تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پارلمان اروپا دولت روسیه را حامی «تروریسم» معرفی کرد

نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه متنی را به تصویب رساندند که در آن دولت روسیه به عنوان حامی و «ترویج دهنده تروریسم» در جنگ اوکراین معرفی شده است.

کد خبر: ۱۴۰۹۰۱
۱۷:۴۷ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱

پارلمان اروپا دولت روسیه را حامی «تروریسم» معرفی کرد

دیدارنیوز: پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن چنین رویکردی در این متن از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد اقدامی مشابه را در محکومیت «ترویج تروریسم از سوی روسیه» در کشور‌های خود انجام دهند.

نمایندگان پارلمان اروپا در این متن که با ۴۹۴ رای موافق در برابر ۵۸ رای مخالف و ۴۴ رای ممتنع به تصویب رسید، روسیه را به عنوان «مروج تروریسم» و کشوری که «از ابزار‌های تروریستی در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند»، توصیف کردند.

پس از درخواست‌های مکرر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از جامعه بین‌الملل برای «تروریستی» قلمداد کردن دولت تحت رهبری ولادیمیر پوتین در روسیه، پارلمان اروپا به رغم نبود چارچوب قانونی مناسب در اتحادیه (بر خلاف آنچه در ایالات متحده در جریان است) در نهایت روز چهارشنبه گامی عمدتا نمادین را در این جهت برداشت.

در پی تصویب این متن، رئیس جمهور اوکراین بلافاصله از تصمیم اعضای پارلمان اروپا استقبال کرد و با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «روسیه باید در همه سطوح منزوی شود و پاسخگو باشد تا به سیاست دیرینه خود در زمینه اعمال تروریسم در اوکراین و سراسر جهان پایان دهد.»

این درخواست ولودیمیر زلنسکی پیش‌تر به ویژه در پارلمان‌های استونی، لیتوانی و لتونی و همچنین در مجمع پارلمانی شورای اروپا بازتاب پیدا کرده بود.

مجمع پارلمانی شورای اروپا که یک نهاد حقوق بشری است ماه اکتبر گذشته از ۴۶ کشور عضو این نهاد اروپایی خواسته بود که رژیم روسیه را «تروریست» معرفی کنند.

این در حالی‌ست که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تاکنون از به کار بردن این صفت برای دولت روسیه خوداری کرده است.

در متنی که روز چهارشنبه به تصویب نمایندگان پارلمان اروپا رسید از اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو خواسته شده که بواسطه یک «چارچوب قانونی اروپایی» امکان اتخاذ مجموعه‌ای از اقدامات محدودکننده سنگین علیه «کشور‌های حامی تروریسم» را فراهم کنند؛ راه‌کاری که می‌تواند روابط اتحادیه اروپا را با کشور‌های یاد شده محدود‌تر کند.

اتحادیه اروپا از زمان تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته تاکنون تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه مسکو اعمال کرده است؛ رهبران اروپایی در این زمینه تاکنون هشت بسته تحریمی را به اجرا گذاشته‌اند.

در مجموع، یک‌هزار و ۲۴۱ فرد، از جمله ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه روسیه، اعضای دوما و الیگارش‌هایی مانند رومن آبراموویچ، میخائیل فریدمن یا پتر آون - به همراه ۱۱۸ نهاد، سازمان یا تشکل نزدیک به دولت روسیه در حال حاضر تحت تحریم‌هایی قرار دارند که علاوه بر مسدود شدن دارایی‌ها، ممنوعیت برای ورود به اتحادیه اروپا را نیز در برگرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی