تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رئیس پارلمان اروپا خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب علیه ایران شد

روبرتا متسولا، رئیس مالتی پارلمان اروپا خواستار «تحقیقات بین المللی» درباره نقض حقوق بشر و اجرای «تحریم‌های جدید و هدفمند» علیه حکومت ایران شد.

کد خبر: ۱۴۰۱۳۵
۲۰:۵۵ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

تغییر لحن رئیس پارلمان اروپا در قبال ایران؛ متسولا خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شد

دیدارنیوز: رئیس پارلمان اروپا در بخشی از سخنرانی خود، مدعی شد: «زنان، دانشجویان، روشنفکران وبسیاری دیگر در جنگ برای احقاق ابتدایی‌ترین حقوقشان، جانشان را در تهران و شهر‌های دیگر به خطر انداخته اند. رژیم ایران بدون کمترین مساحمه‌ای با آن‌ها برخورد کرده است و حالا درباره احکامی، چون اعدام علیه زنان زندانی صحبت می‌کند.»

خانم متسولا همچنین با بیان اینکه «پارلمان اروپا همواره در این باره شفاف نظرش را گفته» ادعا کرد: «ما به یک گروه بین المللی تحقیقات قضایی برای پاسخگو کردن این رژیم سرکوبگر بخاطر رفتار ناقض حقوق بشر که مرتب تکرار می‌شود، نیاز داریم. زمان آن رسیده است که تحریم‌های هدفمند بیشتری علیه رژیم اجرا شود. دیگر نمی‌توان به روال گذشته ادامه داد.»

بیانات رئیس پارلمان اروپا را می‌توان یکی از تندترین سخنان یک مقام مهم اتحادیه اروپا دست کم در ۷ سال گذشته خواند. با وجود اینکه حکومت ایران در دی ماه سال ۱۳۹۶ و آبان ماه سال ۱۳۹۸خورشیدی نیز متهم به سرکوب گسترده معترضان شده بود، اما هیچگاه مقامات اروپایی با چنین لحنی نسبت نقض حقوق بشر در ایران موضع‌گیری بودند.

به‌نظر می‌رسد با گسترش اعتراضات هشت هفته اخیر در ایران، اتحادیه اروپا رویه‌اش را در قبال تهران تغییر داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی