تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بازیکنان خارجی و گران، درد یا درمان؟

رولت روسی بر شقیقه ساپینتو و یحیی

هر روز در مورد حضور بازیکنان جدید خارجی و نامدار در استقلال و پرسپولیس می‌شنویم، اما معلوم نیست که این اسامی برای این دو باشگاه پرطرفدار کاربردی هستند یا دردسرساز!

کد خبر: ۱۳۵۶۸۸
۱۱:۱۷ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

ساپینتو استقلال

دیدارنیوز- شقایق آسیایی: در حالی که یک هفته از شروع لیگ می‌گذرد. دو تیم استقلال و پرسپولیس هنوز مشغول یارگیری هستند و معلوم نیست که یارگیری‌های این دو تیم پرطرفدار در مقطع کنونی، به نفع آن‌ها خواهد بود یا در ادامه این ریخت و پاش‌ها به ضرر آن‌ها تمام می‌شود؟

با افشای مجموع ارقام قرارداد پرسپولیس و استقلال مشخص شد که این دو تیم با هزینه حدود ۶۰۰ میلیاردی گام به فصل جدید لیگ برتر گذاشته‌اند.

استقلال برای ساپینتو و دستیارانش چیزی حدود یک میلیون یورو پرداخت کرده و در تیم پرسپولیس هم که فصل گذشته بودجه ۱۴۰ میلیاردی داشت، این فصل مجموع ارقام قرارداد خود را به ۲۲۰ میلیارد تومان رسانده است.

پرسپولیس این فصل ۹ بازیکن جدید به خدمت گرفته و با ۱۳ بازیکن فصل گذشته خود نیز خداحافظی کرده، اما با وجود کاهش تعداد بازیکنان، رقم قرارداد آن‌ها رشد چشمگیری داشته است.

به این ترتیب پرسپولیس برای ۱۴ عضو کادرفنی ۳۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کرده که این عدد چهار میلیارد تومان نسبت به فصل گذشته بیشترشده است. البته نکته مهم این است که رقم ۳۳ میلیاردی برای اعضای کادر فنی پرسپولیس است و سه مربی خارجی په په لوسادا، وسلی ننکا و اوسمار لاس ویه‌را ۴۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. به این ترتیب، مجموع دریافتی کادرفنی پرسپولیس به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

استقلال تا ۲۲ مرداد که هنوز قرارداد محمد محبی و مهدی قایدی و دو سرباز بازگشته آبی پوش، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، رسمی نشده بود مجموع دستمزد استقلالی‌ها به ۳۴۰ میلیارد رسید که البته معلوم نیست دراین حساب سهم تیم‌های پایه چقدر است.

یحیی گل محمدی

البته باشگاه پرسپولیس قرارداد لوکادیای هلندی را هنوز لحاظ  نکرده، ولی اگر به گفته مدیرعامل این تیم اکتفا کنیم، درویش قرارداد تیم پرسپولیس را یک میلیون دلار عنوان می‌کند. پس با این حساب باید پرسپولیس را تیم ۲۵۰ میلیارد تومانی لیگ برتر بدانیم!

این ولخرجی‌ها در سرخابی درحالی اتفاق افتاده که هر دو تیم در پرونده برانکو ایوانکوویچ و استراماچونی به تازگی از طرف دادگاه CAS متهم به پرداخت جریمه‌های سنگین شدند و اگر نتوانند از پس این قرارداد‌های جدید خارجی به خصوص در قسط اول که دو ماه دیگراز راه می‌رسد بربیایند، دوباره باید در انتظار شکایت و پرداخت غرامت باشند.

از دیگر نکات قابل بررسی در این انتقالات ناتمام، بالارفتن سطح انتظارهوادار‌ها و مدیریت تیم‌ها از سرمربی وقت است که در اولین پیچ سخت، همه انگشت‌ها به سمت سرمربی نشانه می‌رود که با این همه هزینه چرا تیم نتیجه نگرفت؟!

بازگشت هواداران به ورزشگاه هم می‌تواند لبه تند این پرتگاه باشد برای بازیکنان لژیونری که به لیگ برگشتند و البته خارجی‌هایی که درصورتی که نتوانند انتظارات را برآورده کنند مورد شماتت قرار خواهند گرفت.

در نهایت این نیم فصل منتهی به جام جهانی و بازیکنان بزرگ خارجی را باید به رولت روسی برای یحیی گل محمدی و ساپینتو پرتغالی تشبیه کرد که باید هر لحظه منتظر شلیک انتقاد‌ها باشند یا اینکه با خوش‌بینی در ادامه کارِ، انتظارات را تامین کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی