تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

عملکرد ضعیف برخی دستگاهها برای دسترسی آزاد به اطلاعات

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: بعضی دستگاهها در پاسخگویی به درخواست های مردم برای دسترسی آزاد به اطلاعات عملکرد ضعیفی دارند.

کد خبر: ۱۳۹۷۱
۱۳:۰۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حسین انتظامی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت:تعدادی از دستگاهها در پاسخگویی به درخواست های مردم در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ضعیف عمل می کنند . مهلت قانونی پاسخ درست وکامل به درخواست های مردم برای دسترسی به اطلاعات ۱۰ روز است. از رؤسای  دستگاهها انتظار داریم در صورتی که نمایندگانی که برای این کار معرفی کرده اند، بی تفاوت هستند یا پاسخ بی ربط و ناقص می دهند، واکنش نشان دهند.

انتظامی تاکید کرد: لازم به یادآوری است وضعیت مقایسه ای عملکرد ۴۹۰ مؤسسه عمومی از ۳ قوه که تاکنون به این سامانه پیوسته اند با شاخص هایی نظیر تعداد درخواست، درصد پاسخگویی و تعداد شکایت ها بصورت بر خط در نشانی foia.iran.gov.ir قابل مشاهده است.

به نقل از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تاکنون تعداد درخواست‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ١٠ درصد رشد داشته و از ٣ هزار و ١٦٩ در شهریور ماه به ٣ هزار و ٤٨٧ در مهرماه رسیده است و تعداد دستگاه‌های متصل به سامانه در شهریور ماه سال جاری از ٤٥٢ دستگاه به ٤٧٩ دستگاه رسیده است.

همچنین تعداد دستگاه‌های متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهر ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه، ٦ درصد رشد داشته است. در این میان، با وجود اینکه تعداد پاسخ‌های دستگاه‌ها به درخواست‌های مردمی ١١ درصد رشد داشته، ولی تعداد شکایت‌ها نیز ٨ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، درصد پاسخگویی در شهریور ماه ٧٨ درصد و در مهرماه ٨٠ درصد بوده که رشد ٣ درصدی را نشان می‌دهد، اما میانگین زمان پاسخگویی در هر دو ماه تغییری نداشته و ٥٣ روز بوده است؛ این درحالی است که ماده ٨ قانون حداکثر زمان پاسخگویی را ١٠ روز تعیین کرده است.

همچنین تعداد ثبت‌نام کنندگان در مهر ماه نیز رشد ٧ درصدی را نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که از ٥ هزار و ٩١١ به ٦ هزار و ٣٣٩ نفر ثبت نام شده در مهرماه رسیده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی