تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ابتلای ۹۳۸ نفر به مالاریا در حوزه دانشگاه زاهدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳۸ مورد مالاریا در محدوده شهر‌های زیرپوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان شناسایی شده که ۶۹۴ مبتلا ایرانی و ۲۴۴ مبتلا غیر ایرانی بوده است.

کد خبر: ۱۴۰۲۲۱
۱۲:۵۹ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

ابتلای ۹۳۸ نفر به مالاریا در حوزه دانشگاه زاهدان

دیدارنیوز: مهدی زنگنه در ستاد مبارزه با مالاریای این دانشگاه افزود: امسال بدلیل بارندگی صورت گرفته و تردد‌های غیرقانونی اتباع خارجی و قاچاق سوخت از مرز‌های شرقی، موارد بروز بیماری مالاریا نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اندمیک بودن بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی لام خون مالاریا و در برخی مراکز میکروسکوپیست‌های مالاریا و کیت تشخیص سریع این بیماری وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه‌بر توزیع پشه بند همکاران ما در مراکز بهداشتی این دانشگاه اقدام به مه پاشی در بیش‌از ۱۲۰ کانون شیوع مالاریا، سمپاشی بیش‌از ۱۵۰ روستای ۲ شهرستان سراوان و سیب و سوران، توزیع بسته آموزشی و نصب بنر در سطح روستا‌ها و همچنین برگزاری جلسات هماهنگی با دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی و آموزشی برای روستاییان این شهرستان اقدام شده است.

وی بیان کرد: افرادی که دارای تب لرز، ضعف بدن، سردرد و سابقه تردد در مناطق مرزی پاکستان را دارند حتما به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند، زیرا تاخیر در شناسایی و عدم درمان بیماری مالاریا باعث مرگ فرد مبتلا می‌شود.

زنگنه اظهار کرد: هم‌اینک در مراکز خدمات جامع سلامت در سیستان و بلوچستان کیت‌های تشخیص سریع بیماری مالاریا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش همگانی مهمترین رکن فعالیت‌های مبارزه با مالاریا است، گفت: آشنایی مردم با راه‌های انتقال و علائم بیماری باعث شناسایی به موقع افراد مبتلا و کاهش چرخش انگل مالاریا در منطقه خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاورد‌های دانشگاه در سال‌های اخیر حذف انتقال محلی بیماری مالاریا در محدوده تحت پوشش این دانشگاه بود، افزود: این مهم به لطف توسعه زیرساخت‌های لازم و همچنین برخورداری مناطق روستایی از برق پایدار و اقدامات مداخله‌ای دانشگاه به دست آمده است.

وی تصریح کرد: بیماری مالاریا تقریبا در تمام شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده و بدنبال این افزایش؛ موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا که براساس آزمایش‌های انجام شده از هر ۲ نوع انگل‌های ویواکس و فالسیپاروم است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی