تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
یادداشت مدیر مسئول

تاجزاده با براندازان کاملا متفاوت است

تاجزاده نگاه اصلاح‌طلبانه و اصلاح گرایانه دارد و در مقابل مطالب ایشان دوستانی که موضع  و نظرات دیگری دارند بهتر است مثل او از روش گفتگو به ارائه و نقل افکار خود با کلام منطق اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳۴۷۷۳
۱۵:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

تاجزاده

 

دیدارنیوز ـ حسن محمدیان: سید مصطفی تاجزاده را همیشه دورادور می‌شناختم و ارتباط نزدیکی با وی نداشتم، آثار و گفتگوهای منتشر شده ایشان را مثل آثار خیلی های دیگر می خواندم و می دیدم تا اینکه اواخر سال ۹۶ مجوز پایگاه خبری تحلیلی دیدارنیوز را از وزارت ارشاد گرفتیم و این رسانه را با نگاه چند صدایی و عمدتاً در حوزه اجتماعی تعریف و راه اندازی کردیم. هدف اصلی ما ایجاد همگرایی ملی و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی برای حل مشکلات و از بین بردن شکاف‌های اجتماعی بود.

بر این اساس تصمیم گرفتیم از همه طیف‌ها، نحله‌ها، صاحب‌نظران، اندیشمندان و نمایندگان جریانات و احزاب مختلف برای دستیابی به شور و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی دعوت به حضور در این رسانه نمائیم، افراد مختلف از داخل و خارج کشور به استودیوی دیدارنیوز آمدند و یا از طریق اپلیکیشن‌های جدید از راه دور با ما به گفتگو نشستند. یکی از کنشگران و فعالان حوزه سیاسی و اجتماعی که دعوت ما را صادقانه پذیرفت، جناب تاجزاده بود.

بنده به عنوان‌ مدیر مسئول این رسانه که گفتگوها، مطالب و گزارش‌ها را برای انتشار می‌بینم و می‌خوانم، ممکن است با همه دیدگاه‌های آقای تاج زاده و سایر شرکت‌کنندگان در برنامه ها موافق نباشم ولی اخلاق حرفه‌ای رسانه‌نگاری حکم می‌کند که دیدگاه‌ها را منتشر کنم. به خصوص که شیوه انتقاد کردن آقای تاجزاده را دلسوزانه، متعهدانه و با نگاه کارشناسانه دیدم و برای کشور و مردم و حتی افراد مورد انتقاد مفید و سازنده یافتم. به عبارت دیگر، می‌شود با دیدگاه‌ها و نظرات کسی مخالف بود ولی با هم دشمنی نکرد و آن دیدگاه‌ها را در منظر مخاطبان قرار داد و با طرح تکثر دیدگاه‌ها در رسانه‌، در ارتقاء دانش و فرهنگ آحاد جامعه کوشید و قول‌های مختلف را منتشر کرد تا شنیده و انتخاب شوند که این یک شیوه و الگوی قرآنی است.

در سال ۱۳۸۴ که در سازمان صدا و سیما مسئولیت و مدیریت راه اندازی رادیو گفت‌و‌گو توسط جناب مهندس ضرغامی رئیس وقت سازمان و جناب دکتر حسن خجسته معاون وقت صدای جمهوری اسلامی ایران به اینجانب سپرده شد، اهداف و مأموریت‌های این رسانه عصر نوین را ایجاد همگرایی ملی، آزاد‌اندیشی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت اعتلا و سربلندی کشور عزیزمان تعریف و اعلام کردیم. خاطرات بسیار زیاد و زیبایی از برنامه‌های این رادیو در مدت حدود سه سال مدیریتم در این رادیو و از کنار هم قرار گرفتن و هم صحبت شدن و گفت‌و‌گو و مناظره کردن افراد دلسوز و فهیم از جریانات مختلف که با سلاح اندیشه و تفکر با هم روبرو می شدند دارم که امیدوارم فرصت پیدا کنم و اینها را به رشته تحریر در آورم.

حسن محمدیان

 در رادیو گفت‌وگو شعار ما ایجاد رسانه چندصدایی با عنوان «رادیو گفتگو، رادیوی جامعه چند صدایی ایران» بود رادیویی  که در آن و در برنامه‌های زنده‌اش شهلا لاهیجی با مرحومه مریم بهروزی، اسدالله بادامچیان با رضا خاتمی و محسن آرمین و غیره در کنار یکدیگر مناظره‌های علمی و اندیشه‌ای برگزار می‌کردند و با ادب و احترام و مهربانی با یکدیگر برخورد می‌کردند. از حسین الله کرم تا مرحوم ابراهیم یزدی از احمد زیدآبادی تا طرفداران دکتر محمود احمدی‌نژاد از موافقان طرح کنوانسیون حقوق زنان تا مخالفان جدی آن، از مرحوم عسکراولادی تا بهزاد نبوی و حسین مرعشی و... در برنامه‌هایش  شرکت کردند. همانگونه که به نقد بی بی سی فارسی با حضور مسئولان آن رسانه در برنامه می‌پرداختیم، سریال‌های ساخت صدا و سیمای خودمان را نیز نقد می‌کردیم.

به راستی تریبون بی‌تریبون‌ها بودیم و رسانه‌ای کاملاً چند صدایی که حاصل آن ایجاد اعتماد به رسانه بوده است، اکنون نیز معتقدم گفتگوهای چندصدایی باعث شکوفایی اندیشه‌ها و ایجاد فکر و فرهنگ می‌شود. تولید فکر و محتوای غنی عمدتاً با گفتگوهای چند جانبه حاصل می‌شود و انتشار مطالب و انتقاداتی نظیر دیدگاه‌های آقای مصطفی تاجزاده را در همین راستا ارزیابی می کنم. تاجزاده با براندازان کاملا متفاوت است و نگاه اصلاح‌طلبانه و اصلاح گرایانه دارد و بدیهی است در مقابل مطالب ایشان دوستانی که موضع  و نظرات دیگری دارند بهتر است مثل ایشان از روش گفتگو به ارائه و نقل افکار خود با کلام منطق اقدام کنند.

دیدارنیوز آمادگی کامل خود را برای ضبط و پخش این گفتگوها به صورت تصویری اعلام می‌کند در اینجا فرصت را غنیمت شمرده و از دلسوزان و بزرگان کشور که قطعاً اهداف روشن‌تر و بزرگ‌تر از ما برای توسعه و رفاه ایران  دارند می‌خواهیم که به تقویت فضای آزاداندیشی و انجام گفتگوهای چند جانبه با حضور صاحب نظران با گرایش‌های متفاوت کما فی‌السابق کمک کنند تا به جای برخوردهای قهرآمیز که باعث ایجاد واگرایی و شکاف‌های عمیق اجتماعی در بین مردم، مسئولان و نیروهای موثر کشور می‌شود، به آزاد اندیشی که رهبر انقلاب بارها بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید داشتند و در مقاطعی هم اعلام نارضایتی از ضعف  اجرای آن کرده‌اند، روی بیاوریم که هم منشا قرآنی و دینی دارد و هم موجب تولید فکر و اندیشه می‌شود. قرآن کریم در جاهای مختلف از جمله در آیه ۱۷۸ سوره بقره و آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر به آزاداندیشی به عنوان بهترین انتخاب اشاره کرده است. بیائیم  این تهدیدها را به فرصت‌های آینده ساز تبدیل کنیم و در کنار هم و با هم باشیم.

در پایان از همکاران رسانه نگارم در رسانه‌های کشور می‌خواهم به ایجاد فضای همدلی و آزاد اندیشی کمک کنند تا همه تفکرات بتوانند در یک فضای چند صدایی و سازنده در خدمت مردم عزیزمان باشند.

 

برچسب ها: تاجزاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی