تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
افاضات اضافه

خوشبختانه خواص خودشان را توی گل می پلکونن...

در هفته پرحادثه‌ای که گذشت عوام‌الملک شب‌ها پلک بر هم نگذاشته تا موضوعات و به قول فرنگی‌ها سوژه‌های پیرامون این وقایع را از دست ندهد، از ماجراهای سیل در کشور تا کندی اینترنت.

کد خبر: ۱۳۴۹۳۲
۱۳:۴۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱

تصاویر گوناگونی از حضور انواع‌ مختلف خواص همیشه در صحنه در محل وقوع سیل در اطراف تهران به دستم رسید. همگی خود را در گل پلکانده بودند. باید این تصاویر را جایی نگه دارم. چون هر کی گلی‌تر باشد قطعا شایستگی بیشتری برای خواص بودن دارد. اصلا یکی از شیوه‌های همکاری عوام و خواص همین است که عوام باید خودشان را وسط بلایای طبیعی و غیرطبیعی قرار دهند تا خواص بتوانند بعد از گذر بلا عکس و فیلم‌های بهتری بگویند. چند نفر از خواص‌المله‌های تهران علاوه بر گلی شدن، سوار بابکت هم شدند تا گره‌های بیشتری از کار عوام باز کنند. تصمیم گرفتم قبل از شنیدن سخنان مهم هفتگی بزرگواران شهرهای مختلف کمی در خودم فرو بروم و رابطه سیلاب‌های اخیر با بی‌حجابی‌های فعلی را کشف کنم. قبلا خود بزرگواران بارها گفته بودند خشکسالی و زلزله به خاطر بی‌حجابی نسوان است. الان هم که بعضی‌ها بیشتر به دنبال بی‌حجابی هستند سیل راه افتاده است. گیج شدم. حدس می‌زنم ابرها برای آمدن و نیامدن بین دو گروه از بی‌حجابان گیر کرده‌اند و بسته به تعداد آن‌ها تصمیم می‌گیرند بیایند یا نه‌. در هر صورت ریشه همه مشکلات در موی سر نسوان است. احمد، بزرگوار مشهدی از عوام خواست بزرگوار شهرشان را به عنوان پدر بپذیرند و فحش ندهند. حرف متینی‌ست. فحش دادن که قطعا کار بدی‌ست. خوب است پدرها هم مراقب فرزندانشان باشند و فکر نکنند چون پدر هستند می‌توانند هر کاری با فرزندانشان بکنند. بالاخره دوره و زمانه عوض شده است. در اخبار خواندم که کاخ سعدآباد به دلیل هشدار سیل تعطیل شده است. خوشحال و امیدوار شدم. باید سیل فنا بنیاد این جرثومه طاغوتی را بکند و ببرد آنجا که غم نباشد. عصر شنیدم در سازمان ملل درباره یک قطعنامه غیر الزام‌آور محیط زیستی رای‌گیری شده است. هیچ کشوری مخالف نبوده است. ۱۶۱ کشور موافق بوده‌اند. ۸ کشور رای ممتنع داده‌اند. ما و چین و روسیه و سوریه و بلاروس و اتیوپی و کامبوج و قرقیزستان. باعث افتخار است. به مصداق اکثرهم لایعقلون مرعوب رای مثبت بقیه نشده‌ایم.

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

یکی از عوام از اسپانیا خبر داد رییس‌الوزرای آن کشور دستور داده است خواص و عمله‌جات حکومت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی کراوات نزنند. خودش هم نمی‌زند‌. دستور حکیمانه‌ و موثری‌ست. از آن دسته خواص‌های خوب دنیاست که باید بیشتر با او ارتباط داشته باشیم. قطعا برای خواص ما حرف‌های زیادی دارد. اعلام شد که قرار است از این به بعد دارندگان خودروها سالی یک هزارم قیمت روز خودروی خود را به عنوان عوارض آلودگی هوا بپردازند ولی خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف از پرداخت عوارض معاف هستند. کار درست و خوبی‌ست. مخصوصا که خودروهای کم‌مصرف و هیبریدی همگی وارداتی هستند و واردات خودرو هم ممنوع است. باعث می‌شود هر کسی خودرو می‌خرد پای عوارض‌اش هم بنشیند. ابراهیم همانطور که انتظار می‌رفت صحبت‌های خوبی درباره حجاب کرد. باید همانطور که ابراهیم گفت مساله جدی گرفته شود و اگر لازم بود سفت‌تر هم برخورد شود. الان سفتی‌اش کم است. شب فیلم اعترافات یکی از طرفین دعوا در اتوبوس بی‌آرتی را دیدم‌. بدیهی‌ست که کدام طرف دعوا باید اعتراف کند. به نظر می‌آمد قبل از اعتراف چشمش را زنبور زده بود. عیبی ندارد. اگر باز هم اعتراف کند زنبورها کلا کوچ می‌کنند.

یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

اول وقت فیلمی از یک سری از عوام که روی باند یک فرودگاه در رم ایتالیا قدم می‌زدند دیدم. ظاهرا مربوط به پنجشنبه بود. هواپیما نیاز به سوخت داشته و به خاطر تحریم‌ها مجبور شده بود به یک فرودگاه محلی برود و تا ساعت ۶ صبح منتظر بماند که فرودگاه باز شود و سوخت بگیرد. اتفاق جالبی بود. عوام فرصت پیدا کرده بودند بدون پرداخت هزینه اضافه برای ده ساعت زیر آسمان رم قدم بزنند. غربی‌ها فکر کرده‌اند تحریم‌ها روی عوام اثر دارد اما واقعا به جز برکت چیز دیگری نبوده است. قبل از تحریم‌ها کی عوام ما امکان پیدا می‌کردند با خرید فقط یک بلیط هواپیما ده ساعت هم رایگان در یک شهر غربی قدم بزنند؟ سخنگوی ستاد امور بکن و نکن نکات مهمی درباره برداشتن شال و روسری نسوان گفت. ظاهرا قرار است خیالشان که از برداشتن شال و روسری راحت شد بقیه‌اش را هم بردارند. تصورش کردم. استغفار کردم. در ضمن گفته بود گشت ارشاد باید سراغ سلبریتی‌ها برود. نمی‌دانم راجع به چه چیزی صحبت کرده بود. چون همین چند روز پیش انسیه اعلام کرد گشت ارشاد نداریم. ابراهیم هم پارسال وقتی هنوز رییس خواص‌الرعایا بود ولی معلوم بود قرار است رییس خواص‌الدوله شود اعلام کرد گشت ارشاد فقط برای خواص است. گیج شدم. ظاهرا چیزی که نیست و اگر هم باشد مخصوص خواص است باید سراغ سلبریتی‌ها برود. بنا به استقرای منطقی از این به بعد سلبریتی‌ها جزو خواص هستند. خوبی‌اش این است که عوام مثل همیشه می‌توانند همانطور که خواص می‌گویند زندگی‌شان را بکنند. شنیدم که چون تلویزیون بودجه‌بگیر در چهار سال گذشته مسابقات جهانی والیبال را بدون پرداخت حق پخش نشان داده است فدراسیون جهانی والیبال فدراسیون ایران را یک میلیون دلار جریمه کرده است. عیبی ندارد. بالاخره تلویزیون بودجه‌بگیر آنقدر بودجه ندارد که برای تبلیغ فدراسیون والیبال به نهادهای معلوم‌الحال بین‌المللی پول بدهد. خود فدراسیون باید گردن بگیرد. قرار نیست همه کارها را تلویزیون بودجه‌بگیر به تنهایی انجام بدهد. خبر درگیری نظامی جریان اصیل طالبان با نیروهای مرزی خودمان را شنیدم. ظاهرا برادران طالبمان پرچمشان را داخل خاک ایران نصب کرده‌اند و دعوا شده است. باید خویشتنداری کنیم‌. یک پرچم و میله‌اش ارزش دعوا ندارد. حالا چند متر این طرف‌تر یا آن طرف‌تر نصب کرده‌اند‌. نباید درگیر شویم. پیش در و همسایه و مخصوصا غربی‌ها خوبیت ندارد. آخر شب تصویر از علی، رییس خوب یکی از شبکه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم که سال ۹۰ در کنار رودخانه خروشان عوام وارد سفارت منحوس ملکه در تهران می‌شد. دلم آرام گرفت. مطمئن شدم که شایستگی خواص بودن را از همان موقع داشته است. بگذریم که همان موقع هم از اقوام خواص بوده است.

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

از صبح اینترنت دچار مشکل بود. عملا کار خاصی نمی‌شد انجام داد. عیبی هم ندارد. بالاخره پس‌پس پیش رفتن هزینه دارد. به جای وقت تلف کردن در این دروازه‌های جهنم می‌شود کتاب خواند. ابراهیم از همه خواصی که در ماجرای سیل گلی شده بودند تشکر کرد. ظاهرا معاندین از اینکه دیده‌اند خواص به موقع خودشان را به محل رسانده‌اند و به خاطر عوام گلی شده‌اند عصبانی‌اند و هجمه می‌کنند. اخباری درباره طرح حذف کنکور به دستم رسید. ظاهرا عده‌ای از خواص می‌خواهند کنکور را حذف کنند و به جایش افراد براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه بشوند. یکی از عوام پیام اعتراضی برای من فرستاد و گفت فرزندان خواصی که دنبال این طرح هستند در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند و این طرح به نفع آن‌هاست. جواب دادم خب باشد! چه عیبی دارد. باید شرایطی فراهم کرد که از ژن و استعداد خواص به خوبی و راحتی استفاده شود‌ به نفع عوام و مملکت است. فیلمی از مصاحبه احمد، خواص‌الدوله امور داخله درباره بارندگی‌های اخیر دیدم‌‌. با تخمین خوبی میزان بارش‌ها را اعلام کرد. گویا در بعضی جاها سالی ۴۰ لیتر یا میلی‌لیتر باران می‌آمده و الان ۷۵ این آمده است. چقدر در عصر ابراهیم برکت زیاد شده است. به! در دوره حسن به میلیمتر می‌بارید.‌ حالا لیتری و میلی‌لیتری شده است. تازه یک واحد جدید به نام "این" هم اختراع شده که احتمالا بین میلی‌لیتر و لیتر است. تازه فهمیدم چرا سیل آمده است. شب شنیدم که دلیل اختلال اینترنت آتش‌سوزی یکی از حوضچه‌های مخابرات بوده است. یادش به خیر! در دوره محمود که هنوز جوان  بودیم گاهی لنگر کشتی یا دندان کوسه به کابل‌های فیبرنوری خلیج فارس می‌خورد و اینترنت اینطوری می‌شد.

سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

بیدار که شدم فیلمی به دستم رسید که باعث غرور و شادمانی‌ام شد. میثم، معاون ابراهیم گفت که ما ۵۰ فرودگاه بین‌المللی داریم ولی آلمان فقط ۵ تا دارد. متاسفانه تبلیغات رسانه‌های غربی باعث شده خیلی‌ها برعکس فکر کنند. البته من فکر می‌کردم خود ما بیشتر از ۵۰ فرودگاه داشته باشیم‌. کمی دلم گرفت. آدم باید خودش بشمرد. احسان اعلام کرد نان گران نمی‌شود چون خط قرمز ابراهیم این است که نان امسال گران نشود. تا سال دیگر خدا کریم است. در اخبار ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر کشتن رهبر القاعده مورد توجه است. نباید جدی گرفت. از اول هم کار خودشان بود. الان هم کار خودشان است. کمال، معاون خواص‌الدوله امور صحت نکات مهمی درباره فرزندآوری گفت. تکلیف است. باید آورد. برای کشور مهم است. باید به عوام‌النسا بگویم. نمی‌شود تکلیف‌ها را انجام نداد. جریمه می‌کنند. ممکن است حتی رفوزه شویم. سخنگوی خواص‌الدوله اعلام کرد که قرار است ابراهیم به آمریکا برود. خبر مهم و خوبی‌ست. فقط ما عوام اهمیت این سفرها را می‌فهمیم. دبیر ستاد امور بکن و نکن گفت در بعضی‌ دانشگاه‌های گران دنیا ذکور و اناث را از هم جدا کرده‌اند و باعث شده‌اند یک و نیم نمره به معدل کل دانشجویان اضافه شود. خبر جالبی‌ست‌‌. می‌خواستم بگویم دو تا از این دانشگاه‌‌ها را اسم ببرد که برای ادامه تحصیل ثبت‌نام کنم اما چون گفت گران هستند منصرف شدم. اعلام شد که کاپ جام جهانی به ایران می‌آید اما کاکا و کاسیاس که ظاهرا از فوتبالیست‌‌های مشهور بوده‌اند و قرار بوده با کاپ بیایند اعلام کرده‌اند نمی‌آیند‌. لابد چون شنیده‌اند اگر وارد ایران شوند بعدا برای سفر به آمریکا دچار مشکل می‌شوند منصرف شده‌اند. به جهنم. خیلی هم دلشان بخواهد راهشان بدهند. نرخ جدید عوارض آزادراه‌ها را دیدم. عده‌ای شلوغ می‌کنند که گران است. اینطور نیست. اسمش رویش است.‌ آزاد است. اگر دولتی بود گران نمی‌شد. بعد هم نمی‌شود عده‌ای دلشان آزادی در راه بخواهد اما حاضر نشوند هزینه‌اش را بدهند. اگر پولش را ندارند بروند در همان جاده‌های دولتی با سرعت مطمئنه برانند. فوقش جاده قفل می‌شود و برمی‌گردند و به مقصد هم نمی‌رسند. مهم نیست.

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

به عوام‌النسا گفتم بهترین لباس‌هایم را آماده کند تا وقت بیرون رفتن بپوشم. امروز عید بود. یک سال از شروع رسمی عصر ابراهیم گذشت و به خاطر اینکه ابراهیم و همه خواص اصولی به صورت دسته‌جمعی در این یک سال مشکلات مملکت را حل کردند باید به جشن و شادی می‌گذشت. سر راه در یک قنادی ایستادم تا یک جعبه شیرینی بخرم و پخش کنم. یک جعبه دو کیلویی شیرینی حدود ۲۰۰هزار تومان می‌شد. یواشکی بدون خرید شیرینی از مغازه خارج شدم و رفتم. همینطور خشک و خالی به دیگران تبریک گفتم. همه خوشحال بودند و تشکر کردند. عکسی از محسن، رییس خواص‌الدوله تهران دیدم. در اثر فشار کار زیر سرم بود. خوشبختانه اینجور مواقع حتی در وسط مناطق سیل‌زده هم عکاسان داوطلب و زحمتکشی هستند که از زحمت‌های یواشکی خواص عکس بگیرند و باعث شوند ما عوام قدرشان را بدانیم. یک خبرگزاری بودجه‌بگیر هم اعلام کرد که عوام اصلا نگران نباشند چون محسن حالش خوب است و در حال رسیدگی به مناطق سیل‌زده هست. محسن متشکریم! گزارشی از وضعیت اینترنت در سال ۱۴۰۰ دیدم. تقریبا نیمی از سال قبل اینترنت دچار قطعی و اختلال بوده است. قاعدتا باید مربوط به دوره حسن باشد. چون تقریبا نیمی از پارسال هنوز متعلق به دوره حسن بود. در عصر ابراهیم اینترنت به قدر نیاز در اختیار همه قرار دارد. بیشترش اسراف است که خوشبختانه ابراهیم و عیسی با آن مخالفند. اخبار درباره از سرگیری مذاکرات با غربی‌ها منتشر شد. ما که روی مواضعمان ایستاده‌ایم و مشکلی هم نداریم. غربی‌ها باید به این نتیجه برسند که وقتی همه با هم روی یک موضع پافشاری کنند ممکن است دردشان بیاید‌. باید عقب بروند. مخصوصا که امروز جشن یکسالگی عصر ابراهیم است.

پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱

یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر درباره حال و روز نزار اصلاحیون را خواندم. جمع ورشکستگانند. همه چیز را باخته‌اند و مثل پرندگان گردن‌چرخان دنبال فرصت می‌گردند تا بهانه‌ای برای اعتراض پیدا کنند و به عوام بگویند دورشان جمع شوند. کور خوانده‌اند. عوام می‌دانند که از این اصلاحیون کاری برنمی‌آید. با این حال به نظرم لازم است با بیشتر اصلاحیون خیلی جدی و محکم برخورد شود که نتوانند با صداهای ضعیفشان حواس خواص که همگی اصولی هستند را پرت کنند. مملکت نیاز به کار دارد و این اصلاحیون چون خودشان بیکار هستند مانع کار کردن خواص مشغول به کار و عوام سر کار می‌شوند. گفتگوی توئیتری رستم و عبدالناصر را دیدم. رستم به عبدالناصر گفته بود تو چون جزو خواص‌الدوله حسن هستی اصلا نباید از صادرات و دلار و اقتصاد حرف بزنی. عبدالناصر هم جواب داده بود رستم، عزیزم، تو چرا هر وقت در مورد صادرات نفت صحبت می‌شود فکر می‌کنی باید جواب بدهی. تو در دوره محمود خواص‌الدوله نفتی بود‌ی. نه سال گذشته است. الان باید درباره مسکن حرف بزنی. این را چه می‌گویی؟ بحث‌های جدی و جالب طلبگی بین خواص ادوار خیلی خوب است. نشانه آزادی در کشور است. غربی‌ها از تماشایش عصبانی می‌شوند. سخنگوی نظمیه اعلام کرد که از ابتدای سال بیست هزار خودرو به سرقت رفته که نود درصدش ایرانی بوده است. یعنی تقریبا ماهی پنج هزار خودرو در داخل کشور دزدیده می‌شود که چهار هزار و پانصد تایش ایرانی‌ست. نشان می‌دهد چقدر تقاضا برای استفاده از خودروهای داخلی بالاست که کار به اینجور رقابت‌های ناسالم می‌کشد. عیبی ندارد. مثل رسم عروس‌دزدی‌ست که خواستگار برای نشان دادن میزان علاقه‌اش باید دختر را بدزدد. ثابت می‌شود که خودروهای ایرانی عروس خیابان و بیابان هستند. در اخبار خواندم که عربستان درخواست میزبانی بازی‌های زمستانی آسیایی در سال ۲۰۲۹ را ارائه کرده است. کارهای تبلیغی و نمایشی و بی‌فایده عربستان است. این کارها باعث حل مشکلات عوام آنجا نمی‌شود. می‌خواهند بگویند وسط صحرا قرار است اسکی و اسکیت و هاکی روی یخ برگزار کنند‌. که چه؟ آمار کرونا را دیدم. شکست خورده ولی فوتی‌ها بالای صد نفر در روز هستند. در دوره حسن کرونا چیز وحشتناکی بود اما در عصر ابراهیم کرونا کلا شکست خورد و آن بخش‌های شکست‌نخورده‌اش هم آنقدر ترسناک و مهم نیستند که لازم باشد عوام بترسند و مراقب باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی