تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
دو هفته تا آغاز لیگ و ۱۲ نکته جذاب

شمارش معکوس هیجان با حضور همه غول‌های ایران

در هفته‌ای که گذشت مراسم قرعه‌کشی بیست‌ و دومین دوره لیگ برتر فوتبال در هتل اوین تهران برگزار شد تا به نوعی استارت این مسابقات زده شود.

کد خبر: ۱۳۴۴۷۵
۲۰:۳۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱

لیگ برتر

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر به سیاق چند سال اخیر ۱۶ تیم حضور دارند که شامل: استقلال، پرسپولیس، سپاهان اصفهان، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، مس رفسنجان، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک، پیکان، صنعت نفت آبادان، هوادار، نساجی مازندران، تراکتور تبریز، نفت مسجدسلیمان، ملوان بندر انزلی و مس کرمان می‌شوند.

مرور اتفاقات پیش فصل در روزهای اخیر و پیش‌بینی‌هایی برای آینده، خالی از لطف نیست.

۱. تغییر نیمکت‌ تیم‌های پر طرفدار لیگ مثل ریکاردو ساپینتو پرتغالی در استقلال، ژوزه مورایس پرتغالی در سپاهان، قربان بردیف در تراکتور و یارگیری خوب پرسپولیس و فولاد این نوید را می دهد که در لیگی که منتهی به جام جهانی قطر می شود، می‌توانیم شاهد بازی‌های زیبا از تیم‌های لیگ برتری باشیم.

۲. دیدار افتتاحیه لیگ بین دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی رونمایی از مربیان پرتغالی در دو تیم مطرح لیگ است. ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال، مدافع عنوان قهرمانی می‌نشیند. تیمی که ۳۰ هفته بدون شکست باقی ماند و در مقابل ژوزه مورایس مهمان که حضور خودش و نیمکت نامدار او با سر و صدای زیادی  همراه بود، به زعم بسیاری از کارشناسان سپاهان با مورایس، یکی از مدعیان اصلی لیگ ۲۲ام خواهد بود. این دیدار یک بازی مهم و البته جذاب فوتبالی هست که در زمان نامناسبی کلید می خورد. زمانی که هنوز تیم‌ها از هم شناخت  کافی ندارند.

۳. پرسپولیس در هفته اول مهمان ذوب آهن است بازی که به خاطر حضور مهدی تارتار بازیکن سابق پرسپولیس همیشه جذابیت‌های و حواشی خودش را دارد. پرسپولیس در دور رفت بازی‌های لیگ ۷ دیدار خانگی مقابل تیم‌های فولاد، صنعت نفت، تراکتور، مس رفسنجان، مس کرمان، پیکان و نساجی دارد. پرسپولیس این شانس را دارد که در دور برگشت در مقابل هوادارانش امتیازات بیشتری در دیدارهای خانگی کسب کند.

۴. در یک بررسی اجمالی در دور رفت استقلال ۸ دیدار خانگی مقابل تیم‌های سپاهان، مس کرمان، پیکان، نساجی، فولاد، آلومینیوم اراک، پرسپولیس و مس رفسنجان دارد که اگر بتواند امتیازات لازم از این دیدارها را کسب کند می تواند امیدوار به تکرار قهرمانی باشد.

۵.  فولاد لیگ را با بازی دربی آغاز می‌کند. فولادی‌ها در آرنا میزبان صنعت نفت آبادان هستند. تیمی که در کادر فنی رضا پرکاس را جایگزین علیرضا منصوریان کرد و بعد از جدایی چند بازیکن جوان اصلی‌اش خبر زیادی از نقل و انتقالات نفت نشنیدیم. در مقابل، فولاد لژیونرها و بازیکنان داخل خوبی را به خدمت گرفته است. البته یادمان نرود که دربی همیشه جذابیت‌های خودش را دارد.

۶. از نکات قابل توجه دیدارهای هفته اول می توان به رویارویی گل‌گهر و تراکتور اشاره کرد. امیر قلعه نویی که روزی مربی پرشورها بود حالا باید مقابل بردیف روس‌تبار تیمش را به میدان بفرستد. این بازی می تواند شروعی جذاب برای دو تیم با یک نمایش فیزیکی و پر گل و تماشاگرپسند باشد.

۷. سازمان لیگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد مجوز حضور هواداران فوتبال در استادیوم‌ها باید با ابلاغ ستاد مقابله با کرونا همراه شود که تا این لحظه اتفاقی در این زمینه شکل نگرفته و البته هیچ صحبتی از حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها که گفته می شد در این فصل محقق می شود، نیست!

۸.  دربی هفته ۱۲‌ام و ۲۷‌ام هر چند به سرخابی این فرصت را می‌دهد که به شناخت کامل از هم برسند ولی به دلیل حساسیت‌های بازی این دوتیم، رویارویی در هفته‌های پایانی می‌تواند تکلیف قهرمانی در نیم فصل یا قهرمان لیگ ۲۲‌ام را روشن کند و همین مسئله حواشی و حساسیت‌ها این دیدار را بالا می‌برد.

۹. از مهم‌ترین نکات منفی که در لیگ ۲۲‌ام باقی مانده، فقدان  کمک داور ویدیویی است. خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران اعلام کرد که در فصل جدید لیگ برتر هم بدون VAR برگزار خواهد شد چون شرایط خرید و راه‌اندازی آن مستلزم چند ماه پیگیری است.  

۱۰. بیست و یکم مرداد شروع لیگ خواهد بود که بعد از ایام تاسوعا و عاشورا انجام می گیرد. پیش از این قرار بود  لیگ با دیدار سوپرجام شروع شود ولی طبق گفته مسئولان سازمان لیگ، به احتمال زیاد این دیدار که بین دو تیم استقلال و نساجی رخ می‌دهد، در نیم فصل لیگ برگزار خواهد شد.

۱۱. طبق گفته سازمان لیگ، ۵ تیم نمی توانند در ورزشگاه خانگی‌شان میزبان رقبا شوند. یادگار امام تبریز، تختی آبادان، شهید باهنر کرمان، سیروس قایقران انزلی و امام خمینی اراک نمی توانند میزبان تیم‌های به ترتیب تراکتور، صنعت نفت آبادان، مس کرمان، ملوان بندر انزلی و آلومینیوم اراک باشند و این تیم‌ها باید خودشان را با استانداردهای میزبانی در لیگ برتر برسانند. سوال اینجاست که کار بازسازی استادیوم آزادی و چند ورزشگاه دیگر به کجا خواهد رسید؟

۱۲. در لیگ این فصل قربان بردیف مربی روس تراکتور با ۶۹ سال سن مسن ترین و مازیار زارع مربی تیم تازه صعود کرده ملوان با ۳۷ سال جوان ترین مربی لیگ ۲۲ام محسوب می شوند .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی