تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

انتخابات میان‌‌دوره‌ای کنگره آمریکا آغاز شد

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا امروز سه شنبه در این کشور آغاز شد؛ انتخاباتی که گفته می‌شود جمهوری‌خواهان شانس بیشتری نسبت به دموکرات‌ها برای پیروزی دارند.

کد خبر: ۱۴۰۰۳۹
۱۴:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا آغاز شد

دیدارنیوز: پس از چندین ماه رقابت‌های اولیه و کارزار‌های انتخاباتی و تامین مالی، انتخابات میان دوره کنگره آمریکا که توازن قدرت در واشنگتن و مراکز ایالت‌ها را مشخص می‌کند، امروز (سه‌شنبه) آغاز شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمهوری‌خواهان آمریکایی ظهور یک موج "قرمز" عظیم را پیش‌بینی می‌کنند که نمادی از حزبشان است و در همین حال، دموکرات‌های مضطرب تلاش دارند از اکثریت شکننده خود در کنگره دفاع کنند و همزمان بر نگرانی‌های فراگیر در مورد اقتصاد، جرم و جنایت و رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا غلبه کنند. دموکرات‌ها امیدوارند که واکنش منفی به حکم دیوان عالی کشورشان علیه قانون سقط جنین، به نجاتشان کمک کند.

به علت رقابت‌های نزدیک و طول کشیدن شمارش آراء، ممکن است مشخص شدن نتایج نهایی در چندین رقابت کلیدی چند روز یا چند هفته به طول انجامد.

در انتخابات امروز، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده، ۳۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا و ۳۶ کرسی فرمانداری ایالات متحده به رای گذاشته شده است. جمهوری‌خواهان آمریکایی برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان فقط به پنج کرسی دیگر و در مجلس سنا فقط به یک کرسی دیگر نیاز دارند. اکثریت دو مجلس کنگره آمریکا در حال حاضر با دموکرات‌هاست.

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم تاثیر می‌گذارد.

چنانچه شب بدی برای دموکرات‌ها رقم بخورد، ممکن است جایگاه بایدن را برای دور دوم ریاست جمهوری تضعیف کند؛ و همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به طور قطع پیروزی‌های گسترده جمهوری‌خواهان را به عنوان مدرکی دال بر قدرت سیاسی خود پیش از سومین نامزدی احتمالی کاخ سفید در نظر خواهد گرفت.

ایالت ورمونت، واقع در شمال شرقی ایالات متحده، اولین ایالتی است که ساعت ۵.۳۰ صبح به وقت محلی روند رای‌گیری را آغاز کرده است. رای‌گیری در ایالت ورمونت بیشتر به صورت پستی انجام شده است. انتخابات بسته به ایالات مختلف تا حداقل ۱۲ ساعت بعد ادامه دارد و انتظار می‌رود اولین نتایج که احتمالا حاصل شمارش رای‌های پستی باشد، اوایل روز چهارشنبه منتشر شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی