تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نکته‌هایی از هفته پنجم لیگ برتر

یحیی و ساپینتو، متضادهای لب خط!

با گذشت پنج هفته از شروع لیگ برتر، می‌توان یک بررسی و قضاوت نسبی از وضعیت تیم‌های حاضر خصوصا تیم‌های مدعی قهرمان ارائه کرد.

کد خبر: ۱۳۶۹۷۶
۱۶:۵۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱

یحیی و ساپینتو، متضادهای لب خط!

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: با گذشت پنج هفته از مسابقات لیگ برتر، ترکیب و چهره اصلی تیم‌ها تا حدود زیادی مشخص شده و فعلا جایگاه اول تا سوم لیگ به تیم‌های بدون باخت پرسپولیس، گل‌گهر و فولاد اختصاص دارد که از این حیث با فصل گذشته تفاوت زیادی وجود دارد.

 استقلال مدافع عنوان قهرمانی، لیگ را با باخت به سپاهان شروع کرد تا رکورد شکست نخوردن این تیم در فصل جاری تداوم پیدا نکند. هر چند پس از آن باخت، این تیم دو پیروزی به دست آورد اما از بعد فنی به وضوح مشخص است که استقلال ضعف‌های زیادی به خصوص در خط هافبک دارد که البته فقط به این فصل هم مربوط نمی‌شود و چند سالی است که استقلال جای خالی یک رهبر را در خط میانی احساس می‌کند. در مورد پنج بازی اخیر نیز عملکرد هافبک‌های آبی به نحوی است که تنوعی در خط حملات استقلال به چشم نمی خورد. سعی در ایجاد حمله، بدون برنامه و ریختن توپ‌ها از جناحین روی دروازه، سیستم منسوخی است که این روزها جواب نمی دهد.

در این فصل ما استقلال هجومی‌تری را شاهد هستیم  که گاهی بیشتر از حریف نیز صاحب توپ است اما شلختگی در کار حمله این تیم به چشم می خورد تا آنجا که این احساس به بیننده دست می دهد که حتی اگر یک ساعت دیگر هم بازی ادامه پیدا کند، باز هم استقلال راه به دروازه حریف نخواهد داشت .

به هر حال نقل و انتقالات اول فصل در این تیم چنگی به دل نزد و حتی معلوم نیست بابت این ضعف یارگیری باید از چه کسی انتقاد کرد. در عین حال ساپینتو نیز علاقه ای به خریدهای جدی استقلال مثل زواری ندارد، ضمن اینکه از نظر او تمدیدی‌ها و امثال آمانوف هم چون در فصل گذشته زیاد به بازی گرفته نشده اند، نمی توانند به تیم کمکی کنند. در نتیجه ساپینتو هنوز در مرحله آزمون و خطاست. او در دیدار مقابل پیکان، کوین یامگا مهاجم این تیم را که تجربه بازی در دفاع راست را داشته، در این پست آزمایش کرد و در نتیجه حردانی نیمکت نشین شد. ارسلان مطهری هم که مدتها از ترکیب دور بود مجددا به میدان بازگشت.

ساپینتو در بازی مقابل پیکان بیش از گذشته روی خلاقیت فردی مهدی قایدی حساب باز کرد، غافل از اینکه چند بازیکن حریف مامور مهار شماره ۲۰ اسنقلال بودند. استقلال عملا جلوی پیکان که ده نفره و اتوبوسی دفاع می کرد، طرح و برنامه ای برای رسیدن به گل نداشت.

حرکات ساپینتو و اعتراضات مداوم به داور و بازیکنانش در کنار زمین هم تا مدتی می‌تواند پوششی برای نقایص فنی باشد، کما اینکه در انتهای بازی دیدیم که کادر فنی استقلال با بطری آب از جانب تماشاگران مورد استقبال قرار گرفت.

پیش‌بینی بعدی ورود برخی از پیشکسوتان استقلال است، کسانی که بعد از حضور آجورلو به حاشیه رفته اند. برخی از آنها وارد گود شده‌اند تا از ساپینتو انتقاد کنند که البته همه آن نظرات هم بی‌غرض نیست و به نظر می رسد بمب ساعتی برای ساپینتو حداقل روی سکوها روشن شده باشد.

استقلال هم اکنون در رده ششم جدول است و ۳ امتیاز با رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس فاصله دارد.

لذت خرید خوب

اما در اردوگاه رقیب انگار همه چیز خوب پیش می‌رود. پرسپولیس با به خدمت گرفتن بیرانوند و پورعلی گنجی، ضعف خط دفاع خود را پوشش داده و در خط میانی نیز با جذب سعید صادقی با وجود قیمت بالا نشان داده که ارزش این بازیکن چقدر است. این تیم در خط حمله نیز عملکرد قابل قبولی داشته که بازی به بازی هم بهتر می شود، خصوصا خرید دقیقه نودی یورگن لوکادیا هم حسابی به سود این تیم بوده و حالا پرسپولیس یک مهاجم شش دانگ و فرصت طلب در اختیار دارد. یادمان نرود که  هنوز پرسپولیس از شیخ دیاباته هم رونمایی نکرده است .

سومین تیم قابل بررسی فصل گذشته سپاهان است که با مورایس پرتغالی در دو هفته نخست با شکست استقلال و نساجی، صدر جدول را از آن خود کرد ولی تساوی با مدعیانی چون گل‌گهر و ذوب  در دربی اصفهان  و شکست مقابل فولاد در دقایق آخر بازی، این تیم را تا رده چهارم تنزل داد و حالا این تیم بعد از گل گهر و فولاد ایستاده است. این که رده دوم و سوم جدول در اختیار تیم‌های گل گهر و فولاد قرار گرفته نیز بی‌جهت نیست چرا که هر دو تیم تا هفته پنجم، باختی در کارنامه ندارند و قاعدتا باید امسال بیشتر از این دو تیم بشنویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی