تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

سفری به تنها روستای کیش

کیش برای مهمان هایش بیشتر یادآور شهری زیبا با مراکز تفریحی و تجاریی فراوان و متنوع است، غافل از اینکه در کیش هم می‌توان به بافت روستایی سفری کوتاه و دلنشین داشت.

کد خبر: ۱۴۰۷۲۷
۱۰:۱۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

 سفری به تنها روستای کیش

دیدارنیوز: اگر نوار ساحلی جزیره را با دوچرخه، موتور یا ماشین دور بزنی سفری کوتاه و فراموش نشدنی را آغاز کردی به طوری که در شمال این جزیره می‌توانی دل و جانت را به شهر تاریخی حریره یا همان کیش قدیم بسپاری، چند کیلومتر جلوتر می‌رسی به مکانی معروف به عرب‌ها که مردمان بومی جزیره با همان بافت و فرهنگ منطقه مشغول زندگی هستند.
با پشت سر گذاشتن منطقه بومی نشین عرب‌ها علاوه بر لذت بردن از ساحل بکر و دلنواز می‌رسیم به یادگاری جا مانده از مهمان قدیمی کیش یا همان کشتی یونانی که ذهن هر مسافر کنجکاوی را به خود مشغول می‌کند که دلیل حضور این کشتی در کیش چه بوده تا برسیم به این جواب که این جزیره زمانی محل عبور و مرور تجار اروپایی بوده است.
اما دیدن زیبایی‌های تاریخی این جزیره به همین چند مکان ختم نمی‌شود و برای سفر به دل آن باید به جنوب غربی جزیره رفت تا با دیدن روستای باغو از هیاهوی شهر رها شد و فرهنگ و آداب و سنن مردمان بومی آن را از نزدیک لمس کرد.
با عبور از بزرگراه خلیج فارس وارد جاده باغو و هرچه به روستا نزدیک می‌شوی مناره مسجد تاریخی ان نوید رسیدن به روستا را می‌دهد.
مسجدی تاریخی به اسم النبی (ص) متعلق به سال ۹۸۱ هجری قمری که معماری ویژه و قدمت آن خود یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شود.
خانه‌های قدیمی با حیاط‌های بزرگ و سبک معماری مخصوص این مناطق منظره‌ای دلنشین و چشم نواز در برابر دیدگان انسان قرار می‌دهد تا این مسئله دلیلی شود برای آن‌هایی که عاشق سفر به دل تاریخ و فرهنگ هستند.
آنجاست که گوش و جان را باید به نوایی تاریخ سپرد و رفت به بازدید از این مکان که در سکوت چه بسیار حرف‌ها برای گفتن دارد سکوتی که در سایه تعداد انگشت شمار ساکنان آن رقم خورده است.
از دیگر زیبایی‌های این روستا وجود درختان کهن سال کهور و لور است که قدمت و تنومندی آن‌ها هر بیننده‌ای را به هیجان وا می‌دارد.
دامداری و کشاورزی پیشه ساکنان باغو است آن‌ها مردمانی خون گرم و مهربان هستند که این صفات خوب را از خورشید و دریا به ارث برده اند.
سفر به کیش زیبایی‌ها و تجربیات خاص و مختص به خودش را دارد که شاید هرجایی نتوان ان را تجربه کرد، اما برای اینکه در دل این سفر، سفری هیجان انگیزتر را تجربه کرد باید دل به مکان‌های تاریخی ان سپرد تا با فرهنگ چند صد ساله این خاک پاره بیشتر آشنا شد.
این سفر پر تجربه محقق نخواهد شد مگر اینکه همه مسئولان حوزه گردشگری در این راستا اقدامات جدی برای معرفی و فراهم کردن شرایط بازدید و اقامت در این مکان‌ها را فراهم کنند.
تاریخ همیشه گویای آینده است باید برای ساختن آینده بهتر به دل تاریخ سفر کرد و تا از ان تجربه‌ها کسب کرده و الگو‌ها بگیریم پس، از هر فرصتی حتی در سفر برای کسب آگاهی از تاریخ نباید غافل شد.
هر ملتی که با تاریخش آشنا باشد قطعا راه درست را برای آینده اش انتخاب خواهد کرد این مسئله روشن می‌کند که باید بیشتر به تاریخمان سفر بکنیم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کیش هرمزگان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی