تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

هشدار غرب درباره خلا ریاست‌جمهوری در لبنان

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که خلا ریاست جمهوری در زمانی اتفاق افتاده که لبنان با وضعیت اجتماعی و اقتصادی وخیمی مواجه است و بی‌ثباتی اقتصادی می‌تواند خطرات جدی برای لبنان و مردمش داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۹۷۲۸
۱۲:۱۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱

هشدار غرب نسبت به خلا ریاست‌جمهوری در لبنان

دیدارنیوز: رهبران اروپایی درباره تأخیر در انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان هشدار داده و به احتمال تحریم کردن لبنان اشاره کرده‌اند.

به نقل از سایت العربی الجدید، بعد از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون، لبنان وارد خلأ ریاست جمهوری شد. اتحادیه اروپا از رهبران لبنانی خواست هرچه سریع‌تر رئیس جمهور را انتخاب کرده و دولت را تشکیل دهند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خلأ ریاست جمهوری در زمانی اتفاق افتاده که لبنان با وضعیت اجتماعی و اقتصادی وخیمی مواجه است و بی‌ثباتی اقتصادی می‌تواند خطرات جدی برای لبنان و مردمش داشته باشد.

وی گفت: ۳۱ اکتبر دوره ریاست جمهوری میشل عون به پایان رسید و بعد از چهار جلسه مذاکره در پارلمان، هنوز هیچ نامزدی انتخاب نشده است. همچنین از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مه، هنوز دولتی تشکیل نشده است.

بورل ضمن اشاره به احتمال تحریم شخصیت‌های لبنانی گفت: اتحادیه اروپا ژوئیه چارچوبی را برای تحریم افراد یا نهاد‌هایی که مانع حل بحران لبنان می‌شوند، تعیین کرد. همچنین لبنان باید به توافق مالی با صندوق بین‌المللی پول دست یابد و اصلاحات اساسی را بدون تأخیر اجرا کند.

وی گفت: اتحادیه اروپا به ادامه کمک به لبنان و ملت آن پایبند است و از رهبران لبنانی می‌خواهد به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

روز دوشنبه نیز وزارت خارجه فرانسه از نمایندگان لبنانی خواسته بود هرچه سریع‌تر رئیس جمهور جدید را انتخاب کنند.

میشل عون پیش از پایان ریاست جمهوری خود بر لبنان، حکمی برای استعفا دادن دولت موقت به نخست وزیری نجیب میقاتی را امضا کرد. میقاتی، اما آن را رد کرد. میشل عون یکشنبه و در آخرین روز کاری خود در پست ریاست‌جمهوری، دولت لبنان را مستعفی اعلام کرد. وی در نامه‌ای این فرمان را به پارلمان ابلاغ کرد.

میقاتی هم در واکنش به آن گفت: دولت به تمام وظایف خود طبق قانون اساسی ادامه می‌دهد.

در نبود رئیس‌جمهور، مسوولیت‌های او بر دوش دولت موقت است. دولت لبنان به نخست‌وزیری میقاتی از ابتدای دوره پارلمان جدید این کشور که کار خود را از ماه مه شروع کرد، به دولت موقت تبدیل شد. ۲۴ اکتبر پارلمان لبنان برای چهارمین بار در انتخاب رئیس جمهوری جدید به جای میشل عون شکست خورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی