تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

چرا «کابینه» اصلاح نمی‌شود؟

کشورمان مدت‌هاست در شرایط فاجعه‌بار اقتصادی قرار دارد اما مسئولان فعلی دولت سیزدهم تلاش می‌کنند با استفاده از برخی کلمات فشار سنگین اقتصادی و افزایش قیمت‌های سرسام‌آور روی دوش مردم را اصطلاحا کاهش دهند! در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا کابینه رئیسی اصلاح نمی‌شود؟

کد خبر: ۱۳۶۸۱۶
۱۱:۳۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

چرا «کابینه» اصلاح نمی‌شود؟

دیدارنیوز: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان اعلام کرد که رئیس‌جمهور و وزرا از آن باخبر نیستند. برخی در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که مسئولان آمار‌های اشتباه دریافت می‌کنند. این تحلیل درستی نیست مگر می‌شود مسئولان از وضعیت اقتصادی خبر نداشته باشند.

مسئولان هم در کنار همین مردم زندگی می‌کنند. از روزی که دولت اعلام کرد ارز مرجع حذف می‌شود، روغن چند برابر شده است؟ از روزی که آقایان اعلام کردند با حذف ارز مرجع در برابر فساد خواهند ایستاد، چه میزان به قیمت مایحتاج مردم افزوده شده است. آیا مسئولان مرغ مصرف نمی‌کنند آیا از قیمت گوشت و لبنیات در بعد و قبل از حذف ارز مرجع باخبر نیستند؟ پر واضح است که همه مسئولان از همه چیز اطلاع دارند. از این جهت افرادی که می‌گویند با توسل به عدم باخبر بودن رئیس‌جمهور از شرایط کشور دامن ایشان مبرا از واقعیت‌های اقتصادی جامعه است، در درجه اول به شخص آقای رئیسی ظلم کرده‌اند و در درجه بعدی به فهم مردم ایراد گرفته‌اند که چنین با آن‌ها برخورد می‌کنند.

مشکل آنجاست که دولت با سایر قوا یکدست شده و هیچ صدای مخالفی در درون دولت پژواک پیدا نمی‌کند. ضمن اینکه برخی در کابینه صراحتا از دولت و عملکرد دولت تعریف می‌کنند. این مورد می‌تواند بر سخنان رئیس‌جمهور تاثیر بگذارد. ریشه این مشکلات را باید آنجا جست و جو کرد که برخی افراد دلسوز و شخصیت‌هایی که برای انقلاب هزینه دادند کنار رفتند و افرادی جایگزین آن‌ها شدند که فاقد تجربه کافی هستند، دوم اینکه برخی گذشتگان را قبول ندارند و لباس هماهنگی با حاکمیت بر تن کرده و این می‌شود که می‌بینیم به طوری که مردم در برابر برخی آمار‌های اعلام شده از سوی دولت که با واقعیت‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد؛ قرار می‌گیرند. تا زمانی که کابینه و تیم اقتصادی اصلاح نشود، نمی‌توان امید چندانی به حل مشکلات اقتصادی داشت.

ناصر قوامی - فعال سیاسی اصلاح‌طلب

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی