تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

سقوط «بایدن» در نظرسنجی؛ ۵۴ درصد آمریکایی‌ها به فرد دیگری رای می‌دهند

محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شدت افت کرده و نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز نشان می‌دهد که تنها ۳۳ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که از تلاش بایدن برای انتخاب مجدد حمایت می‌کنند در حالی که بیش از ۵۴ درصد می‌گویند به شخص دیگری رای می‌دهند.

کد خبر: ۱۳۸۹۲۵
۰۹:۰۹ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نظرسنجی فاکس نیوز؛ تنها یک سوم آمریکایی‌ها دوباره به بایدن رای می‌دهند

دیدارنیوز: فاکس‌نیوز آمریکا می‌گوید بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی که این شبکه انجام داده تنها یک سوم از رای دهندگان آمریکایی می‌خواهند در انتخابات ۲۰۲۴ به جو بایدن رای دهند در حالی که بیش از نیمی از آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند انتخاب آن‌ها در روز انتخابات ریاست جمهوری فرد دیگری خواهد بود.

این شبکه خبری نزدیک به جریان‌های تندرو و دست راستی آمریکایی گزارش داده که تنها ۳۳ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که از تلاش بایدن برای انتخاب مجدد حمایت می‌کنند در حالی که بیش از ۵۴ درصد می‌گویند به شخص دیگری رای می‌دهند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی ۷۱ درصد دموکرات‌ها گفته‌اند که در سال ۲۰۲۴ هم همچنان به رئیس جمهوری کنونی رای می‌دهند در حالی‌که این عدد بین مستقل‌ها تنها ۱۳ و در میان جمهوری‌خواهان ۴ درصد بوده است.

در عین حال این نظرسنجی می‌گوید که همه آمریکایی‌ها تصمیم خود را نگرفته‌اند و گروهی از رای‌دهندگان اعلام کرده‌اند که به زمان بیشتری احتیاج دارند تا تصمیم خود را برای رای دادن نهایی کنند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲ سال دیگر و در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و میزان محبوبیت جو بایدن در ماه‌های اخیر روند نزولی داشته است.

از میان دموکرات‌ها ۱۱ درصد گفته‌اند که هنوز نمی‌دانند که در انتخابات ۲۰۲۴ چه تصمیمی خواهند گرفت. این عدد در میان جمهوری‌خواهان ۵ و در میان مستقل‌ها ۲۵ درصد بوده است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی فاکس‌نیوز میزان حمایت کلی برای انتخاب دوباره جو بایدن نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه ژانویه ۳ درصد کاهش یافته است؛ جایی که در آن نظرسنجی حدود ۳۶ درصد از مردم آمریکا گفته بودند همچنان از بایدن برای حضور در انتخابات بعدی حمایت خواهند کرد.

با این حال میزان محبوبیت جو بایدن در ماه گذشته ۳ درصد افزایش و به ۴۶ درصد رسیده است. این در حالی‌است که رئیس جمهوری آمریکا در تابستان شدیدا شاهد کاهش میزان محبوبیت خود بود و حتی در ماه ژوئیه این عدد به ۴۰ درصد رسید.

با وجود برخی تردید‌ها در خصوص وضعیت سلامتی جو بایدن، او اعلام کرده که تمایل دارد مجددا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. این در حالیست که تعدادی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که رای‌دهندگان آمریکایی ممکن است مشتاق حضور در کمپین انتخاب مجدد او نباشند.

نظرسنجی فاکس نیوز بین روز‌های ۹ تا ۱۲ اکتبر انجام شده و در آن ۱۲۰۶ نفر رای‌دهنده در ایالات متحده شرکت داشته‌اند. همچنین برگزارکنندگان این پژوهش حاشیه خطای ۲.۵ درصد را برای این نظرسنجی در نظر گرفته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی