تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
معاون وزیر ارتباطات خطاب به مردم ناراضی

از اول نباید در «اینستاگرام» فعالیت می‌کردید!

برخی از مقامات دولتی پس از محدودیت‌های شدید اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در دولت سید ابراهیم رئیسی، به جای حمایت از کسب و کارها و مردمی که در این بحران و افتضاح اقتصادی دل‌شان به همین فروش اینترنتی خوش بود، ترجیح می‌دهند طرف دیگر ماجرا را نگاه کنند و اشتباه را گردن مردم و کسب کارها بیندازند؛ مسوولانی که با کوچکترین ناآرامی و اعتراض دست‌شان به روی قطع ارتباطات و اینترنت می‌رود. محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست چندی پیش گفته بود "فیلترینگ «اینستاگرام» درآمد شرکت ملی پست را هم یک‌سوم کاهش داد" و حالا به مردم ناراضی می‌گوید "خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید!".

کد خبر: ۱۳۸۹۰۶
۱۸:۱۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

از اول نباید در «اینستاگرام» فعالیت می‌کردید!

دیدارنیوز: محمود لیائی، مدیرعامل شرکت پست اعتقاد دارد این اشتباه از سوی مردم بوده که کسب‌وکار خود را در اینستاگرام به راه انداختند!

دیجیاتو نوشت: مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به دردسر فیلترینگ اینستاگرام برای کسب‌وکار‌ها اعتقاد دارد اشتباه از سوی مردم بوده و نباید از ابتدا از ابزاری همچون اینستاگرام استفاده می‌کردند. لیائی تاکید دارد که مردم بایستی به هشدار مسئولان برای کوچ به پلتفرم‌های داخلی توجه می‌کردند.

«محمود لیائی»، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست روز گذشته در «همایش روز ملی تجارت الکترونیک» به فیلتر اینستاگرام اشاره کرد. آنطور که «راه پرداخت» از او نقل کرده است، وی گفته:

«چند سالی است مسئولان تأکید می‌کنند که کسب‌وکار‌ها به‌جای استفاده از ابزاری خارجی نظیر اینستاگرام از پلتفرم‌های رسمی که حاکمیت آماده کرده استفاده کنند و آنجا را رونق دهند. متأسفانه مردم عادی به این صحبت‌ها توجهی نداشتند و کسب‌وکار خود را در پلتفرم‌های حاکمیتی توسعه ندادند. الان به دلیل شرایط کشور اینستاگرام فیلتر شده و همه مردم نمی‌توانند دسترسی داشته باشند. اگر اینستاگرام خودش ایرانی‌ها را محدود می‌کرد چه جوابی می‌خواستند بدهند؟»

او عملا با انتقاد از اینکه نوک تیز پیکان انتقادات به سمت مسئولان است، باور دارد مشکل ایجاد شده برای کسب‌وکار‌ها به دلیل بی‌توجهی آن‌ها به صحبت‌های مسئولان درخصوص استفاده از پلتفرم‌های داخلی است.

لیائی در ادامه با اشاره به بازدید خود از مناطقی در استان مازندران به انتقاد کسب‌وکار‌های روستایی از فیلتر اینستاگرام اشاره کرد و گفت: «متوجه شدم که حتی در مناطق روستایی فروش محصولات از طریق اینستاگرام صورت می‌گرفته است. در حین بازدید مردم با دیدن من نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام ابراز شکایت کردند که من به آن‌ها گفتم شما خودتان از قبل به این فکر بودید که احیاناً اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید.»

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر ظرفیت استفاده از پلتفرم‌های داخلی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: «بله. ظرفیت انتقال همه کسب‌وکار‌ها به پلتفرم‌های داخلی وجود دارد و اصلا فلسفه وجودی شبکه ملی اطلاعات، رفع نیاز‌های داخلی تجارت الکترونیک و پرداختن به همین موضوعات است.»

گفتنی است براساس آمار‌های اعلام شده از سوی شرکت ملی پست، پس از فیلتر اینستاگرام، درآمد‌های این شرکت با کاهش یک سومی رو به رو شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی