تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

برندگان نوبل اقتصاد معرفی شدند

سه اقتصاددان برنده جایزه نوبل ۲۰۲۲ در علوم اقتصادی برای تحقیق در مورد بانک‌ها و بحران‌های مالی شدند.

کد خبر: ۱۳۸۵۹۸
۱۶:۲۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

برندگان نوبل اقتصاد معرفی شدند

دیدارنیوز ـ به نقل از اکونومیک، بن اس. برنانکه، داگلاس دبلیو. دایموند و فیلیپ اچ. دیبویگ جایزه نوبل علوم اقتصادی ۲۰۲۲ را به دلیل تحقیقات خود در زمینه بانک‌ها و بحران‌های مالی دریافت کردند.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این سه نفر با جایزه Sveriges Riksbank سال ۲۰۲۲ در علوم اقتصادی برای تحقیقات در مورد بانک‌ها و بحران‌های مالی تجلیل کرد.

این آکادمی گفت: برنده‌های امسال در علوم اقتصادی، بن برنانکه، داگلاس دایموند و فیلیپ دیبویگ، درک ما از نقش بانک‌ها در اقتصاد، به ویژه در زمان بحران‌های مالی را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشیده‌اند. یک یافته مهم در تحقیقات آنان این است که چرا اجتناب از سقوط بانک‌ها حیاتی است.

جایزه نوبل علوم اقتصادی سال گذشته به دیوید کارد به دلیل مشارکت تجربی وی در اقتصاد کار از دانشگاه کالیفرنیا، جاشا انگریست و گایدو ایمبنس به‌طور مشترک برای مشارکت روش شناختی آنان در تجزیه و تحلیل روابط علّی از دانشگاه‌های استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کمبریج اعطا شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نوبل اقتصاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی