تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

درخواست آرژانتین از قطر؛ «محسن رضایی» را بازداشت کنید

آرژانتین روز دوشنبه از قطر خواست محسن رضایی، معاون رئیس جمهوری ایران را به اتهام مسئولیت در بمب‌گذاری مرگبار سال ۱۹۹۴ در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس فورا دستگیر کند.

کد خبر: ۱۳۸۹۷۳
۱۸:۰۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱

درخواست آرژانتین از قطر؛ «محسن رضایی» را بازداشت کنیددرخواست آرژانتین از قطر؛ «محسن رضایی» را بازداشت کنید

دیدارنیوز: رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری ایران، به اتهام مشارکت در برنامه‌ریزی بمب‌گذاری ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ در ساختمان هفت طبقه مرکز همیاری یهودیان که انجمن همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین (AMIA) نیز در آن قرار داشت، از سوی دادستان ویژه آرژانتین تحت تعقیب قضایی است. در پی وقوع این انفجار ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت که وزارت خارجه آرژانتین پس از مسجل شدن حضور رضایی در قطر، درخواست دادستان ویژه را پذیرفته و به سفیر این کشور در دوحه دستور داده تا فورا با وزارت خارجه قطر تماس بگیرد و درخواست بوئنوس آیرس را ابلاغ کند.

پیشتر خبرگزاری رسمی آرژانتین گزارش داده بود که دادستان‌های پیگیر پرنده این انفجار با ارائه مستنداتی در مورد سفر رضایی به دوحه، دادخواستی به وزارت خارجه این کشور ارسال کرده بودند که در آن با اشاره به هشدار فوق قرمز اینترپل علیه فرمانده اسبق سپاه پاسداران خواستار استفاده از تمامی اهرم‌های دیپلماتیک برای دستگیری او شده بودند.

دولت آرژانتین ژانویه گذشته نیز از حضور رضایی در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه انتقاد کرد. این کشور انتصاب او به معاونت ریاست جمهوری و نیز انتصاب احمد وحیدی، فرمانده سپاه قدس در زمان انفجار سال ۱۹۹۴ را به سمت وزارت کشور ایران محکوم کرده بود.

روابط دیپلماتیک میان آرژانتین و ایران طی ۴ ماه گذشته و در پی توقیف هواپیمایی که پیشتر متعلق به شرکت ماهان بوده، بار دیگر پرتنش بوده است. ششم ژوئن گذشته این هواپیما که در اختیار شرکت امتراسور ونزوئلا قرار گرفته به همراه ۱۴ شهروند ونزوئلایی و ۵ ایرانی از مکزیک وارد آرژانتین شد و دو روز بعد در حالی که قصد پرواز به اوروگوئه را داشت، به ظن عضویت تعدادی از سرنشینان آن در سپاه قدس توقیف و پاسپورت خدمه آن از جمله پنج ایرانی ضبط شد.

البته دادگاهی در آرژانتین هفته گذشته حکم آزادی پنج خدمه باقیمانده هواپیما از جمله سه ایرانی و دو ونزوئلایی را صادر کرد و آن‌ها به تازگی خاک آرژانتین را ترک کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی