تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

تاریخ انقضای «کرونا» مشخص نیست

حمید سوری، اپیدمیولوژیست با بیان اینکه تاریخ انقضای مشخصی برای بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: باید یاد گرفت که در کنار این ویروس، چگونه زندگی کرد.

کد خبر: ۱۳۵۵۵۹
۱۳:۵۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

تاریخ انقضای «کرونا» مشخص نیست

دیدارنیوز: یک اپیدمیولوژیست گفت: تجربه دنیا از کرونا تجربه جدیدی است و تاریخ انقضای مشخصی هم ندارد.

حمید سوری، اپیدمیولوژیست در مورد احتمال ابتلای مجدد به امیکرون گفت: این ویروس کاملا هوشیارانه و هوشمندانه کار می‌کند و به عنوان بازیگر اصلی جامعه بشری را به دنبال خودش می‌کشاند؛ بطوریکه حجم محدودی از ویروس جامعه جهانی را زمین‌گیر کرده و لذا باید یاد گرفت که در کنار این ویروس، چگونه زندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان فعال است، اظهار کرد: اگر ما شرایط را برای انتقال ویروس و ابتلای بیماری فراهم کنیم قطعا بیمار می‌شویم و این زنجیره انتقال هم شش حلقه دارد مانند وجود عامل بیماری‌زا و تغییرات آن، وجود میزبان حساس (افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی)، امکان انتقال ویروس از فرد مبتلا به فرد سالم.

سوری در مصاحبه با رادیو گفتگو تأکید کرد: در شرایط اپیدمی که یک بیماری در جامعه غالب است هر فرد مبتلا به بیماری با علائم شدید و نزدیک به بیماری غالب، به احتمال قوی همان بیماری را گرفته و بنابراین اول باید فرض را بر کووید ۱۹ گذاشت و در مرحله بعد هم با انجام تست پی سی آر و بررسی سایر علائم بالینی آن را تأیید و یا رد کرد.

این متخصص اپیدمیولوژی با بیان اینکه هوشمندی ویروس برای ما قابل پیش‌بینی نیست گفت: میزان کشندگی ویروس در سویه امیکرون بر خلاف واریانت دلتا پایین آمده و تعداد مرگ و میر به اندازه گذشته نیست، اما هیچ تضمینی هم وجود ندارد که جهش‌های بعدی ویروس مجددا باعث شدت مرگ و میر‌ها نشود.

وی معتقد است که تعداد مرگ و میر و بستری‌ها نباید مبنای تصمیم گیری و قضاوت در حوزه مدیریت اپیدمی باشد و باید اصلاحاتی را در این زمینه انجام داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی