تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کشف سکه متعلق به دوره سلوکی - اشکانی در خوزستان

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان از کشف و ضبط چند اثر تاریخی ۲۱۰۰ ساله در استان متعلق به دوران سلوکی ـ اشکانی از سوداگران اشیای فرهنگی خبر داد.

کد خبر: ۱۳۷۸۰۴
۱۹:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۱

کشف سکه متعلق به دوره سلوکی - اشکانی در خوزستان

دیدارنیوز - سرویس خوزستان: سلمانپور معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در دزفول گفت: به‌دنبال کشف و ضبط چند قطعه اثر تاریخی از سوداگران آثار فرهنگی در شهرستان دزفول و تشکیل پرونده قضایی، این اشیای توقیفی پس از بررسی توسط کارشناسان کمیته کارشناسی اشیای فرهنگی ـ تاریخی مستقر در معاونت میراث‌فرهنگی استان، واجد ارزش تاریخی و دارای اصالت تشخیص داده شدند.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان افزود: این آثار شامل یک قطعه سکه زرین روم باستان منسوب به ژولیوس سزار، یک قطعه سکه مفرغین درهم الیمایی و قطعات یک ظرف مرمرین است که همه این اشیا دارای اصالت تاریخی و متعلق به دوران سلوکی ـ اشکانی هستند.

سلمانپور گفت: اشیای کشف شده پس از اعلام نظر کارشناسی به امین اموال تاریخی خوزستان تحویل و به‌زودی در فهرست آثار فرهنگی ـ تاریخی ثبت می‌شوند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با بیان اینکه این آثار به زودی و پس از آسیب‌شناسی و مرمت در یکی از موزه‌های سطح استان به نمایش گذاشته می‌شوند، افزود: براساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش بدون مجوز به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع است و متهمان به شش ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند و اشیای مکشوف به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی