تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نگرانی «لاپید» از روابط ایران و روسیه

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، مدعی شد که روابط ایران و روسیه نه تنها خطری جدی برای این رژیم است بلکه خطری برای اوکراین، اروپا و تمام جهان است.

کد خبر: ۱۳۹۱۳۳
۱۰:۴۶ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

نگرانی «لاپید» از روابط ایران و روسیه

دیدارنیوز: نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی تاکید کرد که روابط تهران و مسکو خطری جدی برای این رژیم است.

به نقل از اسپوتنیک، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روابط ایران و روسیه را خطری جدی برای این رژیم و تمام جهان خواند.

وی در گفتگو با شبکه "آر تی وی آی" تاکید کرد که روابط میان کشور‌های مختلف یک روند پیچیده است، ما بر این باوریم که روابط ایران و روسیه نه تنها یک مشکل خطرناک برای اسرائیل است بلکه خطری برای اوکراین، اروپا و تمام جهان است.

لاپید مدعی شد که ایران یک کشور تروریستی خطرناک است و روسیه با آن تعامل دارد و تمام دنیا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با طرح ادعای استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین اعلام کرد که این امر کاملا غیرقابل قبول است.

بر اساس این گزارش، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در توییتی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده جدید این اتحادیه علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا امروز تدابیر محدودکننده در جواب به ارسال و استفاده از پهپاد‌های ایرانی توسط ایران اتخاد کرد. اتحادیه اروپا ارسال پهپاد ایرانی به روسیه و استفاده مرگبار آن‌ها در جنگ علیه اوکراین را محکوم می‌کند.

شورای اروپا در وبسایت رسمی خود از اعمال تحریم علیه سه شخص و یک نهاد به اتهام "ارسال پهپاد به روسیه برای شرکت در جنگ علیه اوکراین" خبر داده بود.

شورای اروپا اعلام کرد که تحریم‌های امروز اتحادیه اروپا نشان‌دهنده عزم این اتحادیه در ارائه پاسخ سریع و قاطع به اقدامات ایران در حمایت از ستیزه‌جویی‌های روسیه علیه اوکراین است.

وبسایت شورای اروپا در ادامه نوشت: اموال کسانی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند بلوکه خواهد شد و اشخاص و شرکت‌های اتحادیه اروپا از تامین مالی آن‌ها منع خواهند شد. اشخاص تحت تحریم قرار گرفته همچنین از سفر به کشور‌های عضو اتحادیه منع خواهند شد.

این شورا در ادامه از آمادگی خود برای اعمال تدابیر محدودکننده علیه دو شخص و دو نهاد دیگر خبر داد.

این تحریم‌ها در پی اعا‌های مطرح‌شده از سوی برخی مقامات کشور‌های اروپایی، مبنی بر این‌که از پهپاد‌های ایرانی که سال‌ها قبل به روسیه تحویل داده شده‌اند، در جنگ علیه اوکراین استفاده شده مطرح می‌شود و این در حالی است که ایران قویاً مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هست و به مقامات اوکراین گفته است چنانچه سندی در خصوص استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.

البته ایران سال‌هاست که با روسیه همکاری دفاعی دارد، اما از جنگ علیه اوکراین حمایت نکرده و هیچ‌یک از تسلیحات ایرانی را در اختیار روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین قرار نداده است.

اقدام اخیر شورای وزیران اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران بر مبنای مجموعه‌ای از اطلاعات غلط صورت گرفته است و ایران پیش‌تر در این خصوص هشدار داده بود که در حال بررسی پاسخ متناسب و متقابل نسبت به این اقدام اتحادیه اروپا است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی