تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ایران و اوکراین؛ سوتفاهم «پهپادی» رفع می‌شود؟

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که سوء تفاهم اوکراین در رابطه با موضوع پهپاد‌های ادعایی ارسال شده به روسیه قابل برطرف شدن است.

کد خبر: ۱۴۰۷۸۶
۰۹:۲۲ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

ایران و اوکراین؛ سوتفاهم «پهپادی» رفع می‌شود؟

دیدارنیوز: نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با تداوم تعامل مشترک با اوکراین در موضوع پهپاد‌های ادعائی، سوء تفاهمات به وجود آمده در این رابطه را قابل برطرف شدن می‌داند.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به روزنامه واشنگتن پست و به دنبال ادعا‌های جدید این روزنامه در خصوص راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه، تاکید کرد، بدنبال ادعای استفاده از پهپاد‌های ایران در درگیری‌های اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را نمودتا این ادعا‌ها را بررسی کند. گام‌های مهمی تاکنون در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده و این امر تا از بین رفتن هرگونه سوء تفاهم در این رابطه ادامه خواهد داشت.

نمایندگی ایران همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه براساس توافقات فی مابین از سال‌ها قبل دارای همکاری‌های دفاعی، علمی و تحقیقاتی مشترک می‌باشند که به قبل از آغاز جنگ اوکراین باز می‌گردد. ضمن اینکه پنج سال دوره محدودیت‌های تسلیحاتی ایران درقطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در اکتبر ۲۰۲۰ پایان یافته است و ایران می‌تواند متناسب با نیاز و اولویت‌های خود با سایر کشور‌ها همکاری دفاعی داشته باشد.

نمایندگی ایران در پایان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران در اوکراین با اتخاذ مواضع شفاف، پیوسته و تزلزل ناپذیر، تاکید کرده است که همه اعضای سازمان ملل متحد باید بطور کامل به اصول و اهداف مندرج در منشور ملل متحد و قوانین بین المللی از جمله حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی کشور‌ها احترام بگذارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی