تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
افاضات اضافه

عوام آمریکا به شادی پس از پیروزی نیاز داشتند

تا همین چند ساعت پیش خیال می‌کردیم عوام‌الملک نیز مثل برخی خواص به قطر سفر کرده که در ارسال نوشتار هفتگی تاخیر داشته است اما هیهات که عوام‌الملک مملکت را رها کند.

کد خبر: ۱۴۱۳۸۸
۲۱:۴۱ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

عوام الملک

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱

صبح خبر دستور سردار، رییس خواص‌الدوله قم برای برکناری رییس شعبه یکی از بانک‌ها را خواندم. مثل اینکه یکی از نسوان که حجاب نداشته در آن شعبه موفق شده از خدمات بانکی استفاده کند. قاعدتا باید دستور می‌داد اول آن ضعیفه را به باد کتک می‌گرفتند و بعد از هم شعبه به بیرون پرتش می‌کردند. حالا هم عیبی ندارد. بقیه روسای شعبه‌های بانک‌ها یاد گرفته‌اند که کار درست چیست. عصر مسابقه فوتبال ایران و ولز برگزار شد. ایران دو گل زد و با بردن در مسابقه مشت محکمی به دهان همه یاوه‌گویان مخصوصا روباه پیر و ملکه متوفی و پسر تازه به تخت نشسته‌اش زده شد. بالاخره چارلز، که الان برای خودش شاه شده سال‌ها پرنس ولز بود.‌ خوشبختانه بعد از برد تیم ملی موج شادی همه جا را فراگرفت. خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر هم شادی عوام را به خوبی پوشش دادند و نشان دادند که با اینکه نسوان بی‌حجاب نباید از خدمات بانکی استفاده کنند اما می‌توانند وقتی تیم ملی برنده می‌شود و خواص صلاح می‌دانند برای شادی به خیابان بیایند و حتی موتور هم سوار شوند. بعضی از تصاویر شادی عوام هم طوری بود که باعث شد اول فکر کنم نظمیه‌ها و امنیه‌ها هک شده‌اند و در حال رقص و پایکوبی و بوق زدن هستند. اما بعد فهمیدم که این‌ها خود عوام هستند که لباس‌های یکدست پلنگی و لاک‌پشتی پوشیده‌اند تا همبستگی خود را با یوزهای ایران و حمایت‌شان را از گونه‌های رو به انقراض لاک‌پشت در سراسر جهان نشان بدهند. قبل از نیمه‌شب روی صندلی قیلوله مختصری کردم. خواب آلیس در سرزمین عجایب را دیدم. از جا پریدم. نبات داغ با عرق نعنا خوردم و خوابیدم.

شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱

تصاویری از تماشاگران بازی دیروز ایران و ولز به دستم رسید. چهره‌های خیلی از آن‌ها آشنا بود.‌ بررسی کردم. فهمیدم عده‌ای از خواص که طوری حرف می‌زنند که عوام با زبان ورزشگاهی به آن‌ها جواب بدهند را احتمالا به دلیل آشنایی با ادبیات محیط‌های ورزشگاهی به قطر برده‌اند تا به تشویق و برد تیم ایران کمک کنند. موفق هم بودند و بردیم.‌ در ایام شبابِ من خیلی از تماشاگران فوتبال درباره سماور و ملحقاتش صحبت می‌کردند اما نسل جدید بیشتر از علایق غذایی خودشان صحبت می‌کنند. فیلمی هم از یکی از نسوان حاضر در ورزشگاه دیدم. اول فکر کردم از عوام است اما وقتی مصاحبه‌اش با یک خبرنگار غربی را دیدم فهمیدم اتفاقا از خواص است. بیکاز این نوع انگلیسی حرف زدن فقط از عهده خواص برمی‌آید. متاسفانه اسمش فرح بود اما خوشبختانه با مصاحبه کوبنده‌اش نشان داد میان فرح ما با فرح آن‌ها تفاوت از اینور تا آنور است. شب اخباری از هک شدن خبرگزاری بودجه‌بگیر شنیدم. طبق معمول چیز مهمی نیست و غربی‌ها شلوغ می‌کنند. حالا ممکن است چیپسی هم خورده شده باشد و کاسه ماستی هم ریخته باشد و متنی هم منتشر شده باشد.‌ اهمیتی ندارد. باید حواسمان به مسابقه فوتبال ایران و آمریکا باشد.

یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱

احمد، خواص‌المله شهرکرد اعلام کرد به زودی تصمیمات خوبی درباره برخورد با بدحجابان اتخاذ خواهد شد. خبر خوبی‌ست. واقعا باید کاری کرد که صف بدحجابانی که مثلا به بانک می‌روند و توقع دارند کارشان هم انجام شود از بی‌حجابانی که برای شادی کردن بعد از برد تیم ملی به خیابان‌ها می‌آیند جدا شود. امیدوارم زودتر تصمیمات خوب را اتخاذ کنند چون تا مسابقه ایران و آمریکا فقط دو روز مانده است. صحبت‌های جلال، خواص‌المله مهاباد را هم شنیدم. انگار از چیزی ناراحت بود و می‌خواست در موردش سوال کند و می‌گفت ابراهیم و احمد باید پاسخگو باشند. ظاهرا چون نگذاشته بودند سوال کند از محمدباقر هم دلخور شده بود. کلا منظورش را نفهمیدم. طوری حرف می‌زد که اگر کسی نداند فکر می‌کرد در کردستان خبری‌ست. واقعا خواص باید مراقب حرف زدنشان باشند و بهانه به دست غربی‌ها ندهند.

دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱

گزارش خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله درباره نقش عمله طرب در شاد کردن دل عوام را خواندم. نوشته بود اینکه حدود چهار ماه است در کشور کنسرت برگزار نشده برازنده ظاهر فرهنگی کشور نیست. کلیت حرف خبرگزاری بودجه‌بگیر درست است اما باید دقت داشته باشد که چون دل عوام به قدر کافی شاد هست عمله طرب نباید طوری به میدان بیایند که شادی دل عوام بیش از حد شود. چون عوارض دارد و ممکن است منجر به حرکات موزون شود. البته واقعا باید برای ظاهر فرهنگی کشور کاری کرد. چون همین سکوت عمله طرب می‌تواند مورد سواستفاده غربی‌ها قرار بگیرد. باید راهی پیدا کرد که هم از یک طرف عوام در اثر شادی زیاد حرکات عجیبی نکنند و هم ظاهر فرهنگی کشور برازنده شود. صحبت‌های سردار از کردستان را خواندم. افشا کرد که دشمنان ۵۲۹ میلیون دلار برای اغتشاشات هزینه کرده‌اند و تمام هزینه‌ها بر عهده آمریکایی‌هاست. اهمیتی ندارد. عجیب هم نیست. مدت‌هاست که همه هزینه‌ها بر عهده آمریکایی‌هاست. البته به نظر می‌رسد حداقل یک میلیون دلار در هزینه‌ها اختلاس کرده‌اند‌. چون احتمالا هزینه‌ها ۵۳۰ میلیون دلار بوده است ولی تا از آمریکا به اینجا برسد یک میلیون دلارش گم شده است. جای نگرانی نیست. فردا شب در مستطیل سبز پوزه‌شان را به خاک می مالیم‌. مخصوصا که فهمیدم صبیه و داماد دونالد و اولادشان از آمریکا تا قطر آمده‌اند که به ورزشگاه بروند. همین چیزها نشانه نزدیک بودن فروپاشی آمریکایی‌هاست. چون اگر عوامشان میانه خوبی با خواصشان داشتند برای تشویق تیم فوتبالشان به ورزشگاه می‌رفتند‌ تا خواص آنجا مجبور نشوند برای جلوگیری از خالی ماندن جایگاه تماشاگرانشان دست به دامان خانواده‌های خواص بشوند. عجیب است که آمریکایی‌ها عبرت نمی‌گیرند.

سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱

تصاویری از روسیه به دستم رسید که نشان می‌داد بنرهایی در حمایت از تیم ما برای بازی امشب مقابل آمریکا در آنجا نصب شده است. این حمایت‌های روس‌ها ثابت می‌کند ما در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم‌. روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله اعلام کرد حدود پنج هزار نفر از پرسنل پایگاه العدید آمریکا در قطر با پوششی واحد برای جبران کمبود هواداران آمریکایی در مسابقه امشب به ورزشگاه می‌روند. دیروز هم نوشتم اینکه مجبورند پرسنل پایگاه را به زور با لباس یک شکل به ورزشگاه ببرند و خانواده‌های خواصشان را از آمریکا تا قطر ببرند نشانه فروپاشی آمریکاست. آقای سردار هم گفت آمریکایی‌ها فردا صبح خواهند گفت که له شده‌اند. شب تا نیم‌ساعت قبل از شروع مسابقه فوتبال در خیابان‌ها بودم.‌ عده‌ای از عوام باز هم با لباس‌های پلنگی و لاک‌پشتی در میدان‌ها و چهارراه‌ها منتظر بودند تا پس از کوبیدن مشت محکم به دهان آمریکا مشغول جشن و پایکوبی شوند. نوشتن خاطرات امروز را همزمان با سوت شروع مسابقه فوتبال تمام کردم.

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱

دیشب بعد از مسابقه فوتبال، دیر وقت خوابم برد. صدای بوق می‌آمد. معلوم بود عده‌ای از عوام نسبت به سیاست‌‌های فیفا و اعمال نفوذ غربی‌ها در آن معترض بودند. آمریکایی‌ها مسابقه با تیم ایران را با یک گل تمام کردند. البته برنده واقعی مسابقه ما بودیم. می‌توانستیم له‌شان کنیم اما نخواستیم به روح ورزش آسیب وارد کنیم. چون ورزش نباید سیاسی بشود. عوام آمریکا هم به شادی پس از پیروزی نیاز داشتند و به همین خاطر باید می‌باختیم. بخشی از سخنرانی چند روز پیش ابراهیم را دیدم. دستور داد در منطقه اسلامشهر تا دو ماه دیگر نباید بیکار وجود داشته باشد. قاطع و انقلابی بود.‌ تا دو ماه آینده همه در اسلامشهر سر کار می‌روند و همین الگو را می‌شود تا دو سال آینده در کشور اجرا کرد تا ابراهیم بتواند دوباره هم رییس خواص‌الدوله بشود. خبری درباره سانسور تصویر تماشاگران بدون ماسک حاضر در ورزشگاه‌های جام‌جهانی در تلویزیون چین خواندم. کار درستی‌ست. خیلی خوب است که تلویزیون چین جلوی صحنه‌های بدآموزی‌دار را می‌گیرد. البته احتمالا مجبورند کلا به جای تماشاگران، گلدان و آباژور نشان دهند چون تقریبا هیچکدام از تماشاگران مسابقات، ماسک ندارند. یکی از عوام تصویر نامه معاون خواص‌الدوله امور علوم درباره تعرفه‌های جدید آزادسازی مدارک دانشجویان را برایم فرستاد.‌ ده برابر شده است. منطقی‌ست. دانشجویی که دنبال آزادسازی مدرک می‌رود احتمالا به فکر خروج از کشور است و باید پولش را بدهد. اگر هم ندارد باید بماند و همین جا کار کند. با این حال اگر هم این چیزها را قبول ندارد باید جمع کند برود اما مدرکش را گرو بگذارد.

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱

تصاویری از جلسه دیروز خواص‌المله را دیدم. با پرچم ایران دور افتخار می‌زدند. عالی بود. ثابت می‌کند که برنده بازی با آمریکا و حتی انگلیس ما بوده‌ایم. زهره، خواص‌المله تهران، گفت که در سفر اخیرش به نیویورک، خواص بعضی کشورها از دستاوردهای ما در حوزه نسوان تعجب کرده‌اند. عجیب نیست. واقعا هم‌ تعجب دارد. هیچ کدام از کشورها امکان این همه دستاوردآفرینی ندارند. صحبت‌های ابراهیم در کردستان را دیدم. باز هم درباره قطار صحبت کرد. علاقه ابراهیم به صنعت ریلی واقعا مثال‌زدنی‌ست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی