تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
امیرعبداللهیان در دیدار وزیر خارجه سریلانکا مطرح کرد

ایران محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای سریلانکایی خود گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.

کد خبر: ۱۳۷۸۹۴
۰۸:۰۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

ایران محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با علی صبری وزیر خارجه سریلانکا ملاقات و درباره موضوعات موردعلاقه فی‌مابین از جمله آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه، گفتگو و تبادل‌نظر کرد.

امیرعبداللهیان با مناسب توصیف کردن روابط دو کشور، آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد و گفت: از توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه از فعال‌تر شدن بخش خصوصی ایران در پروژه‌های زیرساختی سریلانکا استقبال نمود و نسبت به تعمیق روابط و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و حوزه خدمات فنی - مهندسی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.

وزیر خارجه سریلانکا نیز با استقبال از پیشرفت‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران، نسبت به همکاری‌های دو کشور در عرصه بین‌المللی و نیز حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های زیرساختی کشورش ابراز خرسندی نمود و بر اراده سیاسی دولت سریلانکا جهت رفع موانع گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

رایزنی وزرای خارجه ایران و اوگاندا در حاشیه مجمع عمومی

وزیر خارجه ایران در ادامه ملاقات‌های فشرده با وزرا و مقامات خارجی شرکت کننده در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، عصر شنبه با حاجی اودونگو وزیر خارجه اوگاندا ملاقات و پیرامون گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت آفریقا در برنامه‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم جایگاه اوگاندا را مهم خواند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی آمادگی بخش خصوصی ایران را برای اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی و حضور هرچه بیشتر تجار و بازرگانان ایرانی از جمله شرکت‌های دانش بنیان در این کشور اعلام کرد.

وزیر خارجه اوگاندا ضمن استقبال از توجه دولت آقای رئیسی به گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی، از افزایش تبادل هیات‌های اقتصادی و بازرگانی با ایران در یکسال گذشته خبر داد و تاکید کرد این فرصت مناسبی برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور می‌باشد.

حاجی اودونگو افزود، همکاری در مجامع بین المللی، حمایت متقابل از نامزد‌های دو کشور در نهاد‌ها و آژانس‌های تخصصی و تبادل نظر پیرامون استفاده از انرژی‌های پاک از مهمترین محور‌های گفتگو‌های وزرای خارجه ایران و اوگاندا بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی