تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
به دنبال افزایش مناطق آزاد هستیم

عبدالملکی: مصوبه واردات خودروی خارجی آزاد ابهام دارد

حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه به دنبال افزایش مناطق آزاد هستیم، گفت: مصوبه واردات خودروی خارجی آزاد ابهام دارد.

کد خبر: ۱۴۱۶۱۶
۱۶:۵۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

عبدالملکی: مصوبه واردات خودروی خارجی آزاد ابهام دارد

دیدارنیوز: دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با بیان اینکه طبق قانون به دنبال افزایش مناطق آزاد در کشور هستیم، گفت: اساسنامه مناطق آزاد نهایی و به دولت ارسال شده تا پس از تصویب در هیئت وزیران به شورای نگهبان برای تصویب ارسال شود.

حجت‌الله عبدالملکی درباره اثرگذاری جزیره کیش در اقتصاد ایران اظهار داشت: کیش از نظر جغرافیایی محدوده بسیار کوچکی از سرزمین جمهوری اسلامی ایران است، اما اثرگذاری این جزیره در حوزه اقتصادی و غیر‌اقتصادی بیش از نسبت جغرافیایی است.

اثرگذاری جزیره کیش در اقتصاد ایران باید بیشتر شود

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیر‌ساخت‌های فراهم‌شده در جزیره کیش افزود: این جزیره به خاطر "اقلیم خوب، یکپارچه بود‌ن و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده" در ۴۰ سال گذشته تأثیرات فراوانی در اقتصاد ایران دارد، اما معتقدیم این جزیره می‌تواند بیش از این در اقتصاد ایران اثر داشته باشد لذا به دنبال افزایش اثرگذاری جزیره کیش در اقتصاد ایران هستیم.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در پاسخ به این سؤال که به چه علت مسئولیت در مناطق آزاد را پذیرفتید، تصریح کرد: طی سالیان گذشته مطالعات فراوانی در حوزه مناطق آزاد داشته‌ا‌م و معتقدم اثرگذاری مناطق آزاد می‌تواند بیش از این‌ها باشد و با توجه به تأکیدات و انتظارات رئیس جمهور و وزیر اقتصاد برای افزایش رونق در مناطق آزاد، در این حوزه فعالیت خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد دستورات رئیس جمهور را اجرایی کنیم و دنبال توسعه مناطق هستیم.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‌هایش در مناطق آزاد خاطرنشان کرد: "بهبود فضای کسب و کار و مردمی و جهادی کردن مناطق آزاد" را به عنوان دو رویکرد مهم در مناطق آزاد پیگیریم.

عبدالملکی با بیان اینکه طبق قانون به دنبال افزایش مناطق آزاد در کشور هستیم، ادامه داد: اساسنامه مناطق آزاد نهایی و به دولت ارسال شده تا پس از تصویب در هیئت وزیران به شورای نگهبان برای تأیید و تصویب نهایی ارسال شود.

وی با بیان اینکه در ایجاد مناطق آزاد جدید راهبردمان این است که از ابتدا سنگ بنا بر مبنای "صادرکننده، تولیدکنند‌ه و جذب‌سرمایه‌گذ‌ا‌ری خارجی" باشد، خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد جدید قطعا کارکرد مناطق بهتر از قبل خواهد بود و همان اثرگذاری مناطق آزاد در اقتصاد ایران در این مناطق قطعا محقق خواهد شد.

در حال مذاکره با دولت برای ابهام‌زدایی درباره واردات خودرو هستیم

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پاسخ به سؤال که آیا شما هم خودرو‌های خارجی وارد خواهید کرد، گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، به وزارت صنعت اجاز‌ه واردات یکصد هزار خودرو داده شده است که شامل مناطق آزاد هم می‌شود، اما در برخی بند‌های این مصوبه اشکالاتی وجود دارد. به عنوان مثال براساس این مصوبه مناطق آزاد فقط باید خودرو‌های برقی با شرایط ویژه وارد کنند لذا در حال مذا‌کره با ریاست جمهوری برای ابهام‌زدایی از این مصوبه هستیم که چگونه مناطق آزاد از ظرفیت این ۱۰۰ هزار خودرو بهره‌مند شود.

عبدالملکی در پاسخ به سؤالی درباره ویژگی‌های مدیران عامل مناطق آزاد تاکید کرد: معتقدیم تراز مدیران عامل مناطق آزاد باید تراز استاندارد، اما با رویکرد اقتصادی و فرهنگی باشد لذا از این به بعد مدیرانی را در مناطق آزاد خواهیم داشت که رویکرد اصلی آن‌ها "علمی، فرهنگی و نوآوری" باشد و توان جذب سرمایه را داشته باشند.

مطلب مرتبط:

مگر قحط‌ الرجال است؟

عبدالملکی و مناطق آزاد تجاری؛ باز هم جمع اضداد!

آقای رئیس جمهور! آزموده را آزمودن خطاست

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی