تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

خبرنگار «TVBs» مدعی شد؛ «پلوسی» فردا به تایوان می‌رود

ماجرای سفر نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان همچنان ادامه دارد و پس از اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر انصراف او از سفر به تایوان به دلیل مخالفت چین، این بار خبرنگار شبکه «TVBs» تایوان مدعی شد که پلوسی فرداشب راهی تایوان خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۴۷۱۰
۱۸:۰۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

باوجود هشدار چین؛ «پلوسی» فردا به تایوان می‌رود

دیدارنیوز: علی‌رغم انصراف غیررسمی رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا از سفر به تایوان، خبرنگار یکی از شبکه‌های تایوانی مدعی شد این مقام ارشد آمریکایی سه‌شنبه‌شب وارد این منطقه خودمختار خواهد شد.

«تینگ‌تینگ لیو»، خبرنگار شبکه «TVBs» تایوان با انتشار پیامی در توئیتر خود مدعی شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فردا شب (سه‌شنبه) وارد تایوان خواهد شد. وی مدعی شد این خبر را به نقل از «منابع آگاه» منتشر می‌کند.

این خبرنگار تایوانی در حالی مدعی سفر پلوسی به تایوان شده که دیروز دفتر نانسی پلوسی بیانیه‌ای درباره سفر او به کشور‌های آسیای شرقی منتشر کرد. طبق این بیانیه، نانسی پلوسی به همراه هیئت همراه به کشور‌های سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد. در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده است.

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشور‌های شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیرو‌های مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

روز قبل از آن نیز در تماس تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و چین، «شی جین پینگ» به «جو بایدن» نسبت به سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن در امور داخلی چین و سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدار جدی داد.

بنا بر گزارش «شینهوا»، در بیانیه پکن درباره این گفتگوی تلفنی آمده که رئیس‌جمهور چین در سخنان تندی به همتای آمریکایی خود گفته بود: حفاظت قاطعانه از حاکمیت ملی چین و تمامیت ارضی، اراده قطعی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون چینی است؛ و کسانی که با آتش بازی می‌کنند در نهایت با آن می‌سوزند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی