تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

ایران خواستار محکومیت تحریم‌های غیرقانونی آمریکا از سوی سازمان ملل شد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در ۱۴ آبان ۱۳۹۷ خواهان اقدام دسته‌جمعی سازمان ملل متحد و اعضای جامعه بین‌المللی در مقابله با این تحریم‌ها شد.

کد خبر: ۱۳۹۱۱
۲۰:۰۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - غلامعلی خوشرو همچنین اقدام آمریکا را مغایر با مقررات بین‌المللی متعددی دانسته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که «این تحریم‌ها غیرقانونی و مغایر با اصول شناخته شده مصرح در منشور ملل متحد و مورد پذیرش جامعه بین‌المللی نظیر برابری حاکمیت دولت‌ها، عدم مداخله در امور داخلی دولت‌های عضو و آزادی تردد و تجارت بین‌المللی است».

در بخش دیگری از این نامه، تحریم‌های آمریکا در ۱۴ آبان‌ماه با رأی دیوان بین‌المللی دادگستری که اخیرا صادر شد، مغایر دانسته شده و آمده است این تحریم‌ها مسلما باعث بغرنج‌تر شدن شرایط حاکم بر دعوای جاری بین طرفین می‌شود که دیوان بین‌المللی دادگستری در رأی اخیر خود آمریکا را ملزم کرده از آن خودداری کند.

خوشرو این تحریم‌ها و اقدامات بی پروای آمریکا را تهدید کشورها و دولت‌های دیگر در جهت اختلال در روابط اقتصادی ایران قلمداد کرده و تصریح کرده است «ایالات متحده نه تنها آشکارا در مقابل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت می‌ایستد بلکه بی‌شرمانه به دیگر دولت ها فشار وارد می‌کند تا آن قطعنامه را نقض کنند»

وی تاکید کرد: ضمنا اقدامات قهرآمیز یکجانبه ایالات متحده به ویژه مواردی که اثرات فراسرزمینی دارند تبعیضی علیه شهروندان یک کشور بر مبنای محل اقامت یا ملیت است و میثاق حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون بین‌المللی محو تمام اشکال تبعیض نژادی را زیر پا می‌گذارد.

نماینده دائم ایران در انتهای نامه خود خواسته است که جامعه بین‌المللی به صورت دسته‌جمعی به این اقدام غیرقانونی و غیر انسانی آمریکا پاسخ محکمی بدهد و از حاکمیت قانون و چندجانبه گرایی حمایت کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی