تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

حمله «ترامپ» به بایدن؛ او دشمن ملت است!

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در یک کمپین انتخاباتی در پنسیلوانیا از اف بی آی به دلیل تفتیش عمارت مارالاگو انتقاد کرد و گفت: جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا دشمن ملت است.

کد خبر: ۱۳۶۷۳۷
۱۱:۴۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

حمله «ترامپ» به بایدن؛ او دشمن ملت است!

دیدارنیوز: دونالد ترامپ در یک کمپین انتخاباتی از اف بی آی به دلیل تفتیش عمارتش در فلوریدا انتقاد کرد.

این نخستین سخنرانی عمومی ترامپ پس از بازرسی عمارتش در فلوریدا از سوی اف بی آی و کشف ده‌ها جعبه اسناد محرمانه و سری بوده است.

ترامپ در این کمپین انتخاباتی که شب گذشته در حمایت از «مهمت اوز» کاندیدای جمهوری خواهان برای مجلس سنا در پنسیلوانیا برگزار شد، سخنرانی کرد و به شدت اف بی آی را مورد انتقاد قرار داد.

وی در این سخنرانی گفت: اف بی آی و وزرات دادگستری تبدیل به هیولا‌های بی رحمی شده‌اند که توسط اوباش، قانون گذاران و رسانه‌های رادیکال چپ گرا که به آن‌ها دستور می‌دهند چه کاری انجام دهند، کنترل می‌شوند.

ترامپ افزود: این حمله شرمسارانه به عمارت مارالاگو و شکستن در آن تحریف آشکار عدالت بود و قوانین، سنت‌ها و اصول آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.

وی همچنین این حمله را یکی از تعجب آورترین موارد سوء استفاده از قدرت از سوی دولتی در تاریخ آمریکا دانست.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه این سخنرانی، اظهارات جو بایدن در روز پنج شنبه گذشته در فیلادلفیا را که گفته بود ترامپ یک خطر آشکار برای کشور است، مورد انتقاد قرار داد و بایدن را دشمن ملت نامید.

وی تصریح کرد همانطور که می‌دانید جو بایدن این هفته به فیلادلفیا و پنسیلوانیا رفت تا به عنوان رئیس جمهور یک سخنرانی نفرت انگیز، مسخره و تفرقه انداز بی سابقه در تاریخ آمریکا را انجام دهد و به ۷۵ میلیون شهروند آمریکایی به علاوه احتمالا ۷۵ میلیون شهروند دیگر در صورتی که بخواهیم آن را دقیق محاسبه کنیم، افترا بزند بایدن تهدیدی برای دموکراسی و دشمن ملت است.

او در این کمپین انتخاباتی از عملکرد دولت بایدن در مواجهه با کووید ۱۹ انتقاد و اظهار کرد ایده‌های مطرح شده از سوی او در زمان همه گیری این بیماری شکست خورد.

این در حالی است که براساس مدارکی که روز گذشته افشا شد، اف‌بی‌آی بیش از ۱۱ هزار سند و عکس را در جریان بازرسی ماه گذشته از ویلای ترامپ در فلوریدا، کشف کرده است.

در این مدارک مشخص شده که ۴۸ فولدر خالی با برچسب «طبقه بندی شده» نیز در میان این اسناد کشف شده قرار دارد.

براساس ارزیابی‌های رویترز از اسناد کشف شده، در میان بیش از ۱۱ هزار سند و عکس دولتی کشف شده، ۱۸ مورد «بسیار سری»، ۵۴ مورد «سری» و ۳۱ مورد «محرمانه» بوده اند.

اوایل ماه جاری ماموران اف بی آی با یورش به عمارت ترامپ در فلوریدا موسوم به مارالاگو، ده‌ها جعبه اسناد محرمانه و فوق سری از این عمارت کشف شد و همین امر باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد به خطرافتادن امنیت ملی آمریکا شد.

پس از آنکه وزارت دادگستری ۱۸۴ سند شامل اسناد مربوط به اطلاعات دفاعی ملی را در اسناد کشف شده از عمارت ترامپ در فلوریدا شناسایی کرد، مشخص شد برخی از این اسناد حاوی منابع اطلاعاتی انسانی محرمانه و بسیار محرمانه و پیام‌های ارتباطی خارجی است که ترامپ آن‌ها را به صورت غیرقانونی نگه داشته است. این اسناد بسیار سری بوده و دولت‌های خارجی نباید از آن مطلع می‌شدند.

این در حالی است که برخی کارشناسان هشدار دادند که سرویس‌های اطلاعاتی ممکن است قادر به ارزیابی کامل و دقیق این موضوع نباشند، زیرا این پرونده‌ای است که مستلزم ارائه اطلاعات دقیق و مفصل و گامی برای کاهش آسیب‌ها است و باید نحوه جلوگیری از وقوع اتفاقی مشابه این پرونده بررسی شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی