تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
افاضات اضافه

غربی‌ها از همان دوران قبل از جنگ جهانی دوم در حال فروپاشی بوده‌اند

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک از پیشرفت فناوری خصوص در حوزه ارتباطات نکته‌های زیادی برداشته و بر آن شرحی نوشته است اما فیلترها اجازه ندادند مرقومه ایشان به موقع به دست خواص دیدار برسد و منتشر شود.

کد خبر: ۱۳۹۷۹۶
۰۸:۲۶ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱

صحبت‌های ابراهیم به دستم رسید. نمی‌دانم مربوط به کی و کجا بود. مهم هم نیست. چون اینقدر همیشه حرف‌هایش خوب است که هیچوقت تازگی‌اش را از دست نمی‌دهد. اعلام کرد امروز بیش از هر زمان دیگری امکان جذب نخبگان سایر کشورها در حوزه علم و فناوری فراهم است. واقعا درست است. اتفاقا گوگل هم متوجه همین موضوع شد و برای اینکه سیاه‌نمایی کند اعلام کرد که روبیکا در تلاش است از داده‌های شخصی کاربرانش استفاده کند. این روش‌های نخ‌نما تاثیری ندارد و از حالا باید به فکر مکان برای اسکان دادن نخبگان علم و فناوری بقیه جهان در کشورمان باشیم. بقیه روز فیلترشکنم کار نمی‌کرد و نتوانستم پیگیر اخبار موج ورود قریب‌الوقوع نخبگان علم و فناوری جهان بشوم. عیبی ندارد. نخبگان که بیایند باعث می‌شوند بدون اینترنت هم بتوانیم از علم و فناوری استفاده کنیم. مگر وقتی که بچه بودیم علم و فناوری به شکل ساعت‌های مچی کامپیوتری در حال توزیع نبود. الان هم همان کارها را خواهیم کرد.

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱

علیرضا، که خیلی سخنران مهمی‌ست گفت که عوام غرب رفاه دارند اما ذلیل هستند. خبر نداشتم. خوشحال شدم. عوام خوشبخت کسانی هستند که رفاه ندارند اما ذلیل هم نیستند. ما همین‌که علیرضا برایمان سخنرانی می‌کند و واقعیت‌ها را می‌گوید نشانه ذلیل نبودن‌مان است و همین کافی‌ست. حالا اگر امکانی پیش آمد و رفاه داشتیم که چه بهتر اگر هم نشد بعدا به بهشت می‌رویم و به رفاه هم می‌رسیم. بالاخره بهشت رفتن بها دارد. خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله هم اعلام کرد که تورم در آلمان به رقم خانمان‌سوز ده درصد رسیده و رکورد هفتاد و یک ساله را در این کشور شکسته است. احتمالا باید به زودی منتظر فروپاشی آلمان‌ها باشیم. ده درصد خیلی زیاد است.‌ ما هم باید مواظب باشیم تورممان به این رقم‌ها نرسد. خطرناک می‌شود. اصلا زیر چهل و پنجاه درصد خیلی زیاد است. خوشبختانه گوگل و اذنابش هم فیلتر شدند تا دیگر جرات نکنند با سیاه‌نمایی مانع درخواست نخبگان علم و فناوری جهان برای آمدن به کشورمان شوند. خوشبختانه مجددا فیلترشکن‌ها از کار افتادند تا حتی از آن طریق هم نشود گوگل و امثالهم را دید و دچار نگرانی شد.

یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱

سخنگوی ستاد امور بکن و نکن اعلام کرد که قصد ندارند از مواضع خودشان در مورد حجاب کوتاه بیایند. کار درست و اصولی‌ست. اگر اینجا کوتاه بیایند جاهای دیگر هم باید کوتاه بیایند و کوتاهی خلاف اصول است. باید محکم ایستاد و برخورد کرد که عوام مخصوصا نسوان پررو نشوند و توطئه های غربی‌ها شکست بخورد. ابراهیم گفت غربی‌ها همه کار کردند که متوقف شوند اما امروز به شرایط پیش از تحریم رسیده‌ایم. البته متوجه نشدم دقیقا کدام تحریم را گفت ولی احتمالا معنی‌اش این است که خوشبختانه بین یک و نیم تا چهل و سال به عقب برگشته‌ایم و خوشبختانه غربی‌ها نتوانسته‌اند جلوی این پیشرفت ما را بگیرند. ابراهیم هم اتفاقا گفته که دشمن با پیشرفت ما مشکل دارد که خب مثل همیشه ناکام شده است و خودمان با سرعت داریم به شرایط قبل از تحریم می‌رویم. رییس انجمن خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت که از آبان ۹۸ به بعد صنعت گردشگری وضع خوبی ندارد و در مهر و آبان امسال ۹۰ درصد از تورهای ورودی به کشور کنسل شده است. نباید نگران بود. اینها که تورهایشان را کنسل می‌کنند و نمی‌آیند خودشان ضرر می‌کنند. ما سرمان با نخبگان علم و فناوری جهان که دارند می‌آیند شلوغ است و همچنان مشکل مکان برای اسکانشان داریم.

دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱

آقای سردار، رییس پدافند بی‌فشنگ کشور اعلام کرد که در اروپا قانونی به نام حفاظت از حقوق شهروندی در فضای مجازی وجود دارد که ترجمه فارسی آن قانون صیانت از عوام است. از سردار انتظار این حرف را نداشتم. قرار نیست وقتی خودمان یک کار خوب می‌کنیم برای اثباتش بگوییم غربی‌ها هم دارند همان کار را می‌کنند. باید طوری کار خوب بکنیم که غربی‌ها نتوانند ادایمان را دربیاورند. ابراهیم یک سوال مهم طرح کرد که دارو چقدر به کشور نیاز دارد؟ پاسخش مشخص است. دارو خیلی به کشور ما نیاز دارد. اگر کشور ما نباشد دارو اینقدر مهم نخواهد شد. خوشحالم که به عنوان یکی از عوام می‌توانم به سوال‌های امتحانی رئیس خواص‌الدوله کشور جواب بدهم. باعث دلگرمی خواص می‌شود. انسیه معاون ابراهیم به کسانی که از ایشان شکایت کرده یک هفته فرصت داده است که شایعات مربوط به پسرش را تکذیب کنند. آدم باگذشتی‌ست. این مدت که فیلترشکن‌ها قطع می‌شود قدر نخبگان علم و فناوری مثل پسر انسیه بیشتر معلوم شد. من در مقام عوام‌الملک شایعات مربوط به پسر انسیه را تکذیب می‌کنم. امیدوارم انسیه هم از سر تقصیرات همه عوام بگذرد. متاسفانه هنوز فیلترشکن وصل می‌شد و باعث شد یک سری تصاویر از رستم و زوجه‌اش ببینم. خیلی کار بدی‌ست که تصاویر خصوصی بعضی از خواص در فضای مجازی به شکل لگام‌گسیخته پخش می‌شود. این همان چیزی‌ست که آقای سردار هم درباره صیانت از عوام درباره فضای مجازی گفته بود. قرار نیست تصاویر خصوصی بعضی از خواص را عوام ببینند. فقط باید تصاویر خصوصی بعضی از خواص به دست عوام برسد. رستم هم نباید نگران باشد. فراموش می‌شود. یکی از خواص‌الرعایای متخصص در حوزه نیروهای مسلح اعلام کرد که فیلم‌هایی که از تخریب اموال و موتورسیکلت‌های عوام توسط یک سری اشخاص ناشناس با لباس نظمیه درآمده است صحنه‌سازی‌ست. موافقم. اتفاقا فیلمی هم از یک صحنه‌سازی در یکی از دانشگاه‌ها دیدم که در آن یک فرد ناشناس که چهره‌اش خیلی مشخص بود و یک کیف به صورت یک وری از گردنش آویزان بود از داخل کیفش یک کلت درآورد و به سمت عده‌ای که معلوم‌الحال و مجهول‌الهویه بودند شلیک کرد. به نظرم فرد مذکور را در فیلم مرد ایرلندی در آن صحنه‌ای که یک نفر به مغز آل‌پاچینو شلیک می‌کرد دیده بودم.‌ یک اسم خاصی هم داشت. عجیب است که هالیوودی‌ها هم دارند از شرایط ما سواستفاده می‌کنند و سکانس‌های فیلم‌هایشان را در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها صحنه‌سازی می‌کنند. فیلمی از صحبت‌های سخنگوی خواص‌البلد تهران درباره تغییر نام شهرک اکباتان دیدم‌. گویا شش هفت هزار نفر از عوام خواسته‌اند نام این شهرک عوض شود که یک سری مشکلات آن حل شود. چه خوب است که تلفن‌های اداره خواص‌البلد و بلدیه و اعضای خواص‌البلد آنقدر زیاد هستند که در یک روز شش هفت هزار نفر بتوانند با آن تماس بگیرند.

سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱

امروز جلسه استیضاح رضا، خواص‌البلد امور صنعت و معدن و تجارت برگزار شد.‌ جلسه خوبی بود. رضا خواص‌البلد ماند و خواص‌المله هم خوشحال شدند. همکاری خواص باعث حل مشکلات است. عوام باید متشکر باشند.  

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

چون فیلترشکن وصل نمی‌شد اخبار خواص را دنبال نکردم. اگر خبر مهمی باشد و صلاح بدانند عوام را در جریان می‌گذارند. عصر مسابقه سوپرجام فوتبال بین تیم‌های استقلال و نساجی برگزار شد. استقلال برنده شد و جام را برد. بازیکنان استقلال خیلی خوشحالی کردند و متاسفانه باعث شدند تلویزیون بودجه‌بگیر مجبور شود اول تصاویر ثابت از ایشان نشان دهد به نحوی که فقط جام بالای سر رفت اما کسی تکان نخورد و بعد هم تصاویر را قطع کند. باید بازیکنان فوتبال یاد بگیرند درست شادی کنند تا عوام بفهمند چطور باید خوشحال باشند.

پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱

اصلا تلاشی برای وصل کردن فیلترشکن نکردم. باید خودم را برای زندگی در شرایط آمدن نخبگان علم و فناوری جهان به کشور آماده کنم. کتاب "مکتب دیکتاتورها" را خواندم. نشان می‌دهد غربی‌ها از همان دوران قبل از جنگ جهانی دوم در حال فروپاشی بوده‌اند و حالا به این روز افتاده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی