تیتر امروز

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه...
تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند
از چشم جهان (۱۵۵)

تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند

حمید بهرامی، تحلیل‌گر مستقل در حوزه روابط بین‌الملل در مطلبی در رسانه میدل ایست مانیتور، به تبعات جنگ غزه و گرایش مردم ایران به سلاح هسته‌ای اشاره کرده که با ترجمه حمید رضا بابایی در دیدارنیوز...
انتخابات ۸ تیر؛ رئیس ستاد جلیلی: قصد عقب‌نشینی نداریم/ حضور ظریف در ستاد پزشکیان تکذیب شد
انتخابات ریاست جمهوری و روز مناظره‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ رئیس ستاد جلیلی: قصد عقب‌نشینی نداریم/ حضور ظریف در ستاد پزشکیان تکذیب شد

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...

هشدار به مشترکان درباره کلاهبرداری با تلفن ثابت

شرکت مخابرات ایران درباره برخی تماس‌های تلفنی کلاهبرداران از طریق خطوط تلفن ثابت به بهانه عملیات کابل برگردان و ارائه خدمات ارتباطی به مشتریان خود هشدار داد و اعلام کرد این تماس‌ها جنبه کلاه‌برداری دارند.

کد خبر: ۱۳۸۸۹۴
۱۶:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

هشدار به مشترکان درباره کلاهبرداری با تلفن ثابت

دیدارنیوز ـ چند سالی است که موضوع تماس‌های کلاهبرداری با شماره‌های خارجی و ناشناس یا تماس از داخل کشور با مشترکان به بهانه‌های گوناگون رواج یافته است و هشدار‌های لازم نسبت به این موضوع بار‌ها از سوی نهاد‌های مربوطه از جمله شرکت مخابرات ایران به کاربران داده شده است.

اما به‌تازگی گزارش‌هایی درمورد برخی از تماس‌های تلفنی کلاهبرداران از طریق خطوط تلفن ثابت به بهانه عملیات کابل برگردان و ارائه خدمات ارتباطی ارائه شده است که شرکت مخابرات ایران اعلام کرده این تماس‌ها جنبه کلاهبرداری داشته و ارتباط شرکت مخابرات ایران با مشتریان از طریق درگاه‌های رسمی انجام می‌شود.

طبق اعلام شرکت مخابرات، لازم است هموطنان گرامی ضمن آگاهی از این امر درصورت هرگونه تماس تلفنی با خطوط شخصی و پیام‌رسان‌ها به بهانه انجام عملیات کابل برگردان و جلوگیری از قطع خطوط تلفن ثابت، از واگذاری کد رمز قرائت شده از بستر خط تلفن ثابت منزل به افراد غیر خودداری کنند. همچنین مشترکان می‌توانند این گونه کلاهبرداری‌ها و موارد مشابه احتمالی را با سامانه پاسخگویی ۲۰۲۱ شرکت مخابرات ایران مطرح کنند.

پیش از این هم در فروردین‌ماه سال جاری از متلاشی شدن باند کلاهبرداری تلفنی پنج نفره در تهران که به شیوه برنده شدن در قرعه کشی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داده شد.

در تشریح جزئیات این خبر گفته شده بود مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با او تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان نماینده شرکت مخابرات و یکی از اپراتور‌های تلفن همراه و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و دیگر اقدامات فریبنده به او گفته که برنده مسابقه خوش حسابی اپراتور شده و از این طریق مبلغ دو میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

به گفته وی، ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما درنهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد کرده بودند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی