تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ناو آمریکایی «ریگان» از سواحل تایوان دور شد

پس از شروع مانور‌های گسترده نظامی ارتش چین در نزدیکی سواحل تایوان، ناو آمریکایی «یو اس اس رونالد ریگان» صد‌ها کیلومتر از سواحل این کشور دور شد. سفر جنجالی اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، منجر به تنش‌هایی میان پکن و واشنگتن شده و چینی‌ها از این بابت خشمگین هستند.

کد خبر: ۱۳۴۹۲۹
۱۱:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

ناو آمریکایی «ریگان» از سواحل تایوان دور شد

دیدارنیوز: در پی آغاز مانور‌های گسترده نظامی ارتش چین در نزدیکی سواحل تایوان، ناو آمریکایی «یو اس اس رونالد ریگان» صد‌ها کیلومتر از سواحل این کشور دور شده است.

به نقل از وبگاه اسپوتنیک، «مینگ شیانگ چینگ» استاد آکادمی دفاع ملی وابسته به ارتش چین در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد: در پی آغاز مانور‌های گسترده نظامی ارتش چین در نزدیکی سواحل تایوان، ناو آمریکایی رونالد ریگان صد‌ها کیلومتر از سواحل این کشور دور شده است.

وی افزود: این ناو آمریکایی که همزان با سفر نانسی پلوسی به تایوان به سواحل این کشور نزدیک شده بود، شب گذشته صد‌ها کیلومتر از سواحل تایوان فاصله گرفت.

در ماه جولای گذشته منابع خبری در چین اعلام کرده بودند که همزمان با سفر نانسی پلوسی به تایوان، قرار است ناو‌های آمریکا با هدایت ناو رونالد ریگان در سواحل تایوان مستقر شوند.

این در حالی است که روز گذشته ارتش چین مانور‌های گسترده‌ای را در اطراف تایوان به اجرا گذاشته بود. جنگنده‌های ارتش چین ضمن عبور از خط مرزی مدت کمی در آسمان تایوان پرواز کردند و ۱۰ فروند کشتی نظامی چینی نیز به طور موقت تنگه تایوان را مسدود کردند.

روز گذشته همچنین یگان توپخانه‌ای ارتش چین نیز در پی سفر تحریک آمیز مقام آمریکایی، با استفاده از گلوله‌های جنگی آب‌های شرق تنگه تایوان را هدف قرار داده بود.

ارتش چین اعلام کرده که مانور‌های گسترده نظامی خود را که در پی سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان آغاز کرده تا روز یکشنبه هفتم آگوست جاری ادامه خواهد داد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی