تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

غربالگری و معاینه رایگان بانوان تهرانی؛ همزمان با چهارمین پویش سراسری سرطان معتمد

چهارمین پویش سراسری سرطان معتمد به مناسبت ماه اکتبر (ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان) در قالب برنامه‌های متنوع آموزشی، ترویجی و غربالگری از ۱۶ مهرماه تا ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۳۸۵۸۸
۱۴:۲۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

غربالگری و معاینه رایگان بانوان تهرانی؛ همزمان با چهارمین پویش سراسری سرطان معتمد

دیدارنیوز ـ دکتر رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: سرطان پستان به‌عنوان شایع‌ترین سرطان زنان در ایران و جهان، مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر بانوان در اثر سرطان به شمار می‌رود. متأسفانه به دلایل مختلف، سن ابتلا به این سرطان در ایران، پایین‌تر از متوسط جهانی است و باوجود تلاش‌های صورت گرفته، شیوع این سرطان در کشور با آهنگی نگران‌کننده در حال افزایش است. این در حالی است که در صورت تشخیص زودرس این سرطان در مراحل اولیه، احتمال بهبود و بقای بیمار بسیار بالاست که ضرورت تشخیص و درمان به هنگام این بیماری را نشان می‌دهد.

وی بابیان این‌که در حال حاضر سرطان پستان، شایع‌ترین نوع سرطان در کشور است تصریح کرد: به‌منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص سرطان پستان و کمک به پیشگیری و تشخیص به‌موقع این بیماری، هرساله هم‏زمان با ماه اکتبر - ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان- برنامه‌های متنوع آموزشی، اجتماعی و فرهنگی باهدف اطلاع‌رسانی به زنان و خانواده‌ها در خصوص این بیماری سراسر دنیا برگزار می‏شود. پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی هم به‌عنوان قطب درمان سرطان پستان در کشور که بیش از یک ربع قرن در زمینه پژوهش، آموزش، پیشگیری و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در زمینه تشخیص و درمان سرطان پستان فعالیت دارد، طی چهار سال گذشته با ابتکار عمل و برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح شهر و جلب حمایت سازمان‏ها و ارگان‏های مختلف و نهاد‌های دولتی و غیردولتی، توانسته است گام موثری در زمینه ارتقاء آگاهی بانوان در این خصوص بردارد.

دکتر صرامی فروشانی خاطرنشان کرد: چهارمین پویش سراسری سرطان معتمد با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم شبکه گسترده جهاددانشگاهی در سراسر کشور و با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف ازجمله سازمان هلال‌احمر جمهوری اسلامی، سازمان صداوسیما، شهرداری تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی و تعدادی از شرکت‌های دارویی و واحد‌های تولیدی به مدت سه هفته برگزار می‌شود.

محتوای آموزشی این پویش به شکل ساده و قابل‌فهم برای عموم جامعه توسط تیمی تخصصی، تولید و در قالب‌های مختلف ازجمله برنامه‌های گفت‌وگومحور رادیو و تلویزیونی، پوستر، موشن گرافیک، بیلبورد، پست‌های اینستاگرامی به مردم ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های پویش سراسری سرطان معتمد، غربالگری رایگان شهروندان محترم در زمینه سرطان پستان است که با همکاری شهرداری تهران به‌صورت روزانه توسط تیم تخصصی پژوهشکده در مناطق مختلف شهر انجام می‌شود. همچنین با همکاری هلال‌احمر با در اختیار گرفتن چند دستگاه از اتوبوس آمبولانس‌های این سازمان مقرر است با استقرار پایگاه‌های سیار در پارک‌ها و میادین، نسبت به غربالگری شهروندان اقدام شود. تیم تخصصی پژوهشکده ضمن معاینه و غربالگری بانوان محترم از لحاظ ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌های پستان، آموزش‌های لازم را در خصوص اهمیت و نحوه تشخیص زودرس و درمان به‌موقع سرطان پستان به شهروندان ارائه خواهند داد.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها، همزمان با پویش اکتبر، خدمات ویژه غربالگری سرطان پستان به بانوان شاغل در این سازمان‌ها ارائه می‌شود که پژوهشکده آمادگی دارد در صورت درخواست سازمان‌ها و شرکت‌ها در تمام طول سال نیز خدمات را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، علاقه‌مندان جهت پیوستن به پویش سراسری سرطان معتمد، آگاهی از برنامه‌ها و استفاده از مطالب آموزشی و ترویجی، می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده سرطان معتمد به نشانی www.mci.ac.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۸۸۸۷۶۸۶۹ تماس بگیرند.

غربالگری و معاینه رایگان بانوان تهرانی؛ همزمان با چهارمین پویش سراسری سرطان معتمد

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی