تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

لیگ قهرمانان اروپا؛ همان همیشگی در مونیخ!

تیم اوج گرفته بارسلونا در مونیخ برابر بایرن قرار گرفت اما نتوانست با حضور ستاره لهستانی‌اش لواندوفسکی از فرصت‌ها استفاده کند و مانند سال‌های گذشته در آلمان تن به شکست داد.

کد خبر: ۱۳۷۳۱۱
۰۸:۰۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱

لیگ قهرمانان اروپا؛ همان همیشگی در مونیخ!

دیدارنیوز: شب نخست از هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا با برتری بایرن‌مونیخ و لیورپول مقابل حریفان همراه بود.

هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه شب و با دیدار همزمان تاتنهام مقابل اسپورتینگ و ویکتوریا پلژن مقابل اینتر آغاز شد و درحالی که شاگردان سیمونه اینزاگی اولین پیروزی‌شان در لیگ قهرمانان را تجربه کردند، آنتونیو کونته با تاتنهام، مغلوب اسپورتینگ شد.

درحالی که در گروه چهارم رقابت‌ها، هفته نخست تاتنهام و اسپورتینگ به ترتیب مقابل مارسی و اینتراخت فرانکفورت به پیروزی رسیده بودند تا این گروه ۲ تیم ۳ امتیازی و ۲ تیم بدون امتیاز داشته باشد، سه‌شنبه شب در دیدار حساس برای تعیین صدرنشین گروه تا پایان هفته دوم، تاتنهام در خانه اسپورتینگ به میدان رفت و درحالی که موفق شده بود تا دقیقه ۹۰، یک امتیاز خارج از خانه کسب کند، در ۳ دقیقه وقت تلف شده، ۲ بار دروازه‌اش را باز شده دید و در نهایت نتیجه را واگذار کرد. از چارچوب دیدار‌های گروه سوم هم درحالی که اینتر با شکست مقابل بایرن در هفته نخست، تحت فشار بود، موفق شد در گروه مرگ، اولین ۳ امتیاز در دسترس مقابل ویکتوریا پلژن را به حساب خودش واریز کند و منتظر دیدار حساس بایرن مقابل بارسلونا بماند.

لیگ قهرمانان اروپا؛ همان همیشگی در مونیخ!

انتقام، باشد برای وقتی دیگر!
در دیدار بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ نتیجه‌ای دور از انتظار رخ نداد. بارسلونا با وجود این که در برخی دقایق نیمه نخست، نبض بازی را در دست داشت، بازنده دیدار بود. فرصت‌سوزی‌های لواندوفسکی که با درخشش مانوئل نویر همراه شد، نتیجه تساوی بدون گل را در انتهای نیمه نخست دیدار روی اسکوربورد به ثبت رساند و در نهایت پس از بازگشت تیم‌ها به میدان، این بازیکنان بایرن‌مونیخ بودند که با استفاده از ضعف رقیب در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم، نسخه بازی را پیچیدند و در ادامه تلاش تیم‌های برای به ثمر رساندن گل سوم دیدار به ثمر ننشست.

با این پیروزی، بایرن‌مونیخ ۶ امتیازی و صدرنشین گروه مرگ شد، بارسلونا به لطف پیروزی مقابل ویکتوریا پلژن با گل‌های بیشتر در رتبه دوم ایستاد و اینتر با ۳ امتیاز، بالاتر از نماینده جمهوری چک قعرنشین، به بارسلونا چسبید تا جنگ صعود به عنوان تیم دوم، دیدار ۲ تیم در هفته سوم و چهارم را جذاب‌تر از قبل کند. ابتدا اینتر میزبان بارسلونا خواهد بود و سپس دیدار ۲ تیم به میزبانی نوکمپ برگزار می‌شود. بارسلونا که امیدوار بود انتقام شکست ۸ گله مقابل بایرن‌مونیخ را از این تیم بگیرد، موفق به انجام این کار نشد و اصل نانوشته «اگر قادر به شکست دادن آن‌ها نیستید، ستاره‌شان را به تیمتان بیاورید» برای آبی‌واناری‌ها مصداق نداشت.

اسپورتینگ، صدرنشین شاید موقت
در دیگر دیدار گروه چهارم، مارسی در خانه با یک گل مغلوب قهرمان فصل قبل لیگ اروپا شد و اینتراخت با این پیروزی، موفق شد بالاتر از مارسی، در رتبه سوم قرار بگیرد. در این گروه، درحالی که فرانسوی‌ها قعرنشین هستند، اسپورتینگ لیسبون با کسب ۶ امتیاز صدرنشین بوده و تاتنهام به لطف تفاضل منفی اینتراخت در رتبه دوم ایستاده است. چهارم اکتبر، از چارچوب هفته سوم، مارسی میزبان اسپورتینگ است و تاتنهام مقابل اینتراخت فرانکفورت صف‌آرایی خواهد کرد.

لیورپول که پس از نمایش ضعیف مقابل ناپولی، این فرصت را داشت تا در خانه و مقابل آژاکس اعاده حیثیت کند، موفق به این کار شد و با گل دقایق پایانی ماتیپ، اولین ۳ امتیاز اروپایی را در آنفیلد کسب کرد. در این دیدار، اگرچه سازِ لیورپول هنوز هم ناکوک بود و «هوی متال» این تیم بیشتر به یک موسیقیِ لایتِ فالش می‌ماند، اما شاگردان کلوپ ابتدا با گل صلاح از حریف پیش افتادند. کمتر از ۱۰ دقیقه بعد، میهمان کار را به تساوی کشاند و درحالی که استرس بر سکو‌های آنفیلد غالب شده بود، دقیقه ۸۹ ژوئل ماتیپ گل پیروزی بخش شاگردان کلوپ را وارد دروازه آژاکس کرد. دیگر دیدار این گروه، امشب میان ناپولی و رنجرز برگزار خواهد شد.

شبِ غیبت و حضور کمرنگ ایرانی‌ها
در گروه دوم رقابت‌ها، لورکوزن از سد اتلتیکو گذشت و کلوب بروخه پورتوی بدون طارمی را با ۴ گل در هم کوبید. در دیدار بایرلورکوزن و اتلتیکو، پس از این که شاگردان سیوانه نسخه اتلتیکو را در فاصله دقایق ۸۴ تا ۸۷ پیچیدند، سردار آزمون دقیقه ۸۹ به میدان آمد و ۵ دقیقه بازی مقابل اتلتیکو مادرید را تجربه کرد. در دیگر دیدار گروه پورتو با ۴ گل شکست خورد و مهدی طارمی به سبب کارت قرمزی که مقابل اتلتیکو مادرید گرفت، غایب بود. با این نتایج، در گروه دوم، کلوب بروخه با ۶ امتیاز صدرنشینِ غیرمنتظره است و درحالی که بایرلورکوزن و اتلتیکو، ۲ تیم ۳ امتیازی هستند، پورتو بدون امتیاز به قعر جدول چسبیده است. چهارم اکتبر (۱۲ مهر)، دیدار بایرلورکوزن و پورتو، به احتمال فراوان تقابل سردار آزمون و مهدی طارمی را شاهد خواهد بود؛ اگر طلسمِ نیمکت‌نشینی‌های سردار در لورکوزن به اتمام برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی