تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

دولت ژاپن به دلیل «فشار‌های اقتصادی» استعفا کرد

در شرایطی که کشورمان سال‌هاست به دلیل تحریم‌های سنگین اقتصادی حال و روز خوشی ندارد و قیمت‌ها در دولت رئیسی سر به فلک کشیده و کمتر خبری از استعفا و کناره‌گیری مسوولان شنیده می‌شود، در آن سوی آب‌ها در ژاپن که یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی محسوب می‌شود، دولت این کشور به دلیل «فشار‌های اقتصادی» و «همه‌گیری کرونا» استعفا کرده است.

کد خبر: ۱۳۵۲۶۳
۱۲:۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

دولت ژاپن به دلیل «فشار‌های اقتصادی» استعفا کرد

دیدارنیوز: در پی افزایش فشار‌های اقتصادی و همه‌گیری کرونا، کابینه ژاپن صبح امروز با برگزاری نشستی ویژه، استعفای خود را اعلام کرد.

به نقل از کیودو، دولت ژاپن در پی فشار‌های ناشی از افزایش بهای مواد غذایی و سوخت، نسبت به تغییر سریع کابینه اقدام کرد و دولت جدید به رهبری «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن به‌زودی معرفی می‌شود.

پاییز سال گذشته اعلام شد که دولت ژاپن در نظر دارد تا ترکیب کابینه را تغییر دهد. کیشیدا اعلام کرد که حزب حاکم باید «به طور مستقیم با افکار عمومی مواجه شود.»

همزمان با اظهارات کیشیدا، «یوکیو ادانو» رهبر حزب «دموکرات مشروطه ژاپن»، از مخالفان حزب حاکم نیز تاکید کرد که «تغییر در کل کابینه الزامی است، زیرا حزب لیبرال دموکرات تغییر نخواهد کرد.»

فومیو کیشیدا چهارم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۲ مهر ۱۴۰۰) با رأی اکثریت پارلمان، به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شد. در حال حاضر در مجلس سفلی ژاپن از ۴۶۵ کرسی، ۳۰۵ کرسی در اختیار نمایندگان حزب حاکم (حزب لیبرال دموکرات) است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی