تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اظهارات اولیانوف درباره ازسرگیری مذاکرات، مربوط به مشخص شدن نتایج انتخابات کنگره است

عمویی: آمریکا آماده احیای توافق نیست

ابوالفضل عمویی، نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که آمریکا به‌دلیل مسائل داخلی خود آماده احیای توافق نیست.

کد خبر: ۱۳۹۱۰۳
۱۰:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱

عمویی: آمریکا به‌دلیل مسائل داخلی خود آماده احیای توافق نیست

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما فکر می‌کنیم که مهمترین مشکل در آمریکا موقعیت ضعیف حزب دموکرات در انتخابات پیش رو است. آمریکایی‌ها روز ۱۷ آبان انتخابات کنگره را خواهند داشت و نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حزب دموکرات از موقعیت خوبی برخوردار نیست؛ به همین خاطر به نظر می‌رسد که تردید‌های آن‌ها به موضوع تحولات داخلی در کشور خودشان باز می‌گردد.

ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در رابطه علت و چرایی سخنان اخیر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که گفت احیای برجام فعلا در دستور کار نیست، اظهار داشت: شکل‌گیری توافق به اراده آمریکایی‌ها بازمی‌گردد، خواسته‌های ایران خیلی روشن و در چارچوب منطق و در قالب تضمینی برای اجرای یک توافق پایدار بوده است، اما اینکه توافق انجام شود یا نشود به این مساله بازمی‌گردد که آمریکایی‌ها چه اندازه آماده پذیرش مواضع منطقی ایران و امضای توافق باشند.

وی ادامه داد: ایران اراده جدی خود را برای شکل‌گیری یک توافق نشان داده است، اما طرف آمریکایی با مشکلاتی مواجه است که تاکنون قادر به تصمیم‌گیری نبوده. اینکه موضوعات را به مسائل داخلی ایران مرتبط کنند، مبنایی ندارد چراکه این مساله یک موضوع داخلی است و شرایط در ایران یک شرایط با ثبات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتخابات کنگره در آمریکا، تصریح کرد: در عین حال ما فکر می‌کنیم که مهمترین مشکل در آمریکا موقعیت ضعیف حزب دموکرات در انتخابات پیش رو است. آمریکایی‌ها روز ۱۷ آبان انتخابات کنگره را خواهند داشت و نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حزب دموکرات از موقعیت خوبی برخوردار نیست؛ به همین خاطر به نظر می‌رسد که تردید‌های آن‌ها به موضوع تحولات داخلی در کشور خودشان بازمی‌گردد.

وی افزود: با این حال ما فکر می‌کنیم که اگر آمریکایی‌ها این مواجهه منطقی را داشته باشند، می‌توانند با ما به یک توافق دست پیدا کنند.

نماینده تهران همچنین اظهار داشت: تاکید می‌کنیم که ایران عضوبرجام بوده و تعهدات خود را انجام داده و طرفی که مقصر عدم دست‌یابی به یک نتیجه است، آمریکایی‌ها هستند که هم یکطرفه از توافق خارج شدند و هم تا الان برای پذیرش مواضع ایران مقاومت کرده‌اند.

عمویی در پاسخ به این سوال که «علیرغم این موضع آمریکایی‌ها، اولیانوف مذاکره‌کننده روس اخیرا از تحقق توافق در نیمه دوم نوامبر سخن گفته است»، عنوان کرد: واقعیت این است که من نمی‌توانم زمان‌بندی خاصی بدهم و از امضای توافق سخن بگویم، اما احتمالا موضع آقای اولیانوف به این بازمی‌گردد که در نیمه دوم نوامبر انتخابات کنگره در آمریکا انجام شده و نتیجه آن مشخص شده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی