تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
گفتگوی دیدار با جامعه شناس و استاد دانشگاه درباره حوادث اخیر:

آزاد ارمکی: آشتی ملی، راه برون‌رفت/ صدا و سیما عامل فروپاشی نظام رسانه‌ای

واکاوی ابعاد مختلف حوادث اخیر بهانه‌ای شد تا دیدار در گفتگو با دکتر تقی آزاد ارمکی، به دنبال پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از این شرایط باشد و پیشنهاد این استاد دانشگاه آشتی ملی است.

کد خبر: ۱۳۸۸۹۸
۱۲:۵۱ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱

آزاد ارمکی: آشتی ملی، راه برون رفت/ صدا و سیما عامل فروپاشی نظام رسانه‌ای

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: مرگ مهسا امینی بهانه شروع اعتراض‌ها در همه شهر‌های کشور شد و حالا مردم از مسئولان نظام خواسته‌های فراتری دارند. تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس معتقد است که خاستگاه این اعتراض‌ها فرهنگی و اجتماعی است نه سیاسی؛ او در گفتگو با دیدار به ابعاد دیگر این اتفاق‌ها پرداخت. این گفتگو را ببینید.

آنچه که بعد از این می‌خوانید خلاصه‌ای از همین گفتگو است.

به گفته این جامعه شناس حوادث بعد از انقلاب در ایران تا دهه ۸۰ خاستگاه سیاسی داشت، اما بعد از آن همه چیز تغییر کرد؛ از سوی دیگر ماجرای سال ۸۸ هم از درون خود نظام اتفاق افتاد و در نهایت تعارض دوگانه بین اصلاح طلبان و اصولگرا‌ها بود.

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از ابعاد این ماجرا مسئله اخلاق اجتماعی است، می‌گوید: نظم و حیات اجتماعی و تنظیم روابط جدید با جهان بدون تنش، خواسته قبلی مردم بود، اما حالا شعار‌ها درباره زندگی است، یعنی مردم ما دنبال ساختن زندگی هستند نه دنبال سیاست.

ارمکی معتقد است: اتفاق‌های اخیر با تمام اتفاق‌ها و اعتراض‌های گذشته تفاوت زیاد و جدی دارد، می‌توان اینطور تعریف کرد که اعتراض‌های گذشته در یک برهه زمانی شکل می‌گرفت و تمام می‌شد، اما امسال شرایط متفاوت بود.

او در توضیح بیشتر این نظر اضافه می‌کند که در حال حاضر اعتراض‌ها از سوی همه اقشار جامعه است، دانش آموز، دانشجو، زنان، استاد دانشگاه و عامه مردم و دامنه آن از شمال تا شرق و غرب و جنوب شهر تهران کشیده شده، در حالیکه این اتفاق‌ها هیچ زمانی مسبوق به سابقه نبوده است.

این استاد دانشگاه یاد آور می‌شود: این اتفاق حتی با انقلاب ۵۷ هم تفاوت زیادی دارد، اعتراض‌ها در آن زمان در شهر‌های خاصی بود و از یک شهر به شهر دیگر می‌رفت، اما حالا می‌بینید که به طور همزمان چند شهر دست به اعتراض می‌زنند و این پدیده جدیدی است.

صحبت درباره پیدا کردن راه حل برای به سرانجام رساندن اعتراض‌های اخیر گفتگو را به اینجا رساند که ارمکی در پاسخ به این پرسش که می‌شود برای این پدیده جدیدی که به آن اشاره کردید، راه حل مناسبی پیدا کرد، می‌گوید: بله می‌شود و تنها راه حل آن برای پایان دادن به خونریزی‌ها و عود نکردن بیماری، آشتی ملی است و اینکار باید از طریق رهبران انجام شود یعنی آن‌ها باید کاری کنند که مردم با مردم آشتی کنند.

این استاد دانشگاه معتقد است: هیچ جنگی غیر از مغول به جز صلح به پایان نرسیده و نمونه آن در تاریخ زیاد وجود دارد از این رو ما راهی جزء صلح کردن نداریم.

آزاد ارمکی: آشتی ملی، راه برون رفت/ صدا و سیما عامل فروپاشی نظام رسانه‌ای

او کم کاری نهاد‌های فرهنگی را یکی از مهترین دلایل بروز حوادث اخیر می‌داند و می‌گوید: هیچ کدام از این نهاد‌ها در سال‌های گذشته کار خود را به درستی انجام ندادند که اگر درست انجام داده بودند شاهد این اتفاق‌ها نبودیم.

ویدیوی گفتگو با دکتر آزاد ارمکی را اینجا ببینید

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی