تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

آمریکا: پاسخ ایران متاسفانه «سازنده» نیست

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ما می‌توانیم تایید کنیم که پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم. ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما پاسخ آن‌ها متأسفانه سازنده نیست.»

کد خبر: ۱۳۶۶۱۲
۱۰:۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۱

آمریکا: پاسخ ایران متاسفانه «سازنده» نیست

دیدارنیوز: ایالات متحده می‌گوید که پاسخ تهران در مذاکرات بر سراحیای توافق هسته‌ای «سازنده» نیست.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: «ما می‌توانیم تایید کنیم که پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم.»

وی افزود: «ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما پاسخ آن‌ها متأسفانه سازنده نیست.»

این مقام آمریکایی توضیح بیشتری نسبت به آنچه پاسخ غیرسازنده ایران خواند، نداده است. با این وجود آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به پاسخ ایران گفته که برخی از اختلافات طی هفته‌های اخیر حل شده‌اند، اما هنوز مسائلی باقی مانده است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه ضمن ابراز خوش‌بینی به نتیجه‌بخش‌بودن مذاکرات، گفته بود ایالات متحده همچنان امیدوار است که برجام احیا و اجرایی شود.

موضع جدید واشنگتن پس از آن اعلام می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ارسال نظرات تهران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود. ناصر کنعانی بامداد جمعه دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) تاکید کرد که متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

آمریکا در حالی «سازنده» بودن پاسخ ایران را زیر سئوال برده است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرده بود که طی روز‌های آینده دو طرف به توافق برسند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم روز گذشته همداستان با آقای بورل نسبت به موفقیت قریب‌الوقوع مذاکرات ابراز خوشبینی کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران پیش‌تر در و در جریان دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در مسکو گفته بود ایران در مورد تضمین‌های آمریکا به متنی قوی‌تر نیاز دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی