌تراست، اما قرار هم نیست آن را مانند یک تیغ دستمان بگیریم و شروع کنیم به دویدن در سراسر دنیا.»

حمایت‌های تسلیحاتی روزافزون آمریکا و کشور‌های غربی از کی‌یف باعث شده تا ارتش روسیه از اوایل تابستان تاکنون در جبهه‌های متعددی در جنوب و شرق اوکراین مجبور به عقب‌نشینی شود.

پوتین در حالی از افزایش ریسک آغاز یک جنگ هسته‌ای سخن می‌گوید که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای که امروز (۸ دسامبر) منتشر شده، می‌گوید به‌دلیل فشار‌های بین‌المللی بر روسیه، احتمال شعله‌ور شدن یک جنگ هسته‌ای به‌شدت کاهش یافته و مسکو تهدیدات خود را در این زمینه متوقف کرده است. آقای شولتس مدعی شده «عقب‌نشینی» روسیه در پی تعیین خط قرمز از سوی جامعه‌بین‌الملل بوده است.

در همین حال حملات روسیه به مواضع نیرو‌های اوکراینی و همچنین بمباران شهر‌های این کشور ادامه دارد. ٰرئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید در گلوله‌باران شهر کوراخف توسط نیرو‌های روسیه، دستکم ۱۰ نفر کشته‌شده‌اند و ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف نسبت به سناریوی «آخرزمانی» و پایتختی بدون برق و آب و گرمایش، در صورت ادامه حملات روسیه به زیرساخت‌ها هشدار داده است.

با این حال ولودیمیر زلنسکی که مجله تایم او را بعنوان شخصیت سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده معتقد است سال‌آینده جنگ با روسیه پایان می‌یابد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی