تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

اولین اثر ثبتی خراسان رضوی مرمت شد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از مرمت بنای تاریخی بازه هور به‌عنوان نخستین اثر ثبت شده خراسان در فهرست آثار ملی خبر داد.

کد خبر: ۱۴۱۳۳۳
۱۲:۰۱ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

اولین اثر ثبتی خراسان رضوی مرمت شد

دیدارنیوز: احسان زهره‌وندی اظهار داشت: عملیات مرمتی در این اثر تاریخی به شیوه بازسازی سبکی شامل استحکام بخشی ایوان‌ها، مقاوم سازی پی، ترمیم ترک‌ها و بندکشی دیوار‌های داخلی و خارجی بوده است.

به نقل از سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان با اشاره به اهمیت مرمت بنای بازه هور ادامه داد: بنای چهار طاقی بازه هور، یک اتاق مربع شکل با چهار ستون پهن است که با سقف گنبدی پوشانده شده است.

زهره‌وندی با بیان اینکه سنگی بودن این اثر تاریخی از ویژگی‌های خاص و نشان دهنده قدمت دیرینه این چهار طاقی است گفت: این اثر تاریخی به شماره ۳۹ تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۳۱۰ خورشیدی به عنوان نخستین اثر از خراسان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چهار طاقی بازه هور در ۷۵ کیلومتری جنوب مشهد و در کنار جاده قدیم مشهد – تربت حیدریه در کنار روستای بازه هور قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی