تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تظاهرات مخالفان مصری مقابل محل برگزاری نشست سیسی و مرکل

جمعی از جوانان مصری مقیم آلمان همزمان با نشست رئیس جمهوری مصر و صدراعظم آلمان در مقابل محل برگزاری این نشست، تظاهراتی برپا کردند.

کد خبر: ۱۳۴۸۹
۱۰:۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - تظاهرکنندگانی که در مقابل مقر صدراعظم آلمان در برلین تجمع کرده بودند، شعارهایی در محکومیت سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به آلمان سر داده و از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ که منجر به سرنگونی حسن مبارک رئیس جمهوری پیشین این کشور شد، حمایت کردند.

همچنین تظاهرکنندگان خواستار آزادی زندانیان شده و مخالفت خود را با حکومت سیسی اعلام کرده و آن را حکومتی نظامی خواندند.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گزارش خود آورده است:‌ با وجود درخواست‌های حقوقی بویژه از سوی عفو بین‌الملل از دولت آلمان برای طرح مساله نقض حقوق بشر در مصر طی سفر رئیس جمهوری این کشور به آلمان اما دیدار اخیر سیسی با مرکل بر دیگر مسائل متمرکز بود.

مرکل در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سیسی پس از دیدارشان در برلین گفت: توافق‌نامه‌های اقتصادی بزرگی میان دو کشور آلمان و مصر به امضا خواهد رسید و احتمال بررسی راهکاری برای افزایش سطح همکاری‌ها میان دو طرف در زمینه‌های امنیتی و سیاسی وجود دارد.

مرکل گفت: آلمان و مصر از موضع‌گیری‌ها و رویکردهایی که به آرام‌ کردن اوضاع در سوریه کمک می‌کند، حمایت می‌کنند و مصر شریک بسیار مهمی برای ما در حل بسیاری از مسائل سیاسی است.

صدراعظم آلمان در ادامه تاکید کرد: با سیسی درباره شرایط لیبی و مساله قانونی دولت لیبی گفت‌وگو کردیم.

وی با اشاره به اینکه اروپا با مشکل پناهجویان مواجه است،‌ افزود: تعداد زیادی پناهجو در مصر وجود دارند و آلمان در این زمینه به شکلی از مصر حمایت می‌کند.

سیسی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهارداشت: درباره تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی مشترک که مواجهه با تهدیدات مختلف را ممکن سازد، توافق کرده و بر لزوم افزایش تلاش‌های بین‌المللی جهت پایان دادن به خطر تروریسم که ملت‌های جهان را تهدید می‌کند، تاکید کردیم.

رئیس جمهوری مصر در ادامه گفت: روابط میان مصر و آلمان شامل شراکت گسترده این دو کشور در زمان‌های مختلف است و دیدارهای متعدد من با صدراعظم آلمان طی سه سال گذشته و نیز دیدارهای متقابل مسؤولان دو کشور و همچنین سطح عالی همکاری‌های دو جانبه و هماهنگی‌های مستمر قاهره و برلین در پرونده‌های مختلف منطقه‌ای و جهانی دال بر این موضوع است.

وی با تشکر از اقدامات صدراعظم آلمان گفت: ما در مصر از اقداماتی که آلمان برای پناهجویان انجام داده تقدیر می‌کنیم.

رئیس جمهوری مصر در ادامه گفت: دیدار ما سازنده بود و طی آن راه‌های تقویت روابط دو جانبه در سطوح مختلف را بررسی کردیم و درباره موضوعات مشترک به تبادل نظر پرداختیم. ما بر لزوم تقویت و توسعه افق‌های همکاری دو کشور با توجه به جایگاه بالای آلمان در جهان و در اتحادیه اروپا و نیز نقش محوری مصر در برقرای ثبات منطقه‌ای و مقابله با چالش‌های موجود در خاورمیانه تاکید کردیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی