تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اف‌بی‌آی اعلام کرد

۱۴ کارتن مدارک طبقه‌بندی شده در خانه ترامپ!

پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» اعلام کرد که ۱۴ کارتن از ۱۵ کارتن مدارک کشف شده در خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور طبقه‌بندی شده بود.

کد خبر: ۱۳۶۲۱۵
۰۸:۳۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

۱۴ کارتن مدارک طبقه‌بندی شده در خانه ترامپ!

دیدارنیوز: پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا بیانیه‌ای را منتشر کرد که براساس آن، تفتیش خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا توجیه می‌شود و حتی ضروری می‌نماید.

براساس بیانیه تحت سوگند اف‌بی‌آی که روز جمعه منتشر شد، بخش اعظم مدارک کشف شده از خانه شخصی ترامپ در میامی، اسناد طبقه‌بندی شده بوده است.

این سند در چارچوب پرونده رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و در قالب بیانیه تحت سوگند اف‌بی‌آی منتشر شد. بیانیه ۳۲ صفحه‌ای اف‌بی‌آی جزئیات دقیقی از تفتیش عمارت مار-آ-لاگوی دونالد ترامپ در میامی فلوریدا و اهمیت ماجرا به دست می‌دهد.

بیانیه تحت سوگند در نظام قضایی ایالات متحده آمریکا، مسئولیت بالایی بر صادرکننده آن بار می‌کند و همزمان ارزش حقوقی بیشتری دارد.

براساس نوشته‌های یک مامور اف‌بی‌ای در صفحه نخست این بیانیه، پس از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، دولت ایالات متحده آمریکا تحقیقات جنایی درباره جابه‌جایی و تجمیع بدون مجوز اسناد طبقه‌بندی شده در مکانی خارج از کاخ سفید را آغاز کرد. این پرونده علاوه بر اسناد طبقه‌بندی شده شامل مواردی از پنهان کردن و سرقت مدارک دولتی هم بود.

بیانیه اف‌بی‌آی اطلاعات و جزئیات جدیدی در باره محتوای ۱۱ بسته مدارک طبقه‌بندی شده ارائه نمی‌دهد. در هشتم ماه اوت و پس از حکم دادگاه رسیدگی کننده به پرونده، ماهیت شماری از این اسناد منتشر شده بود

مقام‌های اف‌بی‌آی می‌گویند در ۱۵ کارتن سند کشف شده از خانه ترامپ در میامی، ۱۸۴ سند مهر طبقه بندی داشته که ۲۵ عدد از آن‌ها، فوق محرمانه بودند. ماموران تحقیق اسناد و مدارکی را کشف کردند که از سوی منابع اطلاعاتی مورد اعتماد جمع‌آوری شده بود. به‌علاوه رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا مدارک مرتبط با قانون نظارت اطلاعاتی خارجی را هم با خود از کاخ سفید به ویلای شخصی در میامی برده بود.

اف‌بی‌آی با تقدیم این بیانیه تحت سوگند در دادگاه رسیدگی کننده به پرونده، امکان تفتیش خانه دونالد ترامپ را به دست آورد.

از زمان خروج جنجالی ترامپ از کاخ سفید در ژانویه سال ۲۰۲۱، رسیدگی به پرونده‌های کیفری علیه وی و نزدیکانش به دلیل تخلفات مالی و امنیتی ادامه دارد. دونالد ترامپ همواره تمایل خود به بازگشت به دنیای رسمی سیاست را اعلام کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی