تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

استفاده ترامپ از نام ایران در تبلیغ انتخاباتی‌اش

رئیس جمهور آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای در این کشور تلاش کرد با استفاده از نام ایران مردم کشورش را به شرکت در این انتخابات و رای دادن به فرد مورد نظر خود ترغیب کند.

کد خبر: ۱۳۷۲۲
۱۰:۵۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی‌که تنها دو روز تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در این کشور فرصت باقی است، باز هم تلاش کرد مردم را به رای دادن به افراد مورد نظرش ترغیب کند.

این بار او با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از نام ایران و دشمنی‌اش با رژیم صهیونیستی بهره برد و خطاب به نیویورکی‌ها نوشت: اهالی نیویورک، بیرون بیایید و به سناتور جان فاسو رای دهید که فردی بزرگ و سخت‌کوش است. ما به شنیده شدن نظرات جان در واشنگتن دی‌سی (پایتخت آمریکا) نیاز داریم. مخالفان او راهی شده‌اند؛ آنها حامی ایران و ضداسرائیل هستند.

ترامپ روز جمعه نیز همزمان با اعلام جزئیاتی درباره بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه کشورمان یک پیام ئوئیتری منتشر کرد که در آن با استفاده از پوستر سریال پربیننده بازی تاج و تخت، تصویری از خود را به انتشار گذاشت که زیر آن نوشته شده بود: تحریم‌ها می‌آیند، پنجم نوامبر.

وی همان روز در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت ایندیانا با تاکید دوباره بر اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران گفت که مقامات جمهوری اسلامی سرانجام برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای جدید به میز مذاکره بازخواهند گشت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این سخنرانی‌اش بار دیگر از برجام به عنوان توافقی بسیار بد یاد کرد و افزود که به جای آن توافق، شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران  اعمال خواهیم کرد.

ترامپ که در ماه مه با اعلام خروج از توافق هسته‌ای گفته بود تحریم‌ها علیه ایران ر ا بازمی‌گرداند، ابراز امیدواری کرده بود که واشنگتن به توافق جدید و عادلانه‌ای با ایران دست یابد.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب روز شنبه در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان، هدف آمریکا از جنگ و تحریم اقتصادی در طول چهل سال گذشته را فلج کردن و عقب نگه داشتن کشورمان دانستند و تصریح کردند: در این جنگ اقتصادی آنچه اتفاق افتاده، بر خلاف خواست آمریکا است زیرا حرکت به سمت خودکفایی و تولید در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش‌فکرِ دانشگاهی مشغول فعالیت‌ها و کارهای مهمی در کشور هستند.

ایشان سپس به شرایط آمریکا در جهان اشاره کردند و افزودند: در یک نگاه وسیع تر، قدرت و اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است.

حضرت آیت‌لله خامنه‌ای با اشاره به اذعان بسیاری از سیاسیون و جامعه شناسان معتبر دنیا مبنی بر فرسوده شدن و از بین رفتن «قدرت نرمِ» آمریکا گفتند: قدرت نرم آمریکا به معنای «اقناع و قبولاندن نظر خود به کشورهای دیگر»، اکنون در ضعیف ترین موقعیت ممکن قرار دارد و بخصوص از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی آمریکا نه تنها ملت‌ها، بلکه دولت‌های اروپا، چین، روسیه، هند، آفریقا و آمریکای لاتین نیز با تصمیم‌های آمریکا صراحتاً مخالفت می‌کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ آمریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز که پایه تمدن غرب است، بی آبرو کرده است.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران شامگاه جمعه ساعاتی پس از اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره بازگشت تحریم‌ها، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزرای امورخارجه آلمان، سوئد و دانمارک تلفنی گفت‌وگو کرد.

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت که واشنگتن توان بیشتری برای فشار بر کشورها و بنگاه‌های اقتصادی جهانی ندارد و این اقدام نیز یک جنگ روانی با هدف ایجاد هراس و دلهره در مردم است.

دیگر طرف‌های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف و تاکید کردند که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی