تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

استقلال صفر ـ سپاهان ۲؛ برد مورینیویی ژوزه مورایس!

در نخستین بازی از هفته اول فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، آبی‌های پایتخت در ورزشگاه آزادی خالی از تماشاگر، میزبان سپاهان اصفهان هستند.

کد خبر: ۱۳۵۳۶۰
۱۹:۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

استقلال سپاهان

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با به صدا در آمدن سوت آغاز لیگ بیست و دوم فوتبال ایران، یکی از پر رمز و رازترین ادوار لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران با حضور فوجی از ستاره‌های ایرانی و خارجی و نام‌های بزرگ خارجی روی سکوها به جریان افتاد. دو تیم پرافتخار و نامدار ایران یعنی استقلال و سپاهان بازی افتتاحیه را با ترکیب خاص آغاز کردند.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، عارف غلامی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک نفس، ابوالفضل جلالی،  کوین یامگا، رضا میرزایی، جعفر سلمانی و سجاد شهباززاده

ترکیب سپاهان: رشید مظاهری، امید نورافکن، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، محمد علی‌نژاد، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

بازی با سوت بیژن حیدری داور و کمک هایش علیرضا ایلدروم و مهدی عالیقدر آغاز شد و رسما فصل جدید لیگ برتر ایران به گردش درآمد.

دقایق حساس: 

دقیقه ۵: رامین رضائیان با یک خطای زودهنگام به عنوان دریافت‌کننده کارت زرد در فصل جدید معرفی شد.

دقیقه ۹: سپاهانی‌ها یک هجوم را روی دروازه استقلال تدارک دیدند که پس از آنکه سید حسین حسین توپ را از آن خودش کرد مهاجم حرف او را با خطا سرنگون کرد.

دقیقه ۱۴: استقلالی‌ها حمله ای را روی دروازه سپاهان تدارک دیدند که سانتر جعفر سلمانی به کرنر رفت ولی در نهایت این کرنر هم حاصلی برای استقلال نداشت.

دقیقه ۱۸: سپاهانی‌ها توسط سلمانی در محوطه جریمه صاحب موقعیت شدند که در نهایت روزبه چشمی توپ را مشایعت کرد تا به کرنر برود.

دقیقه ۲۰: رامین رضائیان بر خلاف زمان حضورش در پرسپولیس که در کارهای هجومی شرکت داشت در سپاهان رو به عقب بازی می کند.

دقیقه ۲۶: استقلال که در دقایقی در زمین حریف بود چند حمله را روی دروازه مظاهری تدارک دید که در نهایت در چند رفت و برگشت، توپ توسط داسیلوا مدافع استقلال به اوت رفت.

دقیقه ۲۸: کرنر سپاهان از جناح راست توسط کرمی روی دروازه استقلال فرستاده شد که توسط داسیلوا دفع شد.

دقیقه ۳۳: حسینی در بیرون محوطه جریمه توپی که به اوت رفته بود را گرفت اما داور اعلام کرنر کرد و یک موقعیت به حریف داد. کریمی از جناح راست کرنر را سانتر کرد که بازهم داسیلوا مدافع برزیلی استقلال ضربه اول را به توپ زد و توپ دفع شد.

دقیقه ۳۵: تیم استقلال در یک کار گروهی توپ را به دروازه سپاهان رساند که زردها توپ را در دو ریباند از دروازه دور کردند و شوت نیک نفس هم به جایی نرسید.

دقیقه ۴۰: خطای بازیکنان استقلال روی سلمانی یک ضربه آزاد نصیب سپاهان کرد که رامین رضائیان پشت این ضربه ایستاد و در نهایت توپ به سادگی در دستان حسینی جای گرفت.

دقیقه ۴۴: خطا روی بازیکن تیم مهمان یک ضربه آزاد مستقیم برای سپاهان به همراه آورد. نورافکن ضربه مستقیم را زد و حسینی نتوانست آن را کاملا جمع کند و در برگشت احمد‌زاده صاحب یک موقعیت خوب در جلوی دروازه شد که در نهایت توپ احمد‌زاده بعد از برخورد با حسینی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه استقلال به اوت رفت. این جدی ترین حادثه بازی در نیمه اول بود.

استقلال سپاهان

نیمه دوم

بعد از یک نیمه بازی بااحتیاط از سوی دو تیم، استقلال و سپاهان نیمه دوم را بدون تغییر آغاز کردند. 

دقیقه ۴۷: خطا روی بازیکنان استقلال یک ضربه آزاد از جناح راست نصیب این تیم کرد که ضربه بی دقت سلمانی با اختلاف از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۴۹: خطای محمد علی نژاد روی داسیلوا باعث شد داور دومین کارت زرد بازی را به او نشان دهد.

گل اول سپاهان: در دقیقه ۵۳ سپاهان روی یک ضد حمله موفق شد به گل برسد. حرکت علی نژاد از چپ و پای او به یاسین سلمانی رسید و شوت بی درنگ او به گوشه دروازه حسینی غلتید تا گل اول بازی به ثمر برسد.

گل دوم سپاهان: در دقیقه ۵۷ بازی حرکت پا به توپ رامین رضائیان از سمت راست با ضربه او به عمق محوطه جریمه استقلال ادامه یافت اما توپ به پای روزبه چشمی خورد و با تغییر مسیر به درون دروازه استقلال رفت. 

دقیقه ۶۱: ساپینتو با فرستادن سه بازیکن جدید به زمین تلاش کرد نتیجه را عوض کند به این ترتیب: رافائل داسیلوا (پیمان بابایی) سجاد شهباززاده (ارسلان مطهری) و رضا میرزایی (امیرعلی صادقی)

دقیقه ۶۴: استقلالی ها بعد از سه تعویض، خودشان را روی دروزاه سپاهان دیدند که سه اوت و یک کرنر پیایی به سود استقلال به دست آمد اما در نهایت هیچکدام از این توپها به ثمر نرسید.

دقیقه ۷۲: دو تعویض در دو تیم. در استقلال زبیر نیک نفس بیررون رفت و آرش رضاوند و در سپاهان نیز فرشاد احمدزاده جایش را به سید محمدرضا حسینی داد.

دقیقه ۷۸: استقلال آرمان رمضانی را نیز به میدان فرستاد تا تعویض‌هایش کامل شود. با وجود سرعت گرفتن بازی استقلال عپهنوز نتوانسته به گل برسد و باید دید با افزایش نیروی هجومی چه اتفاقی خواهد افتاد.

دقیقه ۸۱: ضربه کاشته به سود استقلال را مهدی‌پور به دیوار دفاعی سپاهان کوبید.

دقیقه ۸۳: آرمان رمضانی روی سانتر یامگا از راست سعی داشت به گل برسد که خطای مدافع حریف مانع شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت و در نهایت توپ برگشتی هم زیرپای رضاوند افتاد که او توپ را با بی دقتی به آسمان زد.

دقیقه ۸۷: پاس عرضی رضاوند در محوطه ۶ قدم سپاهان از جلوی پای آرمان رمضانی عبور کرد.

دقیقه ۸۸: سانتر روزبه چشمی بدون کوچکترین مشکلی در دستان مظاهری قرار گرفت.

رویارویی دو مربی پرتغالی در هفته نخست بیگ بیست و دوم با موفقیت ژوزه مورایس همراه بود. دستیار سابق ژوزه مورینیو با تاکتیک مشهور استادش یعنی دفاع قوی و ضدحمله توانست ساپینتو را شکست دهد تا دربی پرتغالی‌های لیگ با نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان تمام شود. استقلال نتوانست رکورد بی‌شکستی مجیدی را تداوم ببخشد در حالی که فرهاد در فصل قبل با تمرکز بر دفاع شکست ناپذیر باقی ماند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی