تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تذکر قالیباف به «وزیر آموزش و پرورش» درباره قانون بازنشستگی

قالیباف، رئیس مجلس امروز یکشنبه گفت: به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که نباید خلاف قانون بازنشستگی عمل کند، بنابراین کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را رسیدگی کند.

کد خبر: ۱۳۹۸۸۵
۱۱:۳۲ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

تذکر قالیباف به «وزیر آموزش و پرورش» درباره قانون بازنشستگی

دیدارنیوز: رئیس مجلس با اشاره به اینکه درباره بازنشستگان معلم هفته گذشته این موضوع را مطرح کردم، گفت: به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که نباید خلاف قانون بازنشستگی عمل کند، بنابراین کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را رسیدگی کند.

محمد وحیدی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در اخطار قانون اساسی، گفت: مطابق ماده ۳ قانون اساسی ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور مورد تاکید قرار گرفته است؛ این در حالیست که به دلیل عدم طرح ساماندهی نیرو‌های غیررسمی در آموزش و پرورش، طرحی در این باره با ۱۲۰ امضا در اولویت قرار دارد.

وی افزود: معاونت قوانین چندین بار این طرح را در دستور کار قرار داده، اما از دستورکار خارج شده لذا نتیجه این شد که اکنون در آموزش و پرورش برای پر کردن کلاس‌های خالی از بازنشسته‌ها دعوت می‌شود.

وحیدی اضافه کرد:در واقع بازنشسته‌ای که چندین سال از کلاس درس فاصله گرفته مجددا باز می‌گردد و یا برخی از بازنشستگان را به مناطق مختلف برای رفع نیاز اعزام می‌کند و این در حالی است که باید برای نیرو‌های تحصیلکرده پاسخی داشته باشیم؛ امروزه موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال پاشنه آشیل خیلی از جریانات داخل کشور است به عبارتی برای جوانان فارغ التحصیل اشتغال ایجاد نمی‌کنیم، اما بازنشستگان را باز می‌گردانیم.

وی تاکید کرد: معاونت قوانین باید عنوان کند چرا ترتیب امضای نمایندگان را رعایت نکرده است.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده بجنورد، گفت: بحث ساماندهی نیرو‌های غیررسمی از دستورکار خارج نشده و در ردیف ۱۴ دستورکار قرار دارد.

وی افزود: پیش از این نیز گفته‌ام بسیاری به بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند شما به عنوان رئیس مجلس مخالف این امر هستید و این در حالی است که من با ساماندهی مخالف نیستم بلکه موافقم البته بنا بر این است که این موضوع با معاونت امور استخدامی ریاست جمهوری و کمیسیون اجتماعی مورد توافق قرار بگیرد تا مسائل مانند بار مالی و اصلاح ساختار رعایت شود؛ در این میان فرصت گذاشته ام تا جلسه مشترک بین کمیسیون اجتماعی و معاونت ریاست جمهور برگزار شود.

رئیس مجلس اظهار کرد: در رابطه با بازنشستگان معلم نیز هفته گذشته این موضوع را مطرح کردم لذا اکنون نیز به نوری وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که خلاف قانون بازنشستگی نباید عمل کند لذا کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را رسیدگی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی