تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

ربیعی: برخی بیانات به نام آموزه‌های دینی حاوی برداشت‌های سطحی است

علی ربیعی، کنشگر مسائل اجتماعی و فعال سیاسی، در یادداشتی نوشت: برخی بیانات به نام آموزه‌های دینی حاوی برداشت‌های سطحی و آمرانه با آثار معکوس است.

کد خبر: ۱۳۴۹۷۸
۱۳:۲۸ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

ربیعی: برخی بیانات به نام آموزه‌های دینی حاوی برداشت‌های سطحی است

دیدارنیوز: کنشگر مسائل اجتماعی و فعال سیاسی تاکید کرد: این روز‌ها برخی بیانات به نام آموزه‌های دینی مطرح می‌شود که شواهد عینی حاکی از آن است این نوع بیان که معمولا حاوی برداشت‌های سطحی و آمرانه است، آثار معکوس و غیرقابل دفاع به جای می‌گذارد... حتی گاهی در اجرای آمرانه، یک معروف مشکوک با یک فعل حرام و منکر قطعی آمیخته می‌شود.

علی ربیعی، کنشگر مسائل اجتماعی و فعال سیاسی، در یادداشتی نوشت: مرور بیانات آیت‌الله مطهری در این ایام، معرفت امر به معروف و نهی از منکر را به همه ما یادآور می‌شود.

این روز‌ها برخی بیانات به نام آموزه‌های دینی مطرح می‌شود که شواهد عینی حاکی از آن است این نوع بیان که معمولا حاوی برداشت‌های سطحی و آمرانه است، آثار معکوس و غیرقابل دفاع به جای می‌گذارد.

بعضاً، برخی موارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی، به صورت عمده و برجسته مطرح کرده و به گناهی نابخشودنی تبدیل می‌کنند. سپس با استفاده از اثر هاله‌ای در قالب منکری بزرگ تعمیم‌های ناروا داده می‌شود.

حتی گاهی در اجرای آمرانه، یک معروف مشکوک با یک فعل حرام ومنکر قطعی آمیخته می‌شود. این سوالی است جدی که درتزاحم بین‌ای دو کدام باید انجام وکدام یک باید ترک شود؟

در نتیجه فرد مخاطب، ناخواسته خود را در قالب معروف‌ها تعریف نمی‌کند. این روند جز با غامض و پیچیده‌تر کردن مسئله و افزایش رویایی‌های اجتماعی ثمر دیگری ندارد و متاسفانه یک امر کاملا فرهنگی را به حوزه سیاست و امنیت سوق می‌دهد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: علی ربیعی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی